ACCES PREMIUM
De ce premium?
e-Factura
UPDATE: Facturarea electronică este opțională atât în relația cu statul, cât și în relația cu partenerii de afaceri
Sistemul de facturare electronică pregătit de autorități este opțional pentru contribuabili, adică atât în relația firmelor cu statul, cât și în relația dintre firme. Așa reiese din ordonanța de urgență care reglementează sistemul e-Factura în România, informația fiind confirmată de specialiști.
Articolul continuă mai jos
OUG 120/2021 prevede că
facturarea electronică vizează, în primul rând,
domeniul achizițiilor publice (relația Business to Government - B2G).
„Facturarea electronică în domeniul achizițiilor publice se aplică în cazul existenței unei relații B2G (...), în situația în care operatorii economici optează pentru utilizarea sistemului național privind factura electronică RO e-Factura”, este subliniat în document.
Atunci când o companie va opta pentru sistemul e-Factura în relația B2G, aceasta va fi obligată să emită numai facturi electronice către autorități, atunci când vine vorba de achiziții publice.
În al doilea rând, facturarea electronică vizează
relațiile comerciale între contribuabili (relația Business to Business - B2B). În acest caz, va fi nevoie de înregistrarea într-un registru special (cu precizarea că regulile de înscriere în acel registru vor veni ulterior prin ordin al Fiscului, care trebuie să apară până la 22 octombrie 2021), iar ambii parteneri de afaceri vor trebui să opteze pentru facturarea electronică pentru a folosi sistemul e-Factura.
„În relația comercială B2B emitentul facturii electronice poate opta pentru transmiterea acesteia către destinatar utilizând sistemul național privind factura electronică RO e-Factura (...). În situația în care emitentul facturii electronice optează pentru transmiterea acesteia în sistemul național privind factura electronică RO e-Factura, acesta este obligat să fie înregistrat în Registrul operatorilor care au optat pentru utilizarea sistemului național privind factura electronică RO e-Factura, denumit în continuare Registrul RO e-Factura”, este explicat în ordonanță.
Așadar, cel puțin în primă fază,
sistemul e-Factura este opțional, nu obligatoriu.
„Sistemul este opțional, dar devine obligatoriu dacă ai optat”, a confirmat, pentru avocatnet.ro,
Delia Cataramă, Tax Partner la compania de consultanță fiscală Viboal Findex.
Conform
informațiilor apărute până acum în spațiul public, în primă fază va fi operaționalizată componenta B2G a sistemului e-Factura, urmând ca abia în faza a doua să fie operaționalizată componenta B2B.
Citește mai mult despre
e-Factura,
factura electronica,
facturare,
factura fiscala,
digitalizare,
digitalizare ANAF
Specialiști citați în acest articol
Delia Cataramă este Tax Partner la Viboal FindEx și conferențiar universitar în cadrul Academiei de Studii Economice, catedra Finanțe. Cu o experiență de peste 18 ani în domeniul financiar-contabil, Delia a deținut poziția de Director Fiscalitate în cadrul CECCAR, secretar general al IFA Romania și membru în comitetul de nominalizări al IFA central. Delia deține calificările de consultant fiscal și expert contabil.
Principalele surse de informare folosite
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform
termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa
office@avocatnet.ro.
Comentarii articol (0)