eu.ro.lex a scris:
Atunci, singura modalitate de a trece peste aceste proceduri si rezolvarea in interesul dumneavoastra, este OPC.
opc la sesizarea depusa, a zis, telefonic, ca ei verifica doar contractele si sa mai fac o plangere contra importatorului.
cred ca am formulat corect intrebarea initiala.
eu stiu ca vanzatorul raspunde de calitatea produselor comercializate precum si de conformitatea acestora.
data fiind complexitatea imi permit sa redau reclamatia formulata aici:
"Subsemnanatul, Dxxx , CNP 169xxxxxx,
domiciliat in Constanta, str. xxxx, adresa de email si contact cxxxx@gmail.com, telefon
contact 072xxx in reteua Digi Mobil si 0745xxx5 reteua
Vodafone , supun atentiei dumneavoastra urmatoarea situatie,
In 21 octombrie 2014 a fost semnat cu societatea RCS&RDS, la mine acasa un document actualizare date contract avand in vedere ca a survenit o schimbare a numelui titularului de contract, din Dxxxx Bxxx in Dxxxx Dxxxa, pentru contractul cu numarul 84xxx2 (fac mentiunea ca sunt imputernicit pe acest contract cu putere de decizie complata), cu acesta ocazie, la serviciul existent de furnizare servicii televiziune prin cablu, a fost adaugat serviciul de internet fix, telefonie fixa, un abonament de furnizare servicii telefonie mobila Optim Nelimitat si o portare si implicit un abonament nou de telefonie mobila. Cu toate ca reprezentantul RCS&RDS a sustinut ca instalarea serviciilor de internet si telefonie fixa se vor realiza in maxim 1 saptamana, aceasta s-a realizat in data de 27 ianuarie 2015. In data de 30 decembrie 2014, la punctul de lucru RCS&RDS situat in str. Stefan cel Mare, nr. 44. bl. M16, sc. A, parter, Constanta, am mai incheiat o anexa la contract pentru un nou abonament de telefonie mobila si o anexa pentru un telefon in rate marca Philips, model S388, in rate, achitand avansul aferent in valoare de 40 Lei. In data de 31 decembrie 2014, am inregistrat produsul pe site www.philips.ro, si am contactat serviciul clienti telefonic 0800400202 intrucat am constatat inadvertente intr specificatiile de pe cutia produsului, manualul acestuia si realitate. Deoarece serviciul nu functiona si raspundea un robot cu un mesaj intr-o limba romana aproximativ, am completat formularul de asistenta prin mail. am primit un raspuns automat prin care se garanta un raspuns in termen de 7 zile lucratoare. Neprimind un raspuns, in data de 9 ianuarie 2015 am incercat din nou serviciul telefonic. De acesta data un alt mesaj spunea ca sunt in vacanta pana pe data de 13 ianuarie 2015, am revenit in acea data si am intrat in contact cu doi rusi, pe nume Xenia si Sergiu care nu stapaneu bine limba romana, nu aveau cunostinte tehnice, care m-au indrumat catre serviciul service. Intrucat cele constatate de mine NU erau in apanajul service-ului, am insistat sa obtin explicatii ceea ce nu au fost capabili sa ofere si au spus sa contactez producatorul... dar nu aveau date de contact. Am gasit cu greu numarul de telefon 021 2032060 si contactand Philips Romania, acestia au spus ca ei nu au legatura cu telefoanele. I-am intrebat daca site-ul www.philips.ro le apartie, au spus ca da, i-am intrebat de ce in acest caz, telefoanele philips sunt postate pe site precum si numarul de asistenta si mai ales de ce am putut sa inregistrez produsul pe site si acelasi cont pe care inregistrasem alte produse, nu au fost capabili sa ofere informatii. Insistand sa rezolv problema cu lipsa de conformitate a telefonului au spus sa iau legatura cu firma de service, cei de la service Cordon Electronics au spus sa vorbesc cu philips si tot asa, si tot insistand zile intregi am ajuns si la importatorul World Comm srl (pe cutie pe o eticheta apare importator WORLDCOMM TRAGING GFZ, ROMANIA, WWW.WORLDCOMM.RO si pe o eticheta mai mica distribuitor WORLD COMM SRL, Splaiul Independentei, Nr.319, Sema Parc, Sect. 6, Bucuresti, tel. 0213165795. Importatorul, amabil... i-am expus problema si am solicitat sa intre in legalitate si sa-mi puna la dispozitie o baterie de 1700mAh reali, si un telefon cu aplicatiile din manual si memoriile specificate pe cutie, site si asa-zis-ul manual de utilizare. Deasemenea si acestia s-au aratat surprinsi ca Philips Romania nu recunoaste telefoanele. Am trimis un mail la importator in urma discutiei cu corespondenta intre mine si service si intre mine si Philips Romania. In mai putin de doua ore am primit raspuns pe mail cu ACCEPTUL de returnare a telefonului la vanzator, urmand ca RCS&RDS sa gaseasca solutia comerciala. In data de 16 ianuarie 2015, importatorul a formulat intr-un mail urmatoarele: În data de 16 ianuarie 2015, 16:38, Valentin Ionescu <valentin.ionescu@worldcomm.ro> a scris:
"Stimate domn,
Prezentul e-mail reprezinta acceptul World Comm (distribuitorul produsului) pentru returnarea telefonului.
