Potrivit Legii 196/2016, venitul minim de incluziune este compus din una sau două dintre următoarele ajutoare financiare:
- ajutorul de incluziune;
- ajutorul pentru familia cu copii.
Mai exact, după cum scrie în lege, “în cazul familiilor care au în întreținere copii de vârstă școlară, ajutorul pentru familia cu copii se acordă (...) cu condiția ca fiecare copil să fie înscris și să frecventeze fără întrerupere o formă de organizare a învățământului preuniversitar, respectiv învățământ cu frecvență (...), cu excepția celor care le întrerup din motive medicale”.
În cazul în care copiii familiei lipsesc de la școală, valoarea ajutorului se reduce în funcție de numărul de absențe:
- cu 50% din cuantumul ce revine fiecărui copil din familie, pentru luna în care acesta înregistrează mai mult de 15 absențe nemotivate;
- cu cuantumul ce revine fiecărui copil din familie pentru luna în care copilul înregistrează mai mult de 30 de absențe nemotivate;
- cu cuantumul ce revine fiecărui copil din familie, pe perioada în care copilul întrerupe anul școlar, cu excepția situațiilor în care întreruperea este cauzată din motive de natură medicală;
- cu cuantumul ce revine fiecărui copil din familie, pe perioada când copilul repetă anul școlar din alte motive decât cele de natură medicală.
În cazul în care unul dintre copiii familiei nu mai merge la școală, el nu mai este luat în considerare nici la stabilirea venitului net lunar ajustat și nici la stabilirea valorii ajutorului pentru familia cu copii.
Prin Ordinul 4.010/2024, apărut chiar azi în Monitorul Oficial, Ministerul Educației a publicat modelul documentului prin care se face verificarea acestei condiții și a stabilit detalii privind modul în care se face acest lucru.
Astfel, inspectoratul școlar județean, respectiv cel al municipiului București, de care aparține, cu domiciliul, beneficiarul ajutorului pentru familia cu copii are obligația să transmită lunar la agenția pentru plăți și inspecție socială situația privind frecventarea cursurilor de către copiii de vârstă școlară din aceste familii.
De aceea, agențiile teritoriale trebuie să transmită inspectoratelor școlare cele două tabele de mai jos, respectiv pe cel al copiilor din familiile beneficiare de ajutor pentru familia cu copii și pe cel privind frecventarea cursurilor de către copiii de vârstă școlară din familiile beneficiare de ajutor pentru familia cu copii.
În ceea ce privește valoarea venitului minim de incluziune, adică inclusiv cea a ajutorului pentru familia cu copii, ea a fost majorată de la începutul anului de două ori, noile valori putând fi consultate în acest articol.
Comentarii articol (0)