Comercianții care vând băuturi în ambalaje nereutilizabile din plastic, aluminiu sau sticlă, cu dimensiuni între 0,1 și 3 litri, sunt obligați să își înregistreze punctele de vânzare pentru a asigura colectarea eficientă a ambalajelor prin sistemul SGR. Înregistrarea este accesibilă pe portalul https://portal.returosgr.ro/, unde comercianții pot alege între puncte de vânzare manuale, automate sau exceptate (precum HORECA sau vânzările exclusiv online).
Pentru a îndeplini această cerință, comercianții trebuie să urmeze pașii de înregistrare sau actualizare a informațiilor punctelor de vânzare, care includ adăugarea sau editarea locațiilor, selectarea tipului de colectare și introducerea datelor necesare, cum ar fi adresa și coordonatele exacte. Punctele de vânzare cu colectare manuală trebuie să fie înregistrate ca puncte de colectare, în timp ce pentru cele cu colectare automată este nevoie de detalii despre mașinile de colectare automată (RVM), inclusiv numărul de serie și modelul.
RetuRO subliniază importanța participării active a retailerilor în acest proces pentru implementarea de succes a SGR, sistem menit să îmbunătățească reciclarea și gestiunea deșeurilor de ambalaje în România. Pentru asistență suplimentară, comercianții sunt îndemnați să viziteze site-ul RetuRO sau să contacteze serviciul pentru clienți.
Din 3 noiembrie 2023, comercianții care vând băuturi în ambalaje nereutilizabile între 0,1 litri și 3 litri pot semna un contract pe platforma SGR administrată de RetuRO. Semnarea contractului este obligatorie pentru comercianții înregistrați și se face pe contul de utilizator.
SGR va intra în vigoare în România începând cu 30 noiembrie 2023, iar comercianții ce pun pe piață produse în ambalaje vizate de SGR trebuie să se înregistreze în acest sistem, să organizeze punctele de returnare, într-un fel sau altul și să colecteze garanția de la cumpărători, indiferent de dimensiunea afacerii. SGR este obligatoriu inclusiv în cazul micilor comercianți, chiar dacă nu le revine obligația de a organiza puncte de returnare în incintă, tocmai din lipsa spațiului, așa cum le revine marilor comercianți.