ACCES PREMIUM
De ce premium?
Controale și contestații fiscale: Mai nou, firmele pot comunica cu autoritățile prin mai multe modalități, nu doar prin SPV
După ce autoritățile fiscale au sesizat anumite probleme la comunicarea cu firmele exclusiv prin Spațiul Privat Virtual (SPV), Guvernul a introdus prin OUG noi modalități de transmitere a cererilor și documentelor, însă numai atunci când vine vorba de controale fiscale sau contestații fiscale. Astfel, firmele și PFA-urile pot comunica cu autoritățile, în acele situații, atât prin SPV, cât și prin poșta electronică, poșta clasică sau depunerea la registratură.
Articolul continuă mai jos
Așa cum reiese din
OUG 188/2022, contribuabilii implicați în
controale fiscale sau în contestații fiscale pot comunica cu autoritățile inclusiv prin poșta electronică sau prin poșta clasică ori prin depunerea la registratură.
„În procedura de control fiscal ori de soluționare a contestației, cererile, înscrisurile sau orice alte documente pot fi transmise de contribuabili/plătitori (...) prin mijloace electronice de transmitere la distanță (...) (adică prin SPV - n. red.) ori prin poștă, cu confirmare de primire sau prin poșta electronică la adresa de e-mail indicată de organul de control sau de soluționare a contestației ori depuse la registratura organului fiscal competent.În mod similar, organul de control sau de soluționare a contestației poate transmite solicitări, înscrisuri sau orice alte documente prin mijloace electronice de transmitere la distanță (...) (adică prin SPV - n. red.) ori prin poștă, cu confirmare de primire, sau prin poșta electronică la adresa de e-mail indicată de contribuabil/plătitor”, scrie la punctul 10 al articolului I din ordonanță, prevederea fiind valabilă din
29 decembrie 2022.
În
nota de fundamentare ce a însoțit ordonanța în forma sa de proiect, inițiatorii măsurii explicau că,
în contextul trecerii la comunicarea exclusiv prin SPV, au apărut unele probleme. Din acest motiv, era necesară extinderea modalităților de comunicare pentru controalele și contestațiile fiscale.
„Având în vedere că au fost semnalate anumite probleme, inclusiv de natură tehnică (de exemplu, capacitate limitată a sistemului informatic de încărcare/transmitere a documentelor), privind comunicarea exclusiv prin SPV, se propune crearea posibilității ca, în procedura de control fiscal ori de soluționare a contestației, cererile, înscrisurile sau orice alte documente să fie transmise de contribuabili/plătitori (...) prin SPV, prin poștă, cu confirmare de primire, sau prin poșta electronică, la adresa de e-mail indicată de organul de control sau de soluționare a contestației, ori depuse la registratura organului fiscal competent.De asemenea, organul de control sau de soluționare a contestației poate transmite solicitări, înscrisuri sau orice alte documente prin SPV ori prin poștă, cu confirmare de primire, sau poșta electronică, la adresa de e-mail indicată de contribuabil/plătitor”, scriau inițiatorii ordonanței.
Măsura vine în condițiile în care trecerea la o comunicare exclusiv prin SPV s-a făcut de doar câteva luni - de la
1 martie 2022. Despre problemele apărute după acea dată
a scris recent inclusiv redacția noastră.
Reamintim că, deși activitatea de soluționare a contestațiilor fiscale a fost mutată la Ministerul Finanțelor,
Fiscul rămâne implicat în continuare în procedură.
Notă: OUG 188/2022 conține mai multe măsuri procedural-fiscale, pe care le-am reunit în sinteza de aici.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform
termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa
office@avocatnet.ro.