ACCES GRATUIT
Constanța și speranța ei pe harta porturilor maritime: Top-ul european
Portul Constanța are a doua cea mai mare creștere a cantității de mărfuri transferate în 2021, plus 26% față de anul pandemiei 2020, după cea a portului belgian Zeebrugge (+27%). România a avut a doua cea mai mare creștere și în comparație cu anul 2011. Iar anul 2022 a venit cu noi progrese, ca urmare a blocării porturilor ucrainene.
Articolul continuă mai jos
În schimb, mari porturi din top 10 UE după cantitățile transferate, precum Pireu sau Algeciras (Spania) au suferit în continuare scăderi, în 2021 față de 2020, din cauza perturbării lanțurilor de aprovizionare, declanșată de pandemie.
România este pe locul 13 după volumul transporturilor maritime, iar Portul Constanța este printre cele mai mari 20 de porturi ale UE, potrivit datelor Eurostat.
Pe de altă parte, România este codașă la volumul de transport maritim per capita, cu 2,8 milioane tone în 2021, penultima dintre țările UE cu ieșire la mare, cu puțin înaintea Poloniei (2,6 mil. tone), și la mare depărtare de campioană, Țările de Jos, cu 33,6 milioane tone.
În ciuda revenirii ușoare a transporturilor maritime de marfă din UE față de 2020 (+4,1%, până la 3,5 miliarde de tone), nivelul este inferior celor pre-pandemice.
România a avut a doua cea mai mare creștere în 10 ani
România, care mai are porturi maritime mai mici, la Mangalia, Midia și Galați, a înregistrat cea mai mare creștere a volumului transporturilor maritime de 36,5% și față de 2011, după cea a Poloniei, de nu mai puțin de 67,4%.
Citește integral articolul pe www.cursdeguvernare.ro.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform
termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa
office@avocatnet.ro.
Comentarii articol (0)