Documentația necesară
Potrivit normelor de aplicare ale Legii biletelor de valoare, tichetele de creşă se distribuie salariaţilor, lunar, pentru fiecare dintre copiii lor naturali, inclusiv pentru fiecare copil adoptat, precum şi pentru cei cărora li s-a instituit tutela, pe baza următoarelor documente:
a) cerere pentru acordarea tichetului de creşă;
b) actul doveditor eliberat de creşa/entitatea asimilată acesteia la care este înscris copilul;
c) documente care să ateste calitatea de părinte, respectiv certificatul de naştere al copilului, în cazul părinţilor naturali, sau hotărârea judecătorească de încuviinţare a adopţiei, în cazul copilului adoptat;
d) documente care să ateste calitatea de tutore, respectiv hotărârea judecătorească de instituire a tutelei sau, după caz, dispoziţia autorităţii tutelare;
e) declaraţie pe propria răspundere că celălalt părinte sau, după caz, tutorele nu beneficiază de tichete de creşă, de concediul şi indemnizaţia lunară pentru creşterea copilului în vârstă de până la 2 ani, respectiv de până la 3 ani, în cazul copilului cu handicap;
f) alte documente solicitate de angajator, după caz, potrivit regulamentului intern.
Potrivit normelor de aplicare, în regulamentul intern/contractul colectiv, după caz, firmele trebuie să treacă și documentanția pe care trebuie să o prezinte salariatul angajatorului, în vederea acordării acestor tichete de creșă.
Tototdată, mai prevăd normele, la determinarea sumelor totale destinate acoperirii valorii nominale a acestora, se ia în calcul şi numărul de luni aferente perioadei pentru care se acordă.