ACCES GRATUIT
UPDATE: Oficial: Noile pașapoarte electronice vor putea fi trimise prin servicii de curierat la orice adresă indicată de titular
La emiterea unui pașaport simplu electronic, expedierea lui prin servicii de curierat se va putea face la orice adresă de pe teritoriul României, nu doar la cea de domiciliu sau de reședință a deținătorului ori la o adresă din străinătate, ca înainte, potrivit unei hotărâri aplicabile din această săptămână. Practic, cu condiția ca titularul să plătească cheltuielile de expediție, acest document se va putea trimite prin curier la orice adresă, fie din țară sau din străinătate. Totuși, măsura se va aplica doar după ce autoritățile asigură condițiile tehnice necesare, termenul-limită pentru asta fiind stabilit pentru 1 ianuarie 2025.
Articolul continuă mai jos
Potrivit
HG 444/2024, ce se aplică din 7 mai,
normele metodologice de aplicare a Legii nr. 248/2005 privind regimul liberei circulaţii a cetăţenilor români în străinătate se modifică, pentru a se completa variantele prin care pașaportul simplu electronic poate fi expediat deținătorului, la emitere, prin curier.
Astfel, în norme au fost introduse prevederi care stabilesc că, în funcție de opțiunea exprimată, pașaportul simplu electronic poate fi expediat prin servicii de curierat:
- pe teritoriul României, la domiciliul sau la reședința titularului/ persoanei care a formulat cererea ori la o altă adresă din țară indicată de acesta/ aceasta;
- la adresa din străinătate indicată de titular/ persoana care a formulat cererea, cu suportarea de către acesta/ aceasta a cheltuielilor de expediție.
Practic, se adaugă posibilitatea ca pașaportul electronic
să poată fi expediat prin curier la orice adresă de pe teritoriul României.
Înainte, potrivit normelor, în funcție de opțiunea solicitanților, pașaportul simplu electronic putea fi expediat prin curier
la domiciliul/ reședința titularului ori la o adresă din străinătate. Bineînțeles, cheltuielile de expediție cad în sarcina titularului sau solicitantului acestui document.
După cum e prevăzut în hotărâre,
“expedierea pașaportului simplu electronic, prin servicii de curierat, la orice adresă de pe teritoriul României indicată de titular/ persoana care a formulat cererea, alta decât cea de domiciliu/ reședință, se operaționalizează de la data asigurării condițiilor tehnice necesare, dar nu mai târziu de data de 1 ianuarie 2025”.
Aceeași hotărâre stabilește modificarea normelor, în sensul
eliminării obligației de a prezenta cazierul judiciar al însoțitorului unui minor la ieșirea din țară, deoarece el se verifică deja online la trecerea frontierei.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform
termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa
office@avocatnet.ro.
Comentarii articol (0)