ACCES PREMIUM
De ce premium?
Documentele care stau la baza dovedirii, în caz de control al ITM, a responsabilului Revisal
Angajatorii privați au obligația de a transmite în Registrul general de evidență a salariaților toate contractele individuale de muncă pe care le încheie, modifică sau încetează. Totuși, nu orice persoană din firmă se poate ocupa de acest aspect, iar cele care o fac trebuie să fie desemnate în mod direct de către angajator. Pe de altă parte, firmele pot externaliza acest departament, care aduce cu sine alte obligații.
Articolul continuă mai jos
HG 905/2017 privind registrul general de evidență a salariaților menționează că transmiterea și completarea datelor din Revisal se realizează de către una sau mai multe persoane
nominalizate de către angajator printr-o decizie scrisă.
Deși actul normativ nu prevede un model exact al deciziei de desemnare a persoanei responsabile pentru completarea aplicației Revisal,
ITM Ilfov a elaborat, în 2019, un document cu datele ce trebuie completate pentru această decizie, respectiv datele de identificare ale firmei, numărul deciziei și data, precum și numirea și desemnarea persoanei care se va ocupa de completarea și transmiterea registrului general de evidență a salariaților, fiind necesară și menționarea datei de începere. Un model al acestui document este atașat acestui articol.
Această decizie de desemnare este necesară atunci când persoana responsabilă este unul dintre salariații angajatorului, iar documentul va sta la baza dovedirii desemnării persoanei responsabile cu aplicația Revisal în situația în care va fi solicitat de către inspectorii de muncă veniți în control.
Deși HG 905 nu prevede o sancțiune pentru lipsa acestei decizii, există, în schimb, o amendă cuprinsă între
3.000 și 6.000 lei dacă registrul este completat de alte persoane decât cele menționate în decizia de desemnare.
În situația în care angajatorii aleg varianta contractării unui serviciu extern de resurse umane, prin încheierea unui contract de prestări servicii cu astfel de prestatori, trebuie ca, în termen de trei zile lucrătoare de la semnarea contractului, angajatorul să notifice inspectoratul teritorial de muncă de care aparține despre acest contract și să ofere datele de identificare ale prestatorului.
Nerespectarea acestei obligații le poate aduce angajatorilor amenzi cuprinse între 3.000 și 6.000 lei.
Un model de informare privind încheierea unui contract de prestări servicii de către angaajtor a fost elaborat de ITM Suceava și poate fi descărcat și completat
de la acest link.
Trebuie subliniat faptul că contractarea serviciului de completare și transmitere a datelor în registru nu scapă angajatorul de obligațiile stabilite prin HG 905/2017, dintre care amintim păstrarea la sediu principal sau secundar a dosarului personal al salariaților.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform
termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa
office@avocatnet.ro.