avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 385 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Drept penal - probleme serioase cu ... Plangere penala inselaciune - achizitie online
Discuție deschisă în Drept penal - probleme serioase cu dreptul

Plangere penala inselaciune - achizitie online

Am nevoie de un sfat din partea celor priceputi. Sunt pentru prima data intr-o astfel de situatie, motiv pentru care nu stapanesc prea bine instrumentele care pedepsesc inselaciunea.

Pe scurt: am cumparat o baterie auto de la un comerciant online (...............). Nu am fost la prima achizitie de pe respectivul site, si nu am avut niciodata probleme cu ei. Am primit bateria prin curier, platita online cu cardul. Am pus-o pe masina si nu se potrivea. Era vineri dupa masa si eu trebuia sa plec cu masina in weekend. Am mers la un supermarket din oras si am cumparat o alta baterie pentru a ma putea deplasa. Am returnat bateria comerciantului online in termenul legal, exact asa cum am primit-o si am asteptat returul banilor. Insa returul banilor a intarziat sa apara. Dupa vreo saptamana de la expediere, am trimis un mail pentru a intreba statusul procesarii returului. Mi s-a raspuns ca bateria returnata catre ei nu este bateria pe care ei mi-au trimis-o, motivand ca ei nu comercializeaza baterii vechi din 2015 si in plus nu vand baterii uzate (aceasta era uzata 50% din verificarile lor). Le-am raspuns ca se inseala si i-am rugat sa mai verifice o data. Au zis ca au deshis o ancheta interna inclusiv cu firma de curierat si ca ma anunta rezultatul intr-o saptamana. Au trecut cateva luni de atunci. Am facut plangere la OPC, insa mi-au spus ca nu pot face verificari intrucat nu exista documentatie care sa ateste seriile si codurile care apar pe produs (nu am decat factura si AWB-ul). M-au trimis la politia romana intrucat am crezut ca poate vreun agent de la curier sau poate vreun angajat de-al lor a trimis o baterie veche. Am mers la politie sa vorbesc cu un agent. Acesta mi-a spus ca ei ar putea sa afle eventual cine e de vina, insa recuperarea banilor nu o pot face ei. Ca prim pas, m-a indrumat sa ma duc la firma de curier sa vorbesc cu specialistul pe parte de securitate. Asa am facut, i-am descris si domnului respectiv problema si mi-a zis ca e exclus ca vreun curier sa inlocuiasca bateria. Mi-a zis ca ei transporta foarte multe baterii in fiecare zi, si ca nici un curier nu s-ar lega la cap sa inlocuiasca o baterie uzata; daca tot ar face-o, ar face-o cu una noua macar (din pacate nu mai are inregistrari, pt ca le pastreaza doar doua luni). Mi-a zis insa ca daca comerciantul a constatat ca bateria returnata nu este bateria pe care ei mi-au trimis-o, atunci nu trebuia sa o receptioneze si trebuia sa refuze coletul si sa ma anunte imediat de acest lucru. Insa ei nici dupa o saptamana nu m-au instiintat din proprie initiativa ca bateria returnata e cu probleme. Mi-a sugerat ca el putin pe baza acestui fapt, as putea sa fac o plangere penala la politia in jurisdictia careia se afla sediul comerciantului.

Am citit aici pe forum mai multe lucruri, insa nu mi-am putut face o parere cu privire la speta mea... ar fi una de natura civila sau una de natura penala?
Pot intr-adevar sa formulez o plangere penala impotriva comerciantului pentru cele descrise mai sus? Mentionez ca nici pana in ziua de azi nu am nici un semn de la comerciant, ceea ce ma face sa cred ca intr-adevar e ceva putred la mijloc. Nu mi-a returnat nici banii, dar nici bateria uzata.

Va multumesc anticipat!
Ultima modificare: Vineri, 18 August 2017
Admin, administrator
Cel mai recent răspuns: Daria B , utilizator 23:18, 17 Ianuarie 2020
2 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util
În opinia mea speța asta are iz penal. Iar asta întrucât, chiar dacă dvs. ați returnat aceeași baterie primită, după cum afirmați, iar ei au primit o baterie uzată, alta decât cea pusă în colet de dvs., cineva a înlocuit bateria și ar trebui aflat cine a făcut acest lucru. Dacă însă ei au primit aceeași baterie pusă de dvs. în colet și nu mai recunosc, invocând că este o altă baterie, una uzată, cu scopul de a nu vă restitui banii plătiți, iarăși are iz penal. Cred că poliția ar trebui totuși să facă cercetări, chiar dacă nu au datele de identificare ale produsului. Pur și simplu, să afle adevărul. Eu cred că dvs. spuneți adevărul, însă cu privire la cei de la care ați achiziționat bateria, date fiind faptele, am dubii că au primit o altă baterie. Nu cred că firma de curierat are angajați de asemenea factură, încât să facă porcării.
Bateriei returnate de mine i-au facut poze si mi le-au trimis pe mail. Am recunoscut ca este chiar bateria pe care eu am returnat-o. Daca ei mi-au trimis intr-adevar o baterie noua, atunci probabil cineva a schimbat-o cand mi-au trimis-o mie.
Asa cum dansii mi-au trimis fotografii cu bateria returnata, i-am rugat sa imi trimita poze cu bateria pe care ei sustin ca mi-au trimis-o (acea presupusa baterie noua), insa va dati seama ca nu au asa ceva.
O sa depun plângere penală împotriva lui, am gasit un formular exemplu pe net, am sa completez si impreuna cu toate documentele/emailurile pe care le am, le voi trimite prin posta cu confirmare de primire.
Care sunt etapele următoare si in ce condiții va fi "declanșat" un eventual proces în instanță? Nu prea am disponibilitate sa merg constant la tribunal in Bucuresti din Cluj... in cazul unui proces, am inteles ca ma pot constitui parte civilă vătămată, deși prea stiu ce presupune acest lucru...
Multumesc.
Ultima modificare: Marți, 22 August 2017
djidji_thebest, utilizator
2 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util
Eu zic ca este vorba de un litigiu civil, nu imi pare inselaciune.
Incercati in continuare rezolvarea pe cale amiabila, nu merita sa va pierdeti timpul pentru o baterie cu plangere la politie sau actiune in instanta civila.
Vad ca nu spuneti nimic de certificatul de garantie, vi s-a trimis? acolo ar trebui trecute toate caracteristicile produsului.
Nu mi-a fost trimis niciun certificat de garantie...

Alte discuții în legătură

Rugaminte de lamurire problema furnizor de produse online Descriptiv Descriptiv Am comandat online un produs pe un site gestionat de o firma platitoare de TVA in Romania (ale carei date nu le gasesti pe respectivul site). A sosit prin ... (vezi toată discuția)
Produs cumparat online defect sod54321 sod54321 Am cumparat online un notebook ASUS de la Domo. A functionat 2 ore si apoi s-a oprit brusc. Am sesizat defectiunea in aceiasi zi, 7.01.2015 (seara la 9:03), ... (vezi toată discuția)
Bună ziua. va rog sa ma ajutați. dacă am comandat un produs ... Anamaria16 Anamaria16 Bună ziua. Va rog sa ma ajutați. Dacă am comandat un produs online de pe Souqeshop, iar produsul a venit deteriorat sunt obligata sa plătesc returul? Vreau ... (vezi toată discuția)