ACCES PREMIUM
De ce premium?
e-Factura: S-au stabilit reguli pentru perioadele de nefuncționare ale sistemului
Atunci când e-Factura nu funcționează cel puțin 24 de ore, obligația de transmitere a facturilor electronice în sistem, pentru operațiuni în relațiile B2B și B2G, se suspendă temporar, conform unor precizări stabilite recent prin OUG.
Articolul continuă mai jos
„În situația în care sistemul național privind factura electronică RO e-Factura nu este funcțional timp de minimum 24 de ore, obligația de transmitere prevăzută [pentru operațiuni în relațiile B2B și B2G] se suspendă până la repunerea în funcțiune a sistemului. (...) Perioadele de nefuncționare a sistemul național privind factura electronică RO e-Factura vor fi publicate pe paginile de internet ale Agenției Naționale de Administrare Fiscală și Ministerului Finanțelor”, scrie în
OUG 115/2023, act normativ oficializat recent.
În perioadele în care sistemul nu e funcțional
se aplică regulile tradiționale de facturare. Adică cele care se găsesc la articolul 319 din Codul fiscal. Însă asta numai cu condiția ca facturile electronice emise să fie transmise ulterior în e-Factura, după ce sistemul redevine funcțional.
„Pentru situația prevăzută (...) se aplică în mod corespunzător prevederile art. 319 din Legea nr. 227/2015 (...), cu condiția transmiterii ulterioare, în sistemul național privind factura electronică RO e-Factura, a facturilor electronice emise”, scrie în noua ordonanță.
Raportarea facturilor în e-Factura este obligatorie, de la 1 ianuarie 2024, pentru toate operațiunile în relația B2B, însă în paralel se folosesc și regulile vechi de facturare până la 30 iunie 2024. De la 1 iulie 2024, e-Factura devine unicul canal de transmitere a facturilor, în relația B2B, către destinatari. În relația B2G, obligativitatea a intervenit deja de ceva timp.
Citește mai mult despre
e-Factura,
factura electronica,
factura fiscala,
facturare,
facturare electronica,
facturi,
B2B,
B2G,
business to business,
business to government,
OUG 115/2023 modificari fiscale si bugetare
Principalele surse de informare folosite
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform
termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa
office@avocatnet.ro.
Comentarii articol (1)