Am achizitionat de la un operator de telefonie mobila si internet un telefon mobil Philips S388, cu avans si rate egale, intrucat ei au doar 3G, pe data de 29.12.2014, fiind si ultima lor zi lucratoare din 2014. Telefonul era insotit doar de un pliant iar pe cutie si in parte pe pliant srie ca are 4 Gb memorie interna si 1 Gb memorie RAM, in realitate, cel putin la nivel disponibil are 1,75 Gb memorie interna si ~850 Mb memorie RAM, fara a fi specificate aceste aspecte. Telefonul are functie de upgrade automata de software venind cu versiunea 4.2.2 de android si este deja oficial disponibila versiunea 4.4.2 dar se realizeaza doar in service. nicaieri nu spune ca telefonul are camera frontala (sa fie bonus?), bateria scrie pe ea si pe cutie ca este de 1700mAh dar testele o arata ca fiind de 1000mAh, acelasi test pe orice alt telefon cu android indica cat scrie si pe baterie. Alte caracteristici cu exceptie diagonala display camera principala de 5 MP (in realitate de 4,99MP) si procesor quad core de 1,3GHz nu sunt trecute in specificatii, in modul de conectare la pc "modul CD" unde normal ar trebui sa fie drivere, apare un fisier PDF cu specificatii constructive a cablurilor si mufelor USB. in data de 30.12.2014 am inscris telefonul pe site philios.ro unde mai aveam cateva produse casnice si am contactat suportul tehnic 0800400202 pentru a obtine manualul de utilizare real intrucat aplicatia dialer (formare numar) este customizata si are in setari termeni ce nu ii cunosc si nu sunt specificati in manual/pliant pe site fiind acelasi ghid rapid si o versiune in mai multe limbi. cei de la suport au spus (doi rusi, Xenia si Sergiu) ca acela este "manualul maximal" si ca doar ce este pe site si sa ma duc la service..... eu stiam ca la service il trimit daca este defect si ca manualul si lipsurile din soft nu le rezolva ei ca doar nu o sa scrie la service un manual sau sa faca ei programare, intrucat oricum a trebuit sa le explic de cateva ori problemele in termeni cat mai simpli deoarece nu prea stapaneau limba romana iar termenii tehnici mai deloc, am completat formularul de asistenta de pe site in care era specificat termen de raspuns de 5 zile lucratoare (termen nerespectat). in 12.01.2015 cand au revenit cei de la philips din vacanta am contactat inclusiv Philips Romania, care cu toate ca telefonul este pe site la ei (in doua pagini distincte, cu aceleasi caracteristici si acelasi cod de produs, unde dealtfel apare si ca fiind dualsim iar telefonul meu este single sim) cei de acolo spun ca Philips a vandut marca unui producator chinez si ca ei nu mai au treaba cu marca, dar nici nu au fot capabili sa dea explicatii privind telefoanele de pe site de la ei si nici de ce nu este specificaat pe site ca este un producator independent. Au spus ca scrie pe cutie... le-am spus ca este adevarat dar pentru mine in lipsa unor specificatii clare este ca si cum pe o masina Dacia scrie ca este produsa in xx din china... nu ma intereseaza fabrica propriuzisa. Vazand ca nu cedez au spus sa sun la service.... i-am intrebat ce legatura are service-ul cu lipsa specificatiilor reale si manualul de utilizare, fara rezultat. Am contactat service-ul, degeaba normal; Am contactat importatorul si i-am trimis corespondenta cu philips si suport tehnic la care am adaugat corespondenta cu service-ul. Au spus ca revin ei cu un telefon, ceea ce nu au facut dar in mai putin de 2 ore am primit un mail cu seria imei si celelalte serii in care spuneau sa returnez produsul la comerciant si ca acel mail reprezinta acceptul de retur. le-am solicitat in inscris atasat cu stampila si antet, ceea ce au refuzat. La comerciant, cu toate ca le-am dat mail-ul si au luat legatura cu ei si importatorul de pe data de 16.01.2015, pana pe data de 28.01.2015, la orice mail raspundeau ca telefonul il vand asa cum il primesc si ca este conform, i-am intrebat daca primesc droguri, ei le vand? ca dupa cunostintele mele precare nu aveau voie sa vanda un produs fara manual de utilizare complet, lipsa de specificatii, etc., in data de 28.01.2014, am predat telefonul cu pachetul complet si am solicitat ca produsul sa vina din service cu manual complet, specificatii tehnice complete si sa fie insotit de dovada faptului ca bateria este de 1700mAh (consemnat si in procesul verbal), m-am dus la ei la punctul de prezenta der unde l-am achizitionat 3 zile la rand si pe data de 30.01.2015 au spus sa ofera alt produs mai scump de la alt producator cu alt avans si sa fac o cerere pentru restituirea avansului de la S388, le-am spus ca nu eu solicit returnarea produsului, drept urmare ei sa gaseasca solutia sa inlocuiasca produsul fara costuri suplimentare din partea mea chiar si in cazul unei diferente, intrucat eu solicit un produs conform si documentatia lipsa nu este vina mea, la fel ca si lipsa memoriei declarate si a bateriei cu specificatii mincinoase. au refuzat asa ca am mai completat o reclamatie cu termen de rezolvare 10.02.2015 in care solicitam furnizarea datelor tehnice reale, inlocuirea bateriei si manual de utilizare complet, sau inlocuirea telefonului cu un produs cu specificatii tehnice minime precum cel achizitionat la nivelul datelor inscrise pe cutie si pliant, indiferent de producator si suportarea diferentei de catre ei.
Spuneti-mi va rog daca am gresit cu ceva si care sunt obligatiile comercianului in acest caz.
Multumesc anticipat
Cel mai recent răspuns:
CATALINPOSTEUCA , utilizator
17:50, 7 Noiembrie 2015