avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 849 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Rugaminte de lamurire problema furnizor de produse ...
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Rugaminte de lamurire problema furnizor de produse online

Am comandat online un produs pe un site gestionat de o firma platitoare de TVA in Romania (ale carei date nu le gasesti pe respectivul site).
A sosit prin curier, fara optiunea de verificare colet asa cum ma asigurasera la momentul comenzii, achit, mi se da o chitanta pe numele unei firme din Bulgaria, necunoscuta pentru mine. Desfac "coletul", de fapt un plic de plastic cu o bulina pe care scria Fragil, si constat lipsa facturii si a certificatului de garantie, precum si faptul ca produsul era crapat si nefolosibil. Fac imediat poze si iau legatura cu firma din Romania la care facusem comanda pentru a fi sfatuiti. Imi precizeaza ca factura si certificatul de garantie il vor trimite eventual ulterior si imi recomanda sa iau legatura cu curierul si sa intocmim proces-verbal de constatare daune ceea ce si fac. Curierul a mentionat ca pachetul era intact (la urma urmei era un plic de plastic) dar prezenta urme de intepaturi si imi spune ca vanzatorul nu o sa poata incasa asigurarea deoarece nu a fost ambalat corespunzator mentiunii fragil (cutie lemn/carton si invelis protector folie cu bule sau burete) cu toate ca ei au preluat coletul din vama cu bulgaria!!!??? dar eu comandasem din Romania! Ma rog! Pana la urma mi-au refuzat returnarea banilor (mi-au sugerat sa ii recuperez de la curier), mi-au refuzat returul produsului (pe motiv ca este neconform) si mi-au refuzat si inlocuirea produsului primit defect.
Intrebarea este: pe ce cai ii pot ataca, eventual si in instanta, si daca este un caz de sesizare a ANAF vizavi de situatia cu factura si chitanta catre o firma bulgareasca cu care nu am nico legatura (se pare totusi ca este firma de curierat de la care s-a preluat coletul in vama Giurgiu)
Cel mai recent răspuns: adriandimitriu , utilizator 12:46, 21 Februarie 2018
~ Conținut șters la cerere ~
Multumesc,
Am sa fac sesizare la ANPC dar, cu toate ca ei recunosc lipsa facturii si certificatului de garantie, cum pot justifica eliberarea lor daca banii platiti de mine s-au dus undeva la o firma de curierat din Bulgaria? Si vad ca in continuare nu imi trimit factura si certificatul care ar fi trebuit sa insoteasca produsul, nu?
Daca vanzatorul e intr-adevar din Bulgaria, ANPC nu are jurisdictie. E posibil ca doar platforma sa fie romaneasca. Ati verificat in contul cui s-a facut plata?
Banii sau dus la o firma de curierat din Bulgaria.... chestia e ca nu vor sa elbereze factura cei din Romania, si cum pot beneficia de garantie, unde trimit produsul? sunt multe intrebari la care nu exista raspuns
Cine a primit banii, acela a făcut vânzarea. Întrebați ANPC despre mecanismele comunitare. Nu cred că au autoritate.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Comanda de pe ebay anglia mp36 mp36 Bună seara! Am și eu o problemă și vreau să vă cer ajutorul. Zilele trecute am comandat niște produse cosmetice de pe ebay Anglia. Majoritatea sunt ... (vezi toată discuția)
Produs cumparat online defect sod54321 sod54321 Am cumparat online un notebook ASUS de la Domo. A functionat 2 ore si apoi s-a oprit brusc. Am sesizat defectiunea in aceiasi zi, 7.01.2015 (seara la 9:03), ... (vezi toată discuția)
Dreptul de retur al unui produs defect cristiulian cristiulian Buna ziua, Am o nelamurire in privinta unei comenzi facuta cu ceva timp in urma, la distanta. Dupa o prealabila consultare telefonica si citirea ... (vezi toată discuția)