ACCES PREMIUM
De ce premium?
Cum obții asistență tehnică de la autorități privind facturarea electronică
Ministerul Finanțelor (MF) a publicat un set de întrebări frecvente și răspunsuri specifice sistemului e-Factura, pentru a veni în sprijinul contribuabililor, în condițiile în care sistemul a devenit recent funcțional în România. Printre întrebările și răspunsurile amintite se numără modul în care firmele pot solicita autorităților asistență tehnică, linkul de unde se poate înțelege structura fișierului ce trebuie transmis, dar și modalitatea prin care se validează acest fișier, astfel încât să nu existe probleme privind corectitudinea completării lui.
Articolul continuă mai jos
Așadar, dat fiind faptul că sistemul național de facturare electronică
este funcțional, în relația firmelor cu statul (domeniul achizițiilor publice - B2G), începând din 11 noiembrie 2021,
MF a venit în întâmpinarea contribuabililor cu o serie de întrebări și răspunsuri utile privind folosirea sistemului e-Factura.
Astfel, potrivit informării MF, există o modalitate prin care firmele pot trimite întrebările lor privind situațiile cu care se confruntă, în practică, în ceea ce privește sistemul e-Factura. În acest sens,
pentru întrebări pe teme de business, contribuabilii pot folosi formularul de contact care poate fi accesat aici, astfel:
- se alege categoria solicitării, și anume “Asistență și îndrumare de specialitate în domeniul fiscal”;
- apoi, se alege subcategoria, adică “Factura electronică Pentru probleme tehnice:”;
- ulterior trebuie selectată opțiunea “Asistență tehnică servicii informatice”;
- urmând să se aleagă, după acest pas, subcategoria: “Factura electronică”.
De asemenea, în ceea ce privește
linkul exact de unde firmele pot înțelege concret structura necesară pentru fișierul XML pe care trebuie să îl completeze și care sunt câmpurile obligatorii sau facultative, modelul semantic gratuit (traducerea în limba romană a documentului EN 19631) al acestui fișier poate fi accesat
aici.
În egală măsură, potrivit informării MF, toate documentele, inclusiv maparea, au fost traduse în română și sunt disponibile
la acest link. În plus, mai multă documentație în acest sens poate fi accesată
aici.
Nu în ultimul rând, un aspect important al sistemului e-Factura, referitor la care apar frecvent întrebări din partea contribuabililor, îl reprezintă modul în care se realizează efectiv validarea facturii electronice de către sistem.
Pe această temă, potrivit MF, după transmiterea facturii electronice, sistemul efectuează, în mod automat, următoarele operațiuni asupra fișierului în format XML:
- verificări și validări privind structura și sintaxa; dar și
- verificări semantice.
După acest pas, este generat, în mod automat, un mesaj de răspuns în ceea ce privește corectitudinea fișierului.
Totuși, trebuie reținut că,
pe toată perioada verificărilor automate, emitentul poate interoga în sistem starea fișierului transmis, pentru a vedea dacă prezintă sau nu erori care trebuie remediate.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform
termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa
office@avocatnet.ro.
Comentarii articol (0)