Fimele mici si cele mijlocii isi pot creste vanzarile produselor si serviciilor facandu-si un site-magazin online. BRD si Gecad ePayment au anuntat astazi incheierea unui parteneriat pentru a le oferi celor care vor sa-si dezvolte afacerea pe internet solutii integrate financiare si de comert electronic. "Vanzarile on-line nu sunt neaparat mai ieftine decat cele clasice, in magazin sau prin posta, dar au ca avantaj principal: volumul mare de clienti pe care-l poate aduce un site de comert electronic", a spus, pentru Ghiseul Bancar, Radu Georgescu, presedintele Gecad. "Daca ne gandim ca intr-un magazin obisnuit intra pe zi in jur de 100 de clienti, pe un site bun poti avea intr-o zi peste 1.000 de vizitatori, deci potentiali clienti", a adaugat el. De partea cealalta, cei care cumpara produse si servicii din magazinele virtuale au ca avantaje timpul economisit, confortul dar si preturi mai mici.
Comertul electronic a inceput sa se dezvolte la inceputul anilor 90 in Statele Unite. Tranzactiile prin internet au crescut anul trecut in SUA cu 25%, volumul acestora ajungand la 90 miliarde euro, conform datelor prezentate de Herve Barbazange, director general adjunct al BRD si Gheorghe Bravo, directorul directiei carduri din cadrul BRD.
Si Europa a urmat, in ultimii ani, exemplul SUA in privinta comertului electronic. Romania insa este inca la inceput in acest domeniu, insa in 2-3 ani ne dorim sa devina o piata matura, crede Radu Georgescu.
In Romania exista in prezent 5 milioane de persoane care folosesc internetul si 8,5 milioane de cardui active emise de banci, majoritatea dintre ele putand fi utilizate si pentru plati pe internet.
In Romania exista in jur de 800 de magazinelor online, din care numai aproximativ 70 au facilitatea de plata cu cardul.
In privinta valorii tranzactiilor pe internet cu carduri bancare in magazinele romanesti online, aceasta a fost de numai 2,1 milioane euro in prima jumatate a anului, conform datelor RomCard. "Acesta este si motivul pentru care BRD doreste impulsionarea comertului electronic", au precizat oficialii BRD. Oficialii celor doua companii previzioneaza pentru acest an o crestere de 25% a tranzactiilor pe internet fata de anul trecut.
Ritmul de crestere este sustinut de deschiderea a tot mai multor magazine online, a caror numar se dubleaza de la an la an. Motivul este simplu: un astfel de magazin nu necesita investitii, in afara de crearea unui site, iar sistemul de vanzare este foarte simplu, spune Radu Georgescu. Numarul utilizatorilor de internet va ajunge la 8 milioane in 2007-2008, asadar piata exista.
"Ne adresam tuturor site-urilor, care vor sa-si dezvolte si latura de comert electronic, dar mai ales IMM-urilor, care pot gasi astfel o posibilitate de a-si dezvolta afacerea pe segmente de nisa", spune Gheoorghe Bravo de la BRD. Banca le ofera celor dispusi sa-si faca un site de comert electronic servicii de consultanta, precum si alte servicii adiacente pe internet, precum decontari sau incasari.
Reprezentantii BRD spus ca detineau la sfarsitul lunii august o cota de piata de 20% din comertul electronic, cu toate ca banca a lansat acest serviciu abia la inceputul anului. Cresterea s-a datorat parteneriatelor cu comercianti importanti precum Orange sau Blue Air.
Cei 950.000 de posesori de carduri BRD pot utiliza serviciul bancii de comert electronic, dupa ce se inscriu pe site-ul bancii (www.brd.ro). Oficialul BRD, Gheorghe Bravo, a precizat ca utilizatorii serviciului pot face tranzactii pe internt cu cardul fara nici un fel de problema de securitate: nu se pot intercepta datele personale sau cele de pe card si nimeni nu poate face tranzactii in numele lor", a precizat oficialul BRD.
"De altfel, increderea in comertul electronic, a securitatii, mai precis frica oamenilor de furturile de carduri si a datelor de pe ele, este principala noastra problema in acest moment", a spus seful Gecad, Radu Georgescu. "In realitate, este o falsa problema, asadar avem o falsa problema. Lumea trebuie sa stie ca plata prin internet este sigura. Eu nu cunosc pe cineva ca sa fi platit pe internet, in sistemele romanesti, si sa i se fi furat cardul. De fapt, cred ca plata prin internet e chiar mai sigura decat plata cu cardul la POS-uri, pentru ca acolo cei de langa tine pot vedea cand introduci codul PIN, pe cand atunci cand te afli in fata computerului personal, intimitatea si siguranta sunt depline", a precizat Georgescu.
Comertul electronic a inceput sa se dezvolte la inceputul anilor 90 in Statele Unite. Tranzactiile prin internet au crescut anul trecut in SUA cu 25%, volumul acestora ajungand la 90 miliarde euro, conform datelor prezentate de Herve Barbazange, director general adjunct al BRD si Gheorghe Bravo, directorul directiei carduri din cadrul BRD.
Si Europa a urmat, in ultimii ani, exemplul SUA in privinta comertului electronic. Romania insa este inca la inceput in acest domeniu, insa in 2-3 ani ne dorim sa devina o piata matura, crede Radu Georgescu.
In Romania exista in prezent 5 milioane de persoane care folosesc internetul si 8,5 milioane de cardui active emise de banci, majoritatea dintre ele putand fi utilizate si pentru plati pe internet.
In privinta valorii tranzactiilor pe internet cu carduri bancare in magazinele romanesti online, aceasta a fost de numai 2,1 milioane euro in prima jumatate a anului, conform datelor RomCard. "Acesta este si motivul pentru care BRD doreste impulsionarea comertului electronic", au precizat oficialii BRD.
"Ne adresam tuturor site-urilor, care vor sa-si dezvolte si latura de comert electronic, dar mai ales IMM-urilor, care pot gasi astfel o posibilitate de a-si dezvolta afacerea pe segmente de nisa", spune Gheoorghe Bravo de la BRD. Banca le ofera celor dispusi sa-si faca un site de comert electronic servicii de consultanta, precum si alte servicii adiacente pe internet, precum decontari sau incasari.
Reprezentantii BRD spus ca detineau la sfarsitul lunii august o cota de piata de 20% din comertul electronic, cu toate ca banca a lansat acest serviciu abia la inceputul anului. Cresterea s-a datorat parteneriatelor cu comercianti importanti precum Orange sau Blue Air.
Cat te costa un magazin pe internet
In privinta costurilor unui magazin online, acestea sunt reprezentate in principal de un comision de vanzari, perceput comerciantului pentru fiecare tranzactie. Potrivit oficialilor BRD, comisionul este in jurul a 4,5%, negociabil in functie de numarul de tranzactii sau de importanta strategica a comerciantului. Proprietarul magazinului va trebui sa mai plateasca o taxa de instalare a sistemului de comert electronic oferit de BRD si Gecad, in valoare de 200 de euro. Apoi mai trebuie platit un abonament lunar "de cateva zeci de euro", dupa cum au spus oficialii BRD. Insa si acest abonament lunar se poate negocia, in functie de specificul fiecarui magazin: unele magazine foarte mici vor prefera sa plateasca un comision de vanzari putin mai mare si un abonament lunar mult mai mic. In fine, mai exista un comision pentru acceptarea tranzactiilor pe carduri.
Costuri apreciate de Radu Georgescu "infime, fata de potentialul afacerii si simplitatea cu care se pot face vanzari".
Comentarii articol (0)