avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 718 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... refuz accept returnare produs necorespunzator
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

refuz accept returnare produs necorespunzator

Reprezint un ONG si de Black Friday am zis sa beneficiem de reduceri si sa comandam un PC croit special pentru nevoile noastre. Am configurat unul pe situl unui reputat dealer online si am optat contra cost pentru asamblare si testare. Dupa ce am dat comanda am primit factura proforma pe care am achitat-o imediat, integral, prin Internet Banking, comunicand asta comerciantului. Suma totala era de cca 8500 lei (nu e o gresala).

In saptamana care a urmat au aparut surprizele. Am fost contactat telefonic de cateva ori pentru a mi se spune ca anumite componente nu sunt pe stoc nici la importator (asta desi pe site, in momentul comenzii erau pe stoc) si ca mi se cere sa-mi dau acordul pentru inlocuirea cu alte produse. Evident cu performante tehnice mai modesta, dar la acelasi cost. Am refuzat asta si, pana la urma am optat pentru inlocuirea cu componente similare de la alte branduri mai scumpe, platind diferenta respectiva.

In fine, pe 29 noiembrie sistemul meu era asamblat si livrat prin Fan Curier. Surprinzator, desi 30 noiembrie era sarbatoare legala (SfAndrei) Fan Curier ne-a livrat sistemul. Mentionez ca am o rutina de 20 de ani in utilizare PC, cu multe asamblari de sisteme, upgrade-uri facute personal, instalari software, etc. Am scos PC-ul din cutie, am conectat toate cablurile, l-am pornit si, cu exceptia a doua led-uri nimic. Nu tu self-test, nu tu semnal catre monitor, nimic. Am luat legatura cu cel care l-a asamblat, i-am spus despre ce e vorba...am facut cateva manevre de resuscitare la indicatiile lui, inclusiv scoaterea si re-montarea RAM, verificarea conectorilor de pe placa de baza, etc... Nimic. Solutia, stabilita de comun acord in aceeasi zi de 30 noiembrie a fost retrimiterea inapoi pentru remediere.

Evident nu am putut trimite sistemul pe 1 decembrie, nici pe 2 ca era duminica, asa ca l-am expediat luni 3 decembrie.

Pe 6 decembrie neprimind niciun semnal, am dat eu un telefon. Tocmai ce se remediase hiba, cerându-mi-se permisiunea sa mai fie tinut pentru un test de stres. Imi dau acordul si le cer sa testeze serios sistemul pana luni 10 dec. Luni 10 decembrie sistemul pleaca spre mine si ajunge marti 11 decembrie.

L-am conectat... a pornit... dar... un hard disk de 3TB este mort si un al doilea functioneaza extrem de defectuos. USB 2.0 functioneza bine dar USB 3.0 se blocheaza de fiecare data dupa cateva secunde de transfer de date.

Ca urmare, pe 12 decembrie am incercat din rasputeri sa iau legatura cu cel care l-a asamblat. Nu a raspuns la telefon nici la email in ciuda insistentelor mele. La finalul zilei am trimis un email solicitand returnarea produsului si banii inapoi.

Inteleg ca, in calitate de persoana juridica nu beneficiez de prevederile generoase ale O.G. 130/2000, totusi dincolo de asta pe situl comerciantului scrie astfel:

"In cazul in care produsul livrat nu corespunde specificatiilor din site se poate returna fara nici un cost suplimentar din partea clientului, dupa ce in prealabil a fost trimisa o notificare in scris din partea acestuia in care se va specifica lipsa de conformitate a produsului in maxim 48 de ore de la livrare. Clientul poate solicita inlocuirea produsului sau returnarea contravalorii acestuia."

Ieri am avut un schimb de emailuri cu un reprezentant al comerciantului care sustine ca singura solutie este sa retrimit a doua oara sistemul la ei pentru remediere. Sincer, eu nu am incredere in treaba asta. Am facut-o odata si nu o mai fac. I-am spus tipului ca daca nu ne accepta legal returnarea ii actionam in justitie si nu prea a fost impresionat.

Va rog sa imi spuneti si mie ce cale legala avem la dispozitie, ca si ONG. Mentionez ca fondurile de achizitionare reprezinta bani economisiti vreme indelungata. La fiecare 4 ani ne schimbam sistemul central care stocheaza toate documentele importante, etc. E un proiect important pentru noi si nu avem de unde scoate fonduri suplimentare.

As aprecia orice sfat as putea primi. Marturisesc ca experienta mea juridica tinde catre zero, deci rog sa fiti expliciti in ce priveste procedura de urmat.

Cu stima,

Mihai

Cel mai recent răspuns: clony , utilizator 15:31, 15 Decembrie 2012
clony a scris:

am facut cateva manevre de resuscitare la indicatiile lui, inclusiv scoaterea si re-montarea RAM, verificarea conectorilor de pe placa de baza, etc...(...)
Inteleg ca, in calitate de persoana juridica nu beneficiez de prevederile generoase ale O.G. 130/2000, totusi dincolo de asta pe situl comerciantului scrie astfel:

"In cazul in care produsul livrat nu corespunde specificatiilor din site se poate returna fara nici un cost suplimentar din partea clientului, dupa ce in prealabil a fost trimisa o notificare in scris din partea acestuia in care se va specifica lipsa de conformitate a produsului in maxim 48 de ore de la livrare. Clientul poate solicita inlocuirea produsului sau returnarea contravalorii acestuia."


din cele mentionate pe site-ul comerciantului se intelege ca aveati solutia solicitarii inlocuirii produsului sau returnarii contravalorii in termenul de 48 de ore, in schimb dvs. ati optat ptr remedierea defectului.

referitor la modalitatile de inlocuire sau returnare a banilor trebuie sa cititi cu atentie ce scrie in certificatul de garantie ce a insotit produsul

in primul rand nu trebuia sa interveniti in interiorul produsului, poate era sigilat si este posibil sa constituie un motiv de refuz de inlocuire a produsului.

altfel, nu ramane decat calea justitiei fiind vorba de o tranzactie intre doua societati comerciale, ANPC-ul neputand interveni in astfel de cazuri.

Pai am optat pentru remedierea defectului si a venit tot defect... practic produsul n-a functionat nici macar o secunda la parametrii normali. Faptul ca am acceptat initial remedierea defectului arata bunele noastre intentii... dar daca nu se remediaza, noi suntem de vina?

Legat de interventii... nu, PC-ul nu era sigilat si interventia a fost facuta la solicitarea reprezentantului comerciantului care m-a ghidat telefonic ce sa fac. In plus mi-a trimis si pe mail un soft special de testare... Va dati seama ca n-am actionat de capul meu. Oricum, seful lui nu stie de aceste resuscitari, banuiesc ca angajatul nu l-a informat despre asta. Cel putin ele nu au intrat in discutie pana acum.

Intrebarea mea este ce sanse avem in justitie si cat de repede se rezolva... adica la ce ma pot astepta in mare...

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Telefon philips s388 neconform? rdumitru2014 rdumitru2014 Am achizitionat de la un operator de telefonie mobila si internet un telefon mobil Philips S388, cu avans si rate egale, intrucat ei au doar 3G, pe data de ... (vezi toată discuția)
Returnare produs defect mariannnghe mariannnghe Am achizitionat un coltar extensibil de la o bine cunoscuta firma de mobila si am sesizat ca are un defect major. Am dat comanda in luna ianuarie de ... (vezi toată discuția)
Sistem pc pe componente - garantie, service si rezolutiunea contractului S.Ciprian S.Ciprian Acum o luna am cumparat un sistem PC pe componente cu serviciul de asamblare gold plus(ce include asamblare, verificarea compatibilitatii produselor si testare ... (vezi toată discuția)