Până la finele anului trecut, interacțiunea se făcea, de principiu, cu organul fiscal din raza sediului activității sau din raza locului unde se desfășura efectiv activitatea principală.
În acest context, printre regulile tranzitorii aplicabile se numără și unele referitoare la plata obligațiilor fiscale. Practic, toate plățile greșite făcute de PFA-uri și profesioniști, începând cu 1 ianuarie 2022, la unitățile Trezoreriei Statului la care sunt arondate vechile organe fiscale se transferă la unitățile la care sunt arondate noile organe fiscale competente.
„Eventualele plăți efectuate de către persoanele fizice care desfășoară activități economice în mod independent sau exercită profesii libere la unitățile Trezoreriei Statului din cadrul vechilor organe fiscale, ulterior datei de 31 decembrie 2021, se vor transfera la unitatea Trezoreriei Statului la care este arondat noul organ fiscal competent”, prevede actul normativ, cu precizarea că transferul se face în baza următoarelor informații:
- codul de identificare fiscală al persoanei vizate pentru care s-a schimbat competența de administrare;
- vechiul organ fiscal;
- noul organ fiscal competent.
„Operațiunile de transfer (...) se efectuează până la data de 31 martie 2022, prin redirijarea automată a plăților eronate. După această dată, eventualele plăți efectuate eronat de către persoanele fizice care desfășoară activități economice în mod independent sau exercită profesii libere, la unitățile Trezoreriei Statului la care sunt arondate vechile organe fiscale, se vor returna plătitorilor”, scrie în ordin.
Regulile amintite mai sus sunt valabile inclusiv pentru sediile secundare pe care le-au înființat persoanele fizice.