După alegerea companiei și a mașinii, parcurgem următorii pași:
Rezervarea
Aceasta se poate face online, prin intermediul site-ului companiei alese sau al altor platforme specializate, sau direct la ghișeul companiei. Înainte de a proceda la rezervarea efectivă a mașinii, trebuie să citești cu atenție condițiile generale de rezervare și condițiile de închiriere ale companiei de închirieri.În cazul în care ai optat pentru rezervarea online, la finalizarea procesului vei primi un e-mail de confirmare a rezervării și un voucher care trebuie să conțină aceleași informații cu cele furnizate de tine.
În cazul în care ai optat pentru închirierea direct la ghișeul companiei, de regulă, prețul chiriei/zi va fi mai mare.
Atenție la condițiile de modificare sau anulare a rezervării, deoarece pot presupune costuri sau limitări.
Plata prețului închirierii și a garanției
De regulă, plata închirierii se face cu card de credit și în avans. De reținut că, dacă ai făcut plata online, atunci când mergi să preiei mașina trebuie să prezinți exact cardul pe care l-ai folosit. La fel, pentru constituirea garanției sau pentru plata unor servicii suplimentare este obligatoriu să folosești același card.Garanția se restituie dacă ai predat mașina în aceeași stare în care ai preluat-o sau se reține total sau parțial, dacă mașina a suferit avarii din vina ta și acestea nu sunt acoperite de asigurările incluse în preț sau de cele suplimentare plătite de tine.
Asigurări
Înainte de toate, verifică ce tip de asigurări intră în prețul închirierii. Apoi, în funcție de acestea, poți decide dacă adaugi sau nu opțiuni suplimentare. În principiu, tipurile de asigurări sunt:- asigurare de răspundere civilă RCA;
- asigurare împotriva furtului;
- asigurare CASCO;
- CDW (Collision Damage Waiver).
Predarea-primirea mașinii
Predarea și primirea mașinii închiriate se fac, de regulă, la sediul companiei, însă, pe baza unui tarif, se poate stabili și un alt loc. Este important să verifici starea mașinii, dotările solicitate și nivelul carburantului înainte de a semna procesul-verbal.Reclamații
Orice neregulă constatată trebuie reclamată în cel mai scurt timp. Dacă rezervarea s-a făcut printr-o platformă online, atunci este indicat ca reclamația să fie adresată atât acesteia, cât și companiei de închirieri. Este bine să păstrezi contractul de închiriere, facturile, fotografiile, un exemplar al reclamației și alte documente asemănătoare.În cazul în care problema reclamată nu se rezolvă, după ce ai luat legătura cu compania de închirieri din alt stat membru UE, poți să contactezi ECC România.
Comentarii articol (0)