Unul dintre motivele pentru care garanția nu va fi restituită către consumatori iar operatorii punctelor de returnare nu vor avea obligația de a prelua ambalajul în cadrul acestora, este returnarea unui ambalaj care nu a fost golit în totalitate de conținut, după cum se precizează și în HG 1074/2001 privind stabilirea sistemului de garanție returnare pentru ambalaje primare nereutilizabile.
Totuși, după cum reiese dintr-o precizare făcută pentru avocatnet.ro de administratorul SGR, RetuRo, ”consumatorii nu au obligația de a spăla ambalajele, ci de a le goli de conținut. Dacă ambalajul nu conține elementele care îi pot stabili apartenența la SGR, acesta nu poate fi colectat la punctele de returnare organizate de comercianți”.
Unul dintre motivele pentru care ambalajele nu trebuie spălate este acela că există șanse mari de deteriorare a etichetei sau de reducere a lizibilității marcajelor SGR.
În același timp, o simplă căutare pe internet dezvăluie faptul că un automat pentru reciclare (Reverse Vending Machine - RVM) efectuează o serie de operațiuni în momentul în care un ambalaj este introdus în fanta de colectare. Aparatul scanează codul de bare SGR, înregistrează contravaloarea ambalajului, printează o chitanță și cântărește ambalajul.
Prin urmare, dacă este depășită greutatea standard, ambalajul cu lichid rămas în el este returnat și, evident, garanția acestuia este pierdută. Referitor la acest aspect, RetuRo a precizat că ”pe lângă elementele de identificare a apartenenței la SGR (cod de bare și logo), care trebuie să fie vizibile și lizibile, consumatorii au și obligația de a returna ambalajele intacte.
Dacă este un punct de returnare dotat cu RVM, există posibilitatea ca automatul de colectare să refuze ambalajul, dacă acesta are o deformare care îi modifică semnificativ dimensiunile sau greutatea”.
Comentarii articol (2)