Produsul trebuie sa fie predat catre magazinul de la care a fost achizitionat, in pachet comercial complet (ambalaj + accesoriile originale aferente pachetului comercial). Dupa predarea telefonului (in pachet comercial complet) magazinul va trebui sa gaseasca o solutie comerciala, conform procedruilor interne, pentru a va rezolva cazul din mail-ul atasat.
O zi placuta
Valentin Ionescu"
In perioada 15-19 ianuarie 2015 am anuntat si RCS&RDS despre problemele in cauza si am depus mai multe sesizari, initial, RCS&RDS a raspuns ca asa vin produsele asa le vand, i-am intrebat daca primesc droguri... ei le vand? normal fara raspuns, la fel si in cazul atentionarii ca dupa stiinta mea, impreuna cu producatorul, importatorul si distribuitorul raspund pentru calitatea si conformitatea produselor, pe care RCS&RDS l-a ignorat spunand sa astept de la ei un raspuns la reclamatiile mele formulate fie telefonic fie prin mail fie olograf la sediul lor... vazand ca RCS&RDS avand acceptul importatorului au ignorat rezolvarea problemei, am insistat la sediu si am mai formulat plangeri iar in data de 28 ianuarie 2015 am predat telefonul pentru a fi trimis in service si sa vina inapoi cu garantia faptului ca are parametrii specificati si dotarile specificate. In data de 9 februarie 2015 telefonul a venit din service insotit de un document privind necesitatea inlocuirii acestuia intrucat NU aveau cum sa intre in legalitate si drept urmare, interpretand in interesul propriu, RCS&RDS, a decis inlocuirea telefonului cu unul similar si pe cale de consecinta logica cu aceleasi probleme, intrucat am refuzat propunerea RCS&RDS de a plati alt avans si rate pentru un telefon Lenovo sau Allview si sa formulez o cerere pentru returnarea avansului ratelor aferente Philips s388, din trei motive: primul, comportamentul RCS&RDS coroborat cu vina in totalitate a acestora; al doilea motiv, nu sunt bancher si oricum, nu sunt de acord cu suportarea diferentei nefiind vina mea; si al treilea motiv, este ca o "cerere" nu este obligatoriu aprobata; avand in vedere depasirea termenului de raspuns al RCS&RDS in mod obisnuit, exista posibilitatea sa mai platesc in paralel si cateva luni ratele de la vechiul telefon, pentru ca altfel s-ar fi suspendat toate serviciile; o cerere,in acest caz specific, se poate interpreta si ca o favoare din partea RCS&RDS sau o culpa comuna.
Drept urmare, in prezent m-a aflu in situatia de a nu folosi telefonul intrucat acesta, ruland update-urile de aplicatii preinstalate a ocupat toata memoria si nu pot instala aplicatiile propri achizitionate de la magazinul google, iar daca se putea folosi, senzorul de lumina, pentru mine este ca si la celalalt telefon, defect, intrucat nu reactioneaza decat prin diminuarea luminozitatii facand-ul inutilizabil la lumina naturala in loc sa mareasca stralucirea, sunetul este slab, si bateria tine prea putin fata de normal prin lipsa capacitatii declarate.
