Ajutorul va putea fi decontat de IMM-uri pentru o serie de cheltuieli eligibile, printre care se numără, de exemplu, dotarea cu utilaje și echipamente tehnologice sau achiziționarea de mijloace de transport auto. Astfel, condiția de bază pentru aceste achiziții este ca activele să fie noi, deoarece nu sunt acceptate ca cheltuieli eligibile achizițiile la mâna a doua. În plus, nu sunt acceptate achizițiile făcute prin leasing.
„Activele achiziționate trebuie să fie noi. Achizițiile de echipamente second-hand nu sunt eligibile”, este subliniat în ordinul de ministru, adăugându-se apoi că „Nu sunt permise achiziții în regim de leasing.”
Altă condiție de bază pentru acordarea ajutorului este ca investițiile făcute de IMM-uri, pentru care se acordă granturi, să fie menținute cel puțin trei ani.
„Investiția trebuie menținută în România, pentru o perioadă de cel puțin 3 ani de la finalizarea investițiilor. Această condiție nu împiedică înlocuirea unei instalații sau a unui echipament care a devenit depășit sau a fost distrus în această perioadă, cu condiția ca activitatea economică să fie menținută în România pentru perioada minimă relevantă”, este explicat în ordinul citat.
Conform legislației amintite, vorbim de două tipuri de granturi destinate IMM-urilor:
- pentru investiții necesare capacităților de prestare de producție/servicii - între 50.000 și 200.000 de euro (ajutor de minimis), însă în limita de maximum cinci ori cifra de afaceri realizată în anul financiar 2019. Acestea sunt pentru cei ce activează, în principal, în învățământ, sănătate și asistență socială și implică o cofinanțare între 5% și 15%;
- pentru investiții în retehnologizare - între 50.000 și 500.000 de euro (ajutor de stat), însă în limita de maximum cinci ori cifra de afaceri realizată în anul financiar 2019. Banii sunt pentru cei ce activează, printre altele, în construcții, comerț, repararea autovehiculelor și motocicletelor, transport și depozitare, hoteluri și restaurante și implică o cofinanțare variabilă (în funcție de zona de implementare a proiectului și în funcție de tipul întreprinderii).
Comentarii articol (0)