ACCES PREMIUM
De ce premium?
Cinci clarificări utile privind extinderea scutirii de impozit a profitului reinvestit, ce e valabilă din 2023
Din ianuarie 2023, scutirea de impozit a profitului reinvestit a fost extinsă pentru a se aplica activelor utilizate în activitatea de producție și procesare sau activelor reprezentând retehnologizare. În aceste condiții, prezentăm azi câteva clarificări utile companiilor.
Articolul continuă mai jos
Conform OG 16/2022,
profitul investit în active utilizate în activitatea de producție și procesare și în activele reprezentând retehnologizare este scutit de impozit, această măsură fiind pusă efectiv în aplicare prin
Ordinul Ministerului Finanțelor 4.636/2022. Potrivit ordinului, facilitatea poate fi adusă în discuție pentru clădiri industriale, construcții agricole ușoare, depozite de îngrășăminte, silozuri, sere și solarii, printre altele.
Pentru a simplifica aplicarea facilității fiscale în forma extinsă, specialiștii de la KPMG România au oferit recent, la
o conferință fiscală organizată de avocatnet.ro, mai multe clarificări utile firmelor.
1. Trebuie să păstrez activele o anumită perioadă, dacă aplic facilitatea?Dragoș Nicolae, Tax Director:
„Există condiția că activele achiziționate, pentru care s-a aplicat această facilitate fiscală, trebuie păstrate în patrimoniul companiei pentru minimum jumătate din durata de viață a activelor respective, dar nu mai mult de cinci ani.”2. Pot să fac o recepție parțială a unei clădiri noi, pentru a beneficia mai mulți ani de facilitate?Daniel Pană, Tax Partner:
„Pentru retehnologizarea anumitor activități, aceste clădiri reprezintă un element de activ extrem de important. Și, atunci, dacă vrei să beneficiezi de această facilitate, în condițiile în care costurile cu aceste clădiri sunt relativ mari, poți, de exemplu, să te gândești să ai o recepție parțială, astfel încât să beneficiezi, de exemplu, cel puțin doi ani de această facilitate - dacă construirea unei astfel de clădiri se întinde pe mai mult de un exercițiu financiar.”3. Poate fi vorba doar de clădiri noi sau și de clădiri vechi?Daniel Pană: „În principiu, facilitatea se referă la elemente noi. Aplicarea facilității atât în perioada anterioară, când se rezuma la echipamente, laptop-uri, computere, software, cât și acum vorbește de elemente noi.”4. Facilitatea e valabilă și pentru o hală construită în regie proprie?Daniel Pană: „Dacă se încadrează în acele elemente, adică dacă este, de exemplu, clădire industrială sau construcție ușoară cu structuri metalice (hale de producție, montaj etc.), se poate aplica. Tocmai asta este noutatea și mi se pare generos ca, pentru construcții, să poți beneficia. Până la urmă, e ca un fel de amortizare superaccelerată această facilitate.”5. Facilitatea se poate aplica și pentru reamenajarea unei clădiri de birouri?Daniel Pană: „Dacă vorbim de birouri, nu le regăsesc printre aceste elemente enumerate [în lista dată prin Ordinul Ministerului Finanțelor 4.636/2022]. Dacă mă uit foarte rapid în această listă, văd, în principiu, tipuri de construcții care sunt folosite în general în producție și mai puțin în partea de birouri. Deci, probabil că nu, dacă vorbim de un sediu administrativ. Dacă vorbim de o structură metalică (hală de producție) și biroul societății este acolo, probabil că da.”
Citește mai mult despre
impozit pe profit,
profit reinvestit,
scutire impozit profit reinvestit,
neimpozitarea profitului reinvestit,
OG 16/2022 modificari la codul fiscal
Specialiști citați în acest articol
Daniel Pană a efectuat două stagii de internship în departamentul de asistență în tranzacții în timpul studiilor universitare și a preluat o poziție în cadrul departamentului de Consultanță Fiscală în 2002. Împreună cu echipa sa, Daniel a adus o contribuție notabilă la dezvoltarea departamentelor de corporate tax și asistență fiscală în tranzacții. El continuă să inoveze și să optimizeze valoarea oferită clienților și oamenilor noștri, precum și să încurajeze colaborarea cu alte echipe din KPMG.
Daniel este specializat în taxe și impozite directe, precum impozitul pe profit, taxe locale și impozite cu reținere la sursă, concentrându-se pe Tranzacții. Proiectele în care a participat includ consultanță pentru fuziuni și achiziții și pentru structurarea afacerii, conformitate fiscală, dezvoltarea, vânzarea și implementarea soluțiilor de tehnologie în fiscalitate (precum KPMG Corporate Tax Manager), revizuiri și certificări fiscale, suport în inspecții fiscale (și în litigii, împreună cu KPMG Legal), reorganizarea afacerilor, credite fiscale pentru Cercetare – Dezvoltare și altele.
Dragoș s-a alăturat KPMG în anul 2004, acumulând pe parcursului carierei profesionale și experiență în afara KPMG, atât în zona de consultanță, cât și în cadrul companiilor prin implicarea în activitatea lor financiară și de fiscalitate. Așadar, având aproximativ 18 ani de experiență, Dragoș conduce în prezent una din echipele agile din cadrul departamentului de Corporate Tax and M&A, fiind membru al Camerei Consultanților Fiscali din anul 2009.
Experiența sa cuprinde consultanță acordată companiilor multinaționale sau locale pe aspecte fiscale locale și internaționale din toate industriile și care acoperă impozitele și taxele relevante. De asemenea, Dragoș coordonează diverse misiuni de revizuiri fiscale, due diligence și planificare a tranzacțiilor din perspectivă fiscală.
În ultima perioadă, Dragoș s-a axat cu precădere pe industria telecom și pe servicii externalizate de taxe, în prezent concentrându-se pe extinderea acestor tipuri de servicii (externalizare completă, externalizarea funcției de manager de taxe etc).
O alta zonă de specializare o reprezintă proiectele de reorganizare (fuziuni, divizări, reorganizări) unde Dragoș a coordonat proiecte importante pentru clienți locali și internaționali care presupun atât analiză pre-implementare, cât și asistență completă pe întreg parcursul unor astfel de reorganizări.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform
termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa
office@avocatnet.ro.
Comentarii articol (0)