Structura anului școlar va fi următoarea:
- 5 septembrie - 21 octombrie, cursuri (modul de învățare);
- 22 - 30 octombrie, vacanță;
- 31 octombrie - 22 decembrie, cursuri;
- 23 decembrie 2022 - 8 ianuarie 2023, vacanța de iarnă;
- 9 ianuarie - 3/ 10/ 17 februarie 2023 (dată ce va fi aleasă de inspectoratele școlare județene), cursuri;
- în perioada 6 - 26 februarie 2023 va fi o săptămână de vacanță, perioada exactă urmând să fie decisă de inspectoratele școlare județene/al municipiului București;
- 13/ 20/ 27 februarie (la decizia inspectoratelor) - 6 aprilie 2023, cursuri;
- 7 - 18 aprilie 2023, vacanță de primăvară;
- 19 aprilie - 16 iunie 2023, cursuri.
Totuși, clasele a XII-a zi, a XIII-a seral și frecvență redusă vor încheia cursurile în data de 2 iunie 2023, clasa a VIII-a se va încheia pe 9 iunie 2023, clasele din învățământ liceal de filieră tehnologică, clasele din învățământul postliceal, cu excepția calificărilor din domeniul sănătate și asistență pedagogică, și clasele din învățământul profesional vor termina anul școlar pe 23 iunie.
Ordinul prevede că vor fi aprobate prin documente distincte calendarul examenelor/evaluărilor naționale, al examenelor de absolvire, respectiv de certificare/atestare a calificării profesionale/a competențelor, precum și calendarul admiterii în clasa a IX-a.
În data de 5 octombrie când este celebrată Ziua internațională a educației și în zilele nelucrătoare/de sărbătoare legală nu se organizează cursuri.
Programele "Școala altfel" și "Săptămâna verde" se vor desfășura în perioada 27 februarie - 16 iunie, în intervale de câte cinci zile consecutive lucrătoare, planificarea urmând să fie făcută la nivelul fiecărei unități de învățământ. Cele două programe nu se vor putea planifica în același interval de cursuri. Prin excepție de la prevederile anterioare, clasele de liceu - filieră tehnologică, din învățământul profesional și din învățământul postliceal, pe perioada acestor programe vor organiza activități de instruire practică.
Actul normativ mai stabilește că, "în situații deosebite, bine fundamentate, în funcție de condițiile climaterice locale speciale și de specificul școlii", pot fi aduse modificări acestei structuri a anului școlar de către inspectoratele școlare, cu avizul Ministerului Educației. Modificările pot fi cerute de conducerea școlilor și doar după consultarea consiliului reprezentativ al părinților din unitatea/unitățile de învățământ respectivă/respective.
Comentarii articol (3)