ASF: Fondurile de pensii facultative au active de peste 4,4 miliarde de lei
Fondurile de pensii facultative aveau active în valoare de 4,42 miliarde de lei, la finalul lunii octombrie, în creştere cu 32% comparativ cu nivelul înregistrat la aceeaşi dată a anului anterior, conform unui raport al Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF), informează Agerpres.
„Cele mai multe investiţii au fost efectuate local (96%), majoritatea fiind denominate în lei (90%)”, se menţionează în raport.
Potrivit sursei citate, valoarea contribuţiilor virate în luna octombrie a fost de 52,9 milioane de lei, în timp ce contribuţia medie a fost 158 de lei.
La finalul lunii octombrie, titlurile de stat deţineau cea mai mare pondere în cadrul activelor, de 2,914 miliarde de lei, respectiv 65,9%. Pe locul doi se aflau acţiunile, cu 1,101 miliarde de lei (24,9%). Obligaţiunile corporative se situau pe locul trei din acest punct de vedere, cu 161,128 milioane de lei, respectiv 3,6% din totalul activelor, iar depozitele cu 117,795 milioane lei (2,7%).
Potrivit datelor ASF, fondurile de pensii facultative aveau 695.554 de participanţi în octombrie 2023.
Pe Pilonul III sunt active următoarele fonduri de pensii: Aegon Esential, Azt Moderato, Azt Vivace, BCR Plus, BRD Medio, Generali Stabil, NN Activ, NN Optim, Pensia Mea şi Raiffeisen Acumulare.
Primul tren electric produs de Alstom în Polonia, pentru a fi livrat României, a ajuns sâmbătă seară la Curtici, fiind aşteptat pe 5 noiembrie la Bucureşti, a anunțat Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF).
Primul tren produs de către Alstom pentru a fi livrat României, prin Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF), în cadrul contractului privind achiziţia a 37 de rame electrice pentru servicii de transport feroviar de călători de mediu şi lung parcurs a trecut testele şi inspecţia finală de fabrică şi a fost expediat în 29 noiembrie către Bucureşti.
Sâmbătă seară a ajuns la Curtici.
„La Bucureşti este programat să ajungă pe 5 decembrie 2023 şi să înceapă pregătirile din partea furnizorului în vederea livrării oficiale către ARF”, a transmis instituţia.
Rama urmează să ajungă la Bucureşti, pe ruta Arad – Sighişoara – Braşov – Ploieşti Vest.
În prima etapă, după testele statice, trenul va efectua o serie de teste dinamice, pe Inelul de la Făurei al AFER şi pe reţeaua feroviară publică.
După finalizarea tuturor acestor etape şi atingerea momentului în care ARF poate prelua trenul, inclusiv pentru circulaţia cu călători în siguranţă, trenul va fi pus în circulaţie de către CFR Călători, câştigătorul licitaţiei pentru primul contract de servicii publice de transport feroviar de călători atribuit competitiv.
Primul tronson din drumul judeţean 107I din judeţul Alba, care traversează Munţii Apuseni, este aproape finalizat şi va fi recepţionat în 15 decembrie, potrivit Ziarul Unirea. Drumul, denumit iniţial Transalpina de Apuseni, va purta numele de Transapuseana, autorităţile judeţene făcând demersuri pentru ca denumirea să devină marcă protejată.
Primul tronson din drumul judeţean (DJ) 107I, cu o lungime de 43 de kilometri, pe ruta Aiud – Bucium este aproape finalizat şi va fi recepţionat pe 15 decembrie, scriu, duminică seară, jurnaliştii de la Ziarul Unirea, potrivit News.ro.
Cunoscut iniţial ca ”Transalpina de Apuseni”, drumul va avea o altă denumire oficială.
„Potrivit preşedintelui Consiliului Judeţean Alba, Ion Dumitrel, instituţia a făcut demersuri pentru a proteja marca «Transapuseana», astfel că, de acum înainte, şoseaua spectaculoasă din sudul Munţilor Apuseni va purta acest nume”, notează sursa citată.
Cristian Panea, reprezentant al constructorului drumului, a declarat pentru ziarulunirea.ro că pe lotul 1 au fost finalizate lucrările de consolidări, podurile şi podeţele dalate, rigolele pentru drenarea apelor pluviale, marcajul rutier (cu excepţia zonei Aiud) şi turnarea ambelor straturi de asfalt, mai puţin în zona în care se lucrează la Aiud. În prezent, se lucrează la amplasarea de indicatoare rutiere, borne kilometrice şi podeţe de acces.
Pe lotul 2 al acestui drum se lucrează la 7 poduri din 13 şi s-au finalizat în proporţie de 90% lucrările de consolidări.
Conform jurnaliştilor locali, modernizarea DJ 107 I – Transalpina de Apuseni este cea mai mare investiţie pe un drum judeţean din România, cu o valoare totală a proiectului de peste 73 de milioane de euro, proiect în mare parte finanţat din fonduri europene. Drumul, în lungime de 78 de kilometri, face legătura între municipiul Aiud (Autostrada A10) şi zona Bucium – Abrud (DN 74).
Comentarii articol (0)