UPDATE: Firmele și PFA-urile care au spații în clădirile cu risc seismic ridicat vor putea cere curând un ajutor financiar pentru consolidare și eficientizare energetică
Dacă dețin spații în clădirile cu risc seismic ridicat, ce sunt incluse în Programul național de consolidare a clădirilor cu risc seismic ridicat, firmele și PFA-urile vor putea cere curând un ajutor nerambursabil de până la 300.000 euro, conform unui ordin oficializat recent. Sprijinul va putea fi folosit pentru consolidarea seismică și creșterea eficienței energetice.
Newsletter avocatnet.ro: 10 lucruri de știut astăzi! Primești gratuit, zilnic, în căsuța ta de email, sinteza zilei avocatnet.ro cu cele mai importante noutăți, știri și analize de context.
„Prezenta schemă are ca obiectiv sprijinirea întreprinderilor care dețin în proprietate spații cu altă destinație decât cea de locuință, care se află, de regulă, la parterul clădirilor de locuit sau distribuite pe mai multe niveluri, inclusiv mansardă sau pod mansardabil, sau în clădiri de interes și utilitate publică, care desfășoară activitate economică, prin finanțarea proiectării și execuției lucrărilor de consolidare la clădirile încadrate de către experți tehnici atestați în clasa de risc seismic RsI sau RsII prin raport de expertiză tehnică.
Scopul prezentei scheme îl constituie reducerea riscului seismic al clădirilor existente, prin creșterea nivelului de siguranță la acțiuni seismice, precum și asigurarea funcționalității acestora conform tuturor cerințelor fundamentale și a creșterii eficienței energetice”, scrie în document, cu precizarea că solicitanții întreprinderi pot fi atât societăți, cât și PFA-uri ori întreprinderi individuale/familiale.
Valoarea finanțării nerambursabile va fi de maximum 300.000 euro per întreprindere, echivalent în lei. Ajutorul de minimis va acoperi integral valoarea costurilor totale eligibile pentru proiectarea și execuția lucrărilor de consolidare seismică și de creștere a eficienței energetice. Asta, desigur, în limita celor 300.000 euro.
Cererile de finanțare și documentele justificative se vor depune la autoritățile locale. Acestea vor fi încărcate apoi de autoritățile locale în platforma digitală „investiții.mdlpa.ro“.
Este important de știut că ajutorul de minimis va trebui restituit dacă spațiile firmelor și PFA-urilor beneficiare vor fi înstrăinate în mai puțin de zece ani după implementarea proiectelor.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa office@avocatnet.ro.
Evenimente online oferite abonaților avocatnet.ro premium complet
Webinar: Fiscalitate și digitalizare în 2025. Ce știm și ce urmează?
ACCA, cea mai mare asociație internațională în domeniul financiar-contabil, vă invită să participați la un eveniment gratuit destinat profesioniștilor care doresc să afle cele mai recente noutăți legate de sistemul fiscal din România.
În cadrul webinarului, care va avea loc pe 26 februarie la ora 10:00, Delia Cataramă, Tax Partner Viboal FindEx, va aborda principalele modificări fiscale aplicabile în 2025 companiilor, cu focus pe impactul asupra profitabilității și cash-flow-ului acestora.
Comentarii articol (0)