Astfel, potrivit noilor norme de emisii Euro 7, vehiculele, indiferent dacă vorbim despre autoturisme, camionete, camioane sau autobuze, vor polua mai puțin, lucru foarte important mai ales în orașe. Noile standarde vizează emisiile provenite de la țevile de evacuare, dar și pe cele de la frâne și pneuri.
Pentru a reduce poluarea, în special din orașe, recent s-a stabilit la nivel european ca vânzarea de mașini noi cu motoare pe benzină și motorină să fie interzisă din 2035. În plus, prin introducerea normelor Euro 7, autoritățile europene vor să se asigure că mașinile produse până atunci, care vor mai rămâne în exploatare și după acel termen, poluează mai puțin.
Prin propunerea lansată recent de CE se reunesc normele ce se aplică acum vehiculelor, respectiv cele pentru autoturisme și camionete (Euro 6) și cele pentru camioane și autobuze (Euro VI).
“Noile norme sunt neutre din punctul de vedere al combustibililor și al tehnologiei, impunând aceleași limite indiferent dacă vehiculul utilizează benzină, motorină, sisteme electrice de transmisie sau combustibili alternativi”, după cum subliniază CE în comunicatul recent.
Noile norme de emisii Euro 7 vor contribui la:
- un control mai bun al emisiilor de poluanți atmosferici provenite de la toate vehiculele noi: prin extinderea gamei de condiții de conducere care fac obiectul încercărilor privind emisiile în trafic. Acestea vor reflecta mai bine o gamă mai largă de condiții cu care se pot confrunta vehiculele în întreaga Europă, inclusiv temperaturi de până la 45°C sau călătorii de scurtă durată, tipice navetei zilnice;
- actualizarea și înăsprirea limitelor pentru emisiile de poluanți: limitele vor fi mai stricte pentru camioane și autobuze, în timp ce pentru autoturisme și camionete se vor aplica cele mai scăzute limite existente, indiferent de combustibilul utilizat de vehicul. Noile norme stabilesc, de asemenea, limite de emisie pentru poluanții nereglementați anterior, cum ar fi emisiile de protoxid de azot provenite de la vehiculele grele;
- reglementarea emisiilor provenite de la frâne și pneuri: standardele Euro 7 vor fi primele standarde de emisii la nivel mondial care fac mai mult decât să reglementeze emisiile țevilor de evacuare, și anume stabilesc limite suplimentare pentru emisiile de particule provenite de la frâne și pentru emisiile de microplastice provenite de la pneuri. Aceste norme se vor aplica tuturor vehiculelor, inclusiv celor electrice;
- asigurarea faptului că autoturismele noi rămân curate mai mult timp: toate vehiculele vor trebui să respecte normele pentru o perioadă mai lungă decât cea în vigoare în prezent. Conformitatea pentru autoturisme și camionete va fi verificată până când aceste vehicule ating 200.000 de kilometri și vârsta de 10 ani. În prezent, normele Euro 6/VI stabilesc limitele la 100.000 de kilometri și cinci ani;
- sprijinirea introducerii vehiculelor electrice: noile norme vor reglementa durabilitatea bateriilor instalate în autoturisme și camionete, pentru a spori încrederea consumatorilor în vehiculele electrice. Acest lucru va reduce, totodată, necesitatea înlocuirii bateriilor la începutul ciclului de viață al unui vehicul, scăzând astfel nevoia de materii prime critice necesare pentru producerea bateriilor;
- utilizarea deplină a posibilităților digitale: normele Euro 7 vor garanta faptul că vehiculele nu sunt modificate și că emisiile pot fi controlate cu ușurință de către autorități prin utilizarea senzorilor din interiorul vehiculului pentru a măsura emisiile pe întreaga durată de viață a unui vehicul.
Atenție! Pentru a putea intra în vigoare, noua propunere trebuie aprobată oficial de Parlamentul și Consiliul European.
Comentarii articol (2)