Am nevoie de un sfat din partea celor priceputi. Sunt pentru prima data intr-o astfel de situatie, motiv pentru care nu stapanesc prea bine instrumentele care pedepsesc inselaciunea.
Pe scurt: am cumparat o baterie auto de la un comerciant online (...............). Nu am fost la prima achizitie de pe respectivul site, si nu am avut niciodata probleme cu ei. Am primit bateria prin curier, platita online cu cardul. Am pus-o pe masina si nu se potrivea. Era vineri dupa masa si eu trebuia sa plec cu masina in weekend. Am mers la un supermarket din oras si am cumparat o alta baterie pentru a ma putea deplasa. Am returnat bateria comerciantului online in termenul legal, exact asa cum am primit-o si am asteptat returul banilor. Insa returul banilor a intarziat sa apara. Dupa vreo saptamana de la expediere, am trimis un mail pentru a intreba statusul procesarii returului. Mi s-a raspuns ca bateria returnata catre ei nu este bateria pe care ei mi-au trimis-o, motivand ca ei nu comercializeaza baterii vechi din 2015 si in plus nu vand baterii uzate (aceasta era uzata 50% din verificarile lor). Le-am raspuns ca se inseala si i-am rugat sa mai verifice o data. Au zis ca au deshis o ancheta interna inclusiv cu firma de curierat si ca ma anunta rezultatul intr-o saptamana. Au trecut cateva luni de atunci. Am facut plangere la OPC, insa mi-au spus ca nu pot face verificari intrucat nu exista documentatie care sa ateste seriile si codurile care apar pe produs (nu am decat factura si AWB-ul). M-au trimis la politia romana intrucat am crezut ca poate vreun agent de la curier sau poate vreun angajat de-al lor a trimis o baterie veche. Am mers la politie sa vorbesc cu un agent. Acesta mi-a spus ca ei ar putea sa afle eventual cine e de vina, insa recuperarea banilor nu o pot face ei. Ca prim pas, m-a indrumat sa ma duc la firma de curier sa vorbesc cu specialistul pe parte de securitate. Asa am facut, i-am descris si domnului respectiv problema si mi-a zis ca e exclus ca vreun curier sa inlocuiasca bateria. Mi-a zis ca ei transporta foarte multe baterii in fiecare zi, si ca nici un curier nu s-ar lega la cap sa inlocuiasca o baterie uzata; daca tot ar face-o, ar face-o cu una noua macar (din pacate nu mai are inregistrari, pt ca le pastreaza doar doua luni). Mi-a zis insa ca daca comerciantul a constatat ca bateria returnata nu este bateria pe care ei mi-au trimis-o, atunci nu trebuia sa o receptioneze si trebuia sa refuze coletul si sa ma anunte imediat de acest lucru. Insa ei nici dupa o saptamana nu m-au instiintat din proprie initiativa ca bateria returnata e cu probleme. Mi-a sugerat ca el putin pe baza acestui fapt, as putea sa fac o plangere penala la politia in jurisdictia careia se afla sediul comerciantului.
Am citit aici pe forum mai multe lucruri, insa nu mi-am putut face o parere cu privire la speta mea... ar fi una de natura civila sau una de natura penala?
Pot intr-adevar sa formulez o plangere penala impotriva comerciantului pentru cele descrise mai sus? Mentionez ca nici pana in ziua de azi nu am nici un semn de la comerciant, ceea ce ma face sa cred ca intr-adevar e ceva putred la mijloc. Nu mi-a returnat nici banii, dar nici bateria uzata.
Va multumesc anticipat!
Cel mai recent răspuns:
Daria B , utilizator
23:18, 17 Ianuarie 2020