În pofida importanței pe care o are în societatea modernă deținerea unei diplome de absolvire a liceului, măcar, procentul tinerilor români care nu au finalizat învățământul secundar superior este de 22%, comparativ cu 14%, media OECD, arată raportul.
Absolvenții de învățământ superior în interiorul persoanelor de 25 – 64 ani, la jumătate din media OECD
La nivelul OCDE, studiile terțiare sunt la fel de obișnuite ca și cele secundar superioare sau postsecundare non-terțiare în rândul persoanelor cu vârste între 25 și 64 de ani (40%). În România doar 20% din persoanele din această categorie de vârstă, adică jumătate din media Organizației, au ca ultimă formă de studiu absolvită învățământul superior, la mare distanță de procentul celor care au finalizat liceul sau cursuri post-secundare non-terțiare (57%), mai precizează Raportul.
De asemenea, în România se înregistrează o participare foarte redusă la învățământul preșcolar – 15% din copiii de 2 ani sunt înscriși în învățământul timpuriu, procentul cerscând la 64% la vârsta de 3 ani, 78% la vârsta de 4 ani și 85% la vârsta de 5 ani. Comparativ, mediile OECD sunt de 73% pentru copiii de 3 ani și 88% pentru cei de 4 ani.
România, cea mai mică sumă cheltuită pe elev
Învățământul obligatoriu
Durata totală de instruire obligatorie pe parcursul învățământului primar și secundar inferior variază, media fiind de 7.634 ore, repartizate. În România, numărul total de ore de instruire obligatorie este ceva mai mic, de 7.602 ore.
În medie, în țările OCDE, 25% din timpul de instruire obligatorie în învățământul primar este dedicat citirii, scrisului și literaturii, iar 16% matematicii. În România este dedicate mai mult timp dedicat fiecăreia dintre aceste două domenii în ciclul primar: 28% din timp este dedicat citirii, scrisului și literaturii și 18%, matematicii. În învățământul secundar inferior, în medie la nivelul OCDE, 15% din timpul de instruire obligatoriu este dedicat citirii, scrisului și literaturii și 13%, matematicii. În România, cifrele sunt similare: 14% din timp pentru citire, literature și 14% din timp este alocat orelor de matematică.
Citește integral articolul pe www.cursdeguvernare.ro.
Comentarii articol (0)