Fac mentiunea ca aproape zilnic revin la seviciul clienti cerand solutionarea problemei precum si remedierea problemelor de semnal constatate de mine in Centrul de Transfuzii Constanta, Spitalul judetean Constanta, UPU Constanta, Tomis Mall, Centrul Comercial Cora Bratianu Constanta, probleme semnalate de peste 30 zile, RCS&RDS facand precizarea ca beneficiez de roaming national gratuit cu reteaua Vodafone, dar uitand ca limita de internet este de 100Mb lunar (infim) si ca si Vodafone are probleme de semnal in zonele mentionate precum si de calitatea serviciului roaming, si ei de fiecare data... "urgenteaza" rezolvarea dar fara efecte vizibile.
constatarile mele:
produsul Philips S388 prezentat pe:
[ link extern ]
[ link extern ]
link-uri specificate de catre serviciul asistenta 0800400202, este unul si acelasi produs, dar nu este produsul comercializat de RCS&RDS si detinut de mine intrucat sunt urmatoarele diferente: telefonul NU esre dualsim, bateria masurata este de 1000mAh nu de 1700mAh cun este scris pe site, manual, pliant si pe baterie, memoria interna este de 1,75Gb NU de 4 Gb cum apare peste tot prin specificatii si nici nu face precizari pe undeva producatorul ca ar fi instalata o memorie de 4Gb dar disponibil are 1,75Gb, memoria Ram specificata de 855MO adica 780Mb in loc de 1Gb cum apare peste tot in specificatii. La capitolul aplicatii, lipsesc aplicatii precum recunoasterea scrisului de mana si altele iar faptul ca specificatiile se pot modifica fara preaviz inscrisa in pliant o o consider abuziva intrucat confonform formularii pot sa intelg ca in loc de ecran de 4,5' pot sa am de 2', in loc de quadcore sa fie fara procesor, si in loc de android sa fie cu simbian sau windows. Serviciul upgrade firmware OTA nu este activ, update efectuand doar service fara posibilitatea de revenire la vechiul sistem de operare iar modul conectare la PC ca fiind unitate virtuala CD unde ar trebui sa gasesc drivere, are in loc de acestea, un fisier PDF cu specificatii USB, pe certificatul de garantie sunt mentionate drept unitati de service autorizate Condon Elecronics srl, care NU figureaza ca prelucrator de date cu caracter personal autorizat (si daca se defecteaza ecranul si nu se poate reseta telefonul, odata trimis in service pot sa foloseasca datele si parolele fara a raspunde legal), si Germanos Telecom Romania care figureaza cu doua numere de telefon ce nu-i apartin (+4021 4077335,+4021 4077336) si contactati au spus ca NU sunt autorizati pentru service telefoane Philips ci sunt doar punct de colectare si ca trimit telefoanele tot la Cordon Elecronics si multe alte probleme.
