ACCES GRATUIT
Tentative de înșelăciune
Contul în care se virează pensia poate fi deschis la bancă doar de pensionar, nu și de către autorități
În funcție de alegerea fiecărui pensionar în parte, pensia se achită fie prin mandat poștal, la domiciliu, fie într-un cont bancar deschis la una dintre băncile cu care lucrează Casa Naţională de Pensii Publice (CNPP). În orice caz, pensiile se virează într-un cont bancar doar la cerere și doar după ce beneficiarul a deschis la bancă un astfel de cont, iar autoritățile nu contactează niciodată pensionarii pentru a le deschide conturi bancare sau pentru a le solicita datele acestora, mesajele pe care le primesc de ceva vreme pensionarii nefiind altceva decât tentative de înșelăciune, după cum atrage atenția și CNPP.
Articolul continuă mai jos
Pensionarii pot decide să primească pensia
atât la domiciliu, prin mandat poștal, cât într-un cont bancar. În al doilea caz, respectiv pentru virarea pensiei într-un cont bancar, pensionarul trebuie, mai întâi, să se adreseze uneia dintre băncile cu care CNPP a încheiat convenţii pentru plata drepturilor de pensie, pentru a deschide un astfel de cont.
CNPP a actualizat
lista băncilor comerciale prin care face plata pensiilor la final de 2023, aceasta cuprinzând acum următoarele bănci:
- ALPHA Bank;
- ATE Bank;
- BANCA TRANSILVANIA;
- BCR;
- BRD;
- CEC Bank;
- CREDIT EUROPE Bank;
- CREDITCOOP;
- EXIMBANK (fostă Banca Românească);
- FIRST Bank;
- GARANTI Bank;
- ING;
- SALT Bank (fostă IDEA Bank);
- INTESA SANPAOLO Bank;
- LIBRA Bank;
- OTP Bