Fondurile de pensii facultative (Pilonul III) aveau active în valoare de 3,87 miliarde de lei, la finalul lunii martie, în creştere cu 13,75% comparativ cu nivelul înregistrat la aceeaşi dată a anului trecut, conform unui raport al Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF).
„Cele mai multe investiţii au fost efectuate local (94%), majoritatea fiind denominate în lei (90%)”, se menţionează în raportul citat de Agerpres.
Titlurile de stat deţineau cea mai mare pondere în cadrul activelor, de 2,539 miliarde de lei, respectiv 65,63%. Pe locul doi se aflau acţiunile, cu 902,396 milioane de lei (23,32%). Obligaţiunile corporative se situau pe locul trei din acest punct de vedere, cu 151,358 milioane de lei, respectiv 3,91% din totalul activelor.
Potrivit datelor ASF, fondurile de pensii facultative aveau 646.070 de participanţi în martie 2023.
Pe Pilonul III sunt active următoarele fonduri de pensii: Aegon Esential, Azt Moderato, Azt Vivace, BCR Plus, BRD Medio, Generali Stabil, NN Activ, NN Optim, Pensia Mea şi Raiffeisen Acumulare.
Ieftiniri masive ale carburanţilor. Motorina a devenit mai ieftină decât benzina
Preţurile carburanţilor au coborât sub 6,5 lei/l în toate staţiile Petrom şi Lukoil şi chiar şi în unele staţii OMV, în urma deciziei celor două companii de a reduce vineri semnificativ, pentru a doua zi consecutiv, preţurile. Ieftinirile de vineri, care au ajuns şi la 14 bani/l la motorină, în cazul companiei controlate de gigantul rus, şi la 9 bani/l la benzină, în cazul liderului pieţei, au fost mai mari decât cele efectuate în ziua precedentă, relatează Profit.ro.
Preţul motorinei a coborât sub cel al benzinei pentru prima dată în ultimii ani, după ce în octombrie 2022, dieselul era mai scump cu 1,5 lei/l.
Şi MOL şi Rompetrol au redus cu aproximativ 10 bani preţul carburanţilor, însă această reducere corespunde celei efectuate joi de OMV Petrom şi Lukoil, ceea ce înseamnă că în următoarele ore cele 2 companii vor efectua ieftiniri suplimentare, scrie News.ro
Principalele explicaţii ale ieftinirilor efectuate sunt stocurile ridicate efectuate înainte de intrarea în vigoare a embargoului impus importurilor de produse petroliere din Rusia, pe 5 februarie, dar şi reducerea cererii în occident, ca urmare a temerilor privind o încetinire a creşterii economice, care a codus la o scădere a cotaţiilor benzinei şi motorinei. În plus, cererea venită din Ucraina a scăzut, situându-se sub nivelul estimat (şi eventual deja stocat) de exportatorii autohtoni, explică Profit.ro, care precintă şi un tabel cu evoluţia preţurilor benzinei şi motorinei în staţiile din capitală.
Astfel, şoferii pot achiziţiona benzină standard la un preţ inferior celui de 6,5 lei/l în toate Lukoil şi Petrom din capitală, noile preţuri practicate de cele 2 companii fiind de 6,41-6,44 lei/l, în cazul Lukoil, şi de 6,40-6,43 lei/l, în cel al Petrom. Motorină standard mai ieftină de 6,5 lei/l poate fi cumpărată în toate staţiile Lukoil (6,36-6,41 lei/l) şi Petrom (6,37-6,42) din capitală, dar şi în 8 staţii OMV.
Două treimi dintre candidații înscriși la examenele pentru permisul auto sunt respinși. Cea mai dificilă este proba teoretică, pe care unii o repetă chiar și de zece ori. Instructorii recunosc că elevii lor nu vor să depună eforturi prea mari pentru a obține permisul.
Iulian are 28 de ani și susține pentru a treia oară proba practică a examenului auto.
Iulian Nichiforov, candidat: „Prima dată am condus, de exemplu, 20 de minute, am călcat linia continuă. A doua oară, eu așa zic, că mi-a sărit un copil în față pe trecere, dar acum știți cum este cu trecerea de pietoni, noi trebuie să fim atenți. Asta este.
Reporter: Sala ai luat-o de prima dată?
Iulian Nichiforov Sala am luat-o din prima.”
Polițiștii spun că, totușți, nu traseul este cea mai grea probă a examenului auto.
Cei mai mulți candidați nu învață teoria. Liviu Pobrib, purtător de cuvânt la Serviciul Permise de Conducere Galaţi: „Repetă de foarte multe ori, avem candidați care dau de 10 ori, până le expiră dosarul. Parcă mai multă responsabilitate se vede în pregătirea candidaților la proba de traseu, procentul este ceva mai ridicat.”
Liviu Pobrib, purtător de cuvânt la Serviciul Permise de Conducere Galaţi: „Repetă de foarte multe ori, avem candidați care dau de 10 ori, până le expiră dosarul. Parcă mai multă responsabilitate se vede în pregătirea candidaților la proba de traseu, procentul este ceva mai ridicat.”
Dănuţ Dragoş, profesor de legislaţie rutieră: „Munca pe care o depun ei e un pic insuficientă. Adică doar să vii la școală, să-ți ții cafeaua pe masă și doar puțin să privești la ce spune domnul acela, e puțin cam complicat.”
Comentarii articol (0)