Ordinul ANAF nr. 1611/2022 pentru aprobarea Procedurii de eliberare a certificatelor privind taxa pe valoarea adăugată, în cazul achizițiilor intracomunitare de mijloace de transport, precum și pentru aprobarea unor formulare vine să înlocuiască, din 9 septembrie, când a fost publicat în Monitorul Oficial, Ordinul ANAF nr. 3193/2011.
Noul ordin cuprinde procedura ce se aplică pentru eliberarea certificatelor necesare înmatriculării în România a mijloacelor de transport achiziționate din statele membre ale Uniunii Europene de către persoanele care nu sunt înregistrate și care nu trebuie să se înregistreze în scopuri de TVA în România. Prin urmare, NU se aplică celor înregistrați în scopuri de TVA în țara noastră și nici pentru cele cumpărate din afara Uniunii sau din România.
Noua procedură explicitează cine sunt solicitanții de certificate care atestă plata TVA în cazul acestor achiziții, cine sunt solicitanții care atestă că nu datorează TVA în România și ce se înțelege prin mijloace de transport noi.
Pe lângă procedură, noul ordin cuprinde și:
- noul model de cerere de eliberare a certificatului privind TVA, în cazul achizițiilor intracomunitare de mijloace de transport;
- noul model de certificat de TVA aplicabil în aceste cazuri;
- și modelul referatului privind analiza cererii de eliberare a certificatului TVA.