Ministerul Sănătăţii a alocat de urgenţă 150 de milioane de lei spitalelor din România
Ministerul Sănătăţii anunţă, luni, că a suplimentat bugetul acţiunilor prioritare cu 150 de milioane de lei, pentru ultimul trimestru din 2023. Prin acest program se finanţează, direct din bugetul Ministerului Sănătăţii, cele mai critice cazuri din spitalele de urgenţă.
„Asigurarea finanţării în cadrul acţiunilor prioritare derulate de Ministerul Sănătăţii, în zonele critice ale spitalelor de urgenţă, cum sunt ATI, Trauma, Arşi Gravi, AVC şi Infarct miocardic acut reprezintă o prioritate, în condiţiile în care întârzie avizarea de către CNAS a finanţării suplimentare pentru spitalele publice. Este esenţială găsirea cât mai rapidă a unei soluţii care să asigure funcţionarea corespunzătoare a spitalelor, decontarea medicamentelor compensate şi gratuite către farmacii şi funcţionarea programelor de sănătate, care sunt gestionate de CNAS”, a declarat ministrul Sănătăţii, Alexandru Rafila, citat, luni, într-un comunicat de presă.
Ministerul Sănătăţii precizează, în comunicatul citat, că, în 2023, a crescut finanţarea pentru acţiunile prioritare la 400 de milioane de lei, cu aproape 60% faţă de anul 2021.
Programul este dedicat pacienţilor critici de anestezie terapie intensivă, neonatologie, traumă, arşi, respectiv, pacienţilor cu accident vascular cerebral şi infarct miocardic acut.
Uniunea Europeană vede „convergență” cu Japonia în ce privește dezvoltarea sistemelor de inteligență artificială, a declarat luni comisarul european pentru valori și transparență, Vera Jourova, într-un interviu pentru Reuters. E o mișcare surpriză a UE, care caută deschidere pe piețele asiatice și acces la tehnologiile noi de acolo, dar nu vrea să depindă de China.
„Văd multă convergență în modul în care privim inteligența artificială și inteligența artificială generativă”, a declarat pentru Reuters comisarul european pentru valori și transparență, Vera Jourova, într-un interviu.
La prima vedere, viziunile nu sunt chiar comune. UE vrea să vină cu reglementări mai dure și să țină sub control avântul inteligenței artificiale, în vreme ce Japonia adoptă un cadru mai flexibil, tocmai pentru a stimula creșterea economică.
Totuși, UE și Japonia fac pași importanți pentru a aprofunda cooperarea cu privire la tehnologii precum AI, securitatea cibernetică și producția de cipuri, considerate importante pentru securitatea economică.
"Am fost recent în China și este un lucru total diferit. Aș putea discuta cu partenerii noștri japonezi pentru că nu trebuie să ne explicăm unul altuia lucruri de bază", a spus Jourova, în cadrul unei dezbateri despre guvernanța internetului organiate la Kyoto.
Dincolo de partea tehnologică, cele două părți urmăresc și armonizarea unui cadru de reglementare a AI, dar și un cod de conduită pentru companiile implicate în dezvoltarea noilor mecanisme digitale, a mai spus Jourova.
Deschidere spre Asia, dar nu spre China
UE pare în urmă în acest moment când vine vorba de tehnologii noi legate inclusiv de inteligența artificială. China a făcut pași importanți, dar Bruxelles nu urmărește să depindă de tehnologiile dezvoltate de companiile chineze.
Uniunea Europeană vrea să consolideze parteneriate cu națiunile asiatice avansate din punct de vedere tehnologic, dar China nu e o opțiune. Riscurile la adresa securității naționale reprezintă doar unul dintre motive.
Spre deosebire de SUA, care au luat măsuri pentru a-și deconecta economia de Beijing, UE trebuie să caute parteneri.
Circulaţia trenurilor între Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni va fi întreruptă pentru 2 zile
Circulaţia trenurilor pe relaţia Bucureşti Nord - Pajura - Mogoşoaia - Aeroport va fi închisă marţi şi miercuri, în intervalul orar 9:00 - 13:00, pentru reviziile bianuale la electromecanismele de macaz şi la schimbătoarele de cale.
Potrivit Companiei Naţionale de Căi Ferate CFR S.A., reviziile vor avea loc în zilele de 10 şi 11 octombrie şi vor consta în scoaterea de sub tensiune a liniei de contact.
Astfel, în cele două zile de lucrări, legătura directă spre şi dinspre Aeroportul Internaţional Henri Coandă (AIHC) va fi asigurată de Societatea de Transport Bucureşti Ilfov, care redeschide linia 780 Gara Basarab - Aeroportul Internaţional Henri Coandă, pe care vor circula patru autobuze, în intervalul orar 9:00 - 13:30, cu plecări de la Gara Basarab, respectiv AIHC, la un interval de succedare de 30 de minute: plecări de la Gara Basarab, între orele 9:00 - 12:30; plecări de la terminalul Aeroportul Internaţional Henri Coandă, între orele 10:00 - 13:30.
"Menţionăm faptul că, în perioada desfăşurării lucrărilor feroviare, respectiv 10 - 11 octombrie 2023, CFR SA a solicitat celor doi operatori de transport feroviar de călători - CFR Călători şi Transferoviar Călători - anularea a 12 curse, dintre cele 72 prevăzute în orarul zilnic de circulaţie pe relaţia Bucureşti Nord - Aeroport International Henri Coandă Bucureşti T1, celelalte trenuri respectând programul de circulaţie stabilit în Mersul Trenurilor", se arată în comunicatul CFR SA.
Comentarii articol (0)