Înainte de toate, principala problemă ridicată de cei care au încercat azi să se înscrie e că nu regăsesc numele contabililor și auditorilor în sistem. Pentru că e vorba de legarea unor baze de date, Ministerul a transmis azi un comunicat prin care le recomandă celor care nu se regăsesc pe liste să trimită un e-mail cu datele acestora.
„Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului solicită operatorilor economici care întâmpină dificultăți în identificarea experților contabili sau auditorilor din lista inclusă în aplicația informatică să transmită pe email-ul dgas@economie.gov.ro datele de identificare ale expertului contabil/auditor constând în:
-nume si prenume
-CNP
-membru CECCAR / CAFR
-număr carnet/autorizație/ID
Datele vor fi centralizate și validate cu CECCAR și CAFR, după care vor fi introduse în lista inclusă în aplicația informatică, unde este cazul. Validarea datelor de identificare ale expertului contabil/auditor aparține în exclusivitate CECCAR / CAFR, după caz.
Reamintim operatorilor economici ca Ordinea în care se înscriu potențialii beneficiari ai schemei nu este relevantă. Schema nu este făcută pe principiul primul venit, primul servit. Întreaga sumă alocată se împarte proporțional tuturor beneficiarilor eligibili”.
Iată, în continuare, câteva dintre întrebările și răspunsurile oferite de Ministerul Economiei azi în sesiunea de Q&A de la prânz (majoritatea lămuririlor au fost oferite de unul dintre secretarii de stat din minister):
Întrebare: Din pricina inchiderii, pentru 2020 nu am platit taxa de autorizare la sectorul 2, si inchisi fiind nu prea mai avea sens sa depunem pentru autorizatia de functionare. In 2021 taxa s-a marit cu 10%, acum e de 3300 lei. Intrebarile:
- Putem depune ultima autorizatie emisa, in lipsa lui 2020?
- Se poate trimite un semnal catre emitentii autorizatiilor astfel incat cele pe 2021 sa fie emise in regim de urgenta?
Răspuns: Merge doar daca aveti dovada platii autorizatiei pe 2020. Daca nu, legea nu permite.
Răspuns: Este nevoie de autorizația de funcționare emisă de autoritatea publică locală, sau dovada plății acesteia (în caz că aceasta nu a fost eliberată).