ACCES PREMIUM
De ce premium?
Chiar dacă are un departament propriu de vânzări, o firmă poate deduce cheltuielile și TVA pentru servicii externe de vânzări
Cu toate că o firmă are un departament propriu de vânzări, aceasta poate deduce cheltuielile și TVA-ul pentru contractarea unor servicii externe suplimentare de vânzări, a stabilit recent Înalta Curte de Casație și Justiție (ICCJ), printr-o decizie definitivă care a invalidat formalismul excesiv al inspectorilor fiscali, informează specialiștii de la Băncilă, Diaconu și Asociații.
Articolul continuă mai jos
Firma de avocatură este cea care a obținut decizia favorabilă la ICCJ, ajungându-se astfel la
o nouă invalidare a formalismului excesiv al Fiscului din cadrul controalelor la firme.
În speța respectivă era vorba de o companie activă în industria materialelor de construcții. Deși avea un departament propriu de vânzări, aceasta a preferat să contracteze și servicii externe de vânzări, cu scopul creșterii cifrei de afaceri în relația cu anumiți distribuitori.
Practic, Fiscul a refuzat să recunoască, în urma unei inspecții fiscale, deductibilitatea cheltuielilor cu serviciile externe de vânzări și a TVA-ului aferent. Asta deși, atât la inspecție, cât și la contestație, compania a prezentat documente care justificau atât prestarea efectivă a serviciilor externe, cât și faptul că acestea au dus în mod direct la creșterea cifrei de afaceri.
„Organele fiscale, cu ocazia desfășurării inspecției fiscale, au refuzat recunoașterea caracterului deductibil al acestor cheltuieli legate de prestarea unor servicii suplimentare de vânzări în afara departamentului propriu de vânzări al societății și a TVA aferentă, motivat de faptul că deja exista un departament propriu de vânzări și că nu se poate determina dacă creșterea cifrei de afaceri în relația cu distribuitorii, pentru care au fost angajați prestatori de servicii suplimentari, a fost generată de serviciile prestate de către aceștia din urmă sau de către angajații din propriul departament de vânzări. Mai mult, conform contractului de prestări servicii, se indica în mod clar obligativitatea întocmirii unor rapoarte de lucrări pentru decontarea serviciilor, ceea ce nu s-a întâmplat”, este explicat în comunicatul avocaților.
În refuzul de a recunoaște caracterul deductibil, Fiscul a motivat că era vorba, de fapt, de
o dublare a unor servicii deja asigurate intern, dar și că
lipseau rapoartele de lucrări prevăzute de contractul de prestare de servicii. Totuși, judecătorii ICCJ au stabilit că acestea
nu erau impedimente pentru a stabili caracterul deductibil, din moment ce firma prezentase dovezi suficiente.
„Formalismul excesiv al Fiscului continuă să piardă teren prin soluțiile succesive date de instanțele de judecată în favoarea contribuabililor. Cu toate acestea, nu se observă o schimbare de optică în abordarea echipelor de inspecție fiscală pe această temă”, a declarat
Emanuel Băncilă, Partenerul coordonator al Departamentului de controverse și inspecții fiscale din cadrul Băncilă, Diaconu și Asociații.
ICCJ a mai invalidat recent, cu altă ocazie, formalismul excesiv al Fiscului. În acea speță era vorba, însă, de
anularea regimului suspensiv de accize pe motive de formă.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform
termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa
office@avocatnet.ro.