ACCES PREMIUM
De ce premium?
Clarificare ONRC: Chiar dacă nu se mai transmite la Fisc, dovada sediului social se depune în continuare la înființarea firmei
Chiar dacă, potrivit unei legi care se aplică începând de astăzi, dispare necesitatea transmiterii, ulterior înregistrării în registrul comerțului, de la ONRC la Fisc, a documentului care atestă dreptul de folosință privind sediul social, va trebui totuși să se facă în continuare dovada deținerii cu titlu legal a spațiului cu destinație de sediu social la momentul înființării firmei.
Articolul continuă mai jos
Potrivit
clarificării ONRC publicate joi pe site-ul instituției, prin
Legea nr. 206/2021 pentru aprobarea OUG nr. 195/2020, care se aplică de astăzi, au fost abrogate următoarele aspecte din Legea societăților nr. 31/1990:
- s-a eliminat obligația oficiilor registrului comerţului de a transmite documentul care atestă dreptul de folosinţă asupra spaţiului cu destinaţie de sediu social la organul fiscal din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală în a cărui circumscripţie se situează imobilul cu destinaţie de sediu social, după înregistrarea în registrul comerţului; și
- s-a eliminat temeiul legal al cheltuielii pentru informaţiile privind calitatea de asociat unic şi îndeplinirea condiţiilor privind sediul social.
Aceste prevederi ale alineatelor (3) și (5) ale art. 17 din Legea nr. 31/1990 nu se mai regăsesc, în urma abrogării lor, în legislație.
Cu toate acestea, potrivit aceleiași informări a ONRC amintite anterior, ”
[n]u dispare obligația depunerii la oficiul registrului comerțului a dovezii deținerii cu titlu legal a spațiului cu destinație de sediu social, conform art. 36 alin. (2) lit. c) din Legea societăților nr. 31/1990.”
Prin urmare, se menține obligativitatea prezentării, la înmatricularea societății, a dovezii sediului declarat și a disponibilității firmei.
Așadar,
contribuabilii vor prezenta în continuare la ONRC, la momentul înființării formei juridice,
dovada sediului declarat, cu mențiunea că,
mai departe, ONRC nu mai are obligația legală de a transmite documentul care atestă acest aspect
către Fisc.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform
termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa
office@avocatnet.ro.
Comentarii articol (0)