Deasemena, RCS&RDS, NU a raspuns sau solutionat in termenul legal nici o plangere referitoare la semnal sau telefon si nici nu a compensat lipsa de semnal fie prin facilitati fie financiar si consider drept abuziva notificarea in posesia careaia nu am intrat, inca, dar de care am fost anuntat de catre OPC Constanta, conform careia RCS&RDS a ales sa rezilieze contractul in mod unilateral, emosa se pare in data de 20.02.2015, iar eu in data de 25.02.2015, fiind prezent in sediul RCS&RDS in urma altei incalcari a contractului prin nefurnizarea televizorului in termenul de 30 zile, ce urma a fi oferit cu plata in rate si am renuntat la acesta, luand la schimb o tableta gratuita cu prelungirea contractului, anexa semnata in data de 25.02.2015
Avand in vedere reactiile celor implicati precum si faptul ca www.gsmarena.com, au scos de pe site modelul in cauza tocmai din cauza inadvertentelor, solicit urmatoarele:
1. verificarea conformitatii produsului atat in ceea ce priveste specificatiile tehnice cat si a suportului tehnic la numarul 0800400202 cat si in scris pe site mentionate mai sus
2. in cazul in care si dumneavoastra veti concluziona ca telefonul nu corespunde cu ceea ce a fost promis la achizitie, verificarea societatii RCS&RDS si a alotor comercianti privind modul de vanzare a acestui produs, in opinia mea un produs neconform
3. retragerea produsului de la comercializare cu atat mai mult cu cat pe forum-uri clienti ce au achizitionat acest model dar si modele precum I908 si I928, suspecteaza ca nu au bateriile conforme si au mai putina memorie decat cea declarata fara sa fie mentionate ca fiind partial disponibile
4. impunerea unei asistente tehnice reale si a publicarii de erate pe site si de scuze oficiale cu privire la telefonul mentionat avan in vedere ca la telefon 021 203 2060 ei spun ca nu au legatura cu telefoanele si ca pe site exista postate din diverse motive (Aferent Philips Romania)
5. intocmirea de certificare de garantie corecte si punerea la dispozitia clientilor care au achizitionat deja produsele
6. anuntarea clientilor ce au achizitionat acest produs, privind neconformitatea si propunerea de solutii alternative gratuite
7. unitatile de service sa fie autorizare privind prelucrarea datelor cu caracter personal
8. specificarea clara a adreselor de contact privind importatorul si distribuitorul, si producatorul produsului, in cazul producatorului, reprezentantul legal in Romania, pe ambalajul produsului
9. obligarea celor in cauza (probabil Philips Romania), sa asigure firmware OTA sau posibilitatea de download si intalare asa num ceilalti producatori precum lg, samsung, allview asigaura, intruca prin metoda de trimitere in service, clientul este pagubit prin timpul in care ramane fara telefon sau ca trebuie sa se asigure ca cei de la service NU folosesc datele din telefoane (revin cu precizarea ca exista si posibilitatea ca datele sa nu poata fi sterse din telefon inainte de trimiterea in service) sau specificarea faptului ce unitatea de service NU este operator de date cu caracter personal, pe certificatul de garantie precum si specificarea faptului ca imbunatatirea softului se realizeaza doar in service operatiunea indiferent de motive si ca NU beneficiaza de update telefonul prin alta metoda
10. obligarea RCS&RDS sa mentina contractul in vigoare sau daca nu renunta la notificare sa-si asume pierderea produselor oferite
Firmele vizate de aceasta reclamatie sunt:
World Comm SRL.
Splaiul Independenţei Nr. 319 Ob. 14, Intrarea 3,
SEMA PARC Bucureşti, sect. 6. Nr.Reg.Com.:
J40/11796/2002
WORLD COMM TRADING GFZ SRL
CIF 16167421 J40/10819/2014 Spl.Independentei 319
Sectorul 6
Philips Romania SRL
Bd. Barbu Vacarescu nr. 301-311,
Cladirea Lakeview Office, etaj 14, sector 2, Bucuresti,
inregistrată la Oficiul Registrului Comertului sub
nr. J40/19792/1992, avand codul unic de inregistrare
RO2593699
RCS&RDS s.a.
Strada Doctor Staicovici 75 din Bucureşti Sector 5
CORDON ELECTRONICS
Str. Dumitru Brumarescu, Nr. 9A, Sector 4 , BUCURESTI
Mentionez inca o data ca in contractul cu RCS&RDS,
sunt imputernicit si in baza acestui fapt am achiztionat telefonul
in cauza si faftul ca detin inregistrarilr convorbirilor cu cei
mentionati in plangere si le pot pune la dispozitie oricand
pentru a dovedi ca Philips nu recunoaste telefonul precum
si calitatea serviciilor de asistenta dar si comportamentul
RCS&RDS in problema mentionata si consider abuziva si
reactia RCS&RDS de a rezilia unilateral contractul in loc de
a rezolva problemele semnalate si in privinta telefonului ca
functionalitate ca acesta functioneaza bine dar nu l-am folosit
de la achizitie mai mult de 2 ore.
Cu respect Dxxx Dxxxx"
si astfel, solicit sfaturi si sa-mi spuneti, in concordanta cu intrebarea initiala care este situatia legala si ce este de facut si la ce sa ma astept