ACCES GRATUIT
UPDATE: Valabilitatea adeverinței de înlocuire a cardurilor naționale de sănătate, extinsă oficial
În cazul în care, din cauza pierderii, furtului sau deteriorării cardului de sănătate, printre altele, solicită unul nou, până la sosirea duplicatului, asigurații pot beneficia de servicii medicale în baza unei adeverințe eliberate de casa de asigurări de sănătate, care avea, până de curând, valabilitate de două luni. Pentru ca, atunci când apar întârzieri în eliberarea unui duplicat al cardului, să nu expire adeverința amintită, iar asigurații să nu primească serviciile medicale de care au nevoie, Casa Națională de Asigurări de Sănătate (CNAS) a stabilit, printr-un ordin publicat marți în Monitorul Oficial, extinderea valabilității adeverinței până la data emiterii cardului duplicat.
Articolul continuă mai jos
După cum apare în
Ordinul CNAS 98/2015, până la eliberarea cardului duplicat, dovada calității de asigurat se face cu
adeverința de înlocuire a cardului național, care poate fi eliberată de către casa de asigurări de sănătate la care asiguratul este luat în evidență.
Valabilitatea adeverinței, care este, în esență, documentul ce permite asiguraților obținerea de servicii medicale până la sosirea cardului duplicat, era, până recent, de
60 de zile de la data eliberării acesteia.
Pentru a nu apărea situații în care, din cauza unor întârzieri în emiterea noului card, asiguraților să le expire adeverința și să nu poată beneficia de servicii medicale,
Ordinul 335/2024 al CNAS, ce se aplică din 26 martie, stabilește că adeverinţa
este valabilă până la data emiterii cardului duplicat.
Același ordin stabilește că cererea de eliberare a cardului duplicat se poate transmite și prin mijloace electronice de comunicare la distanță, iar pentru punerea în aplicare a noilor reguli, casele de asigurări de sănătate publică trebuie să afișeze pe paginile proprii de internet o adresă de poștă electronică pentru transmiterea cererilor și a documentelor necesare pentru eliberarea cardului duplicat.
Noul ordin stabilește și ce se întâmplă în cazul cererilor de eliberare a unui nou card de sănătate ce nu au fost încă soluționate sau în cazul adeverințelor emise până la data de la care se aplică noile reguli, respectiv până la data de 26 martie 2024. Concret,
“cererile de eliberare a cardurilor duplicat adresate caselor de asigurări de sănătate și nesoluționate până la data intrării în vigoare a prezentului ordin se soluţionează conform dispoziţiilor legale în vigoare la data eliberării adeverințelor de înlocuire a cardurilor naționale”.
Apoi, adeverințele emise până la intrarea noii reguli în vigoare (26 martie 2024) îşi păstrează valabilitatea de la momentul eliberării lor.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform
termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa
office@avocatnet.ro.
Comentarii articol (2)