Primul sistem informatic, denumit Sigma Smart, are ca obiectiv dezvoltarea unui sistem informatic pentru gestionarea pe suport electronic a documentelor utilizate în sistemul de asigurări sociale de sănătate referitoare la:
- certificatele de concediu medical;
- biletele de trimitere pentru ambulatoriul de specialitate (specialități clinice, paraclinice, medicină dentară) și pentru internare în regim de spitalizare de zi sau continuă;
- scrisorile medicale;
- recomandările privind îngrijirile medicale la domiciliu;
- recomandările privind acordarea dispozitivelor medicale;
- programările serviciilor medicale.
Implementarea celor două proiecte se va face de către CNAS în parteneriat cu ADR și cu sprijinul STS și ar urma să coste 20 milioane de lei.
Potrivit memorandumului, cele două sisteme vor optimiza și monitoriza electronic serviciile medicale decontate din Fondul național unic de asigurări sociale de sănătate.
Totuși, pentru a putea fi începută implementarea celor două sisteme, memorandumul trebuie adoptat de Guvern, iar acordul între cele trei instituții deja menționate trebuie să fie oficializate.
În memorandumul analizat de Guvern se menționează că cele două sisteme informatice au un termen de punere în practică de circa 26-27 de luni, ceea ce înseamnă că ar putea să devină realitate abia din 2024.
În vara acestui an, printr-un ordin comun al Ministerului Sănătății și al CNAS, au fost introduse noi operațiuni pe care le pot face pacienții în dosarul lor electronic de sănătate, chiar dacă platforma nu mai este funcțională de câțiva ani. Tot în aceeași perioadă, CNAS a pus în dezbatere publică un proiect de HG ce viza un parteneriat cu STS prin care STS urmează să fie desemnat furnizor de servicii de telecomunicaţii necesare sistemelor informatice ale casei de asigurări, printre care se numără şi platforma DES.
Dosarul electronic de sănătate a fost menit să reprezinte o facilitate pusă la dispoziție de autorități fiecărui asigurat din sistemul de sănătate, prin care un pacient şi medicii acestuia să aibă la dispoziţie tot istoricul medical, însă, din cauza faptului că puţine clinici, laboratoare sau unităţi spitaliceşti foloseau această platformă, dar şi a problemelor tehnice, informaţiile introduse s-au dovedit rareori utile. În plus, din 2015 când a fost implementat a mers cu intermitenţe până în 2018 de când a devenit permanent offline.
Comentarii articol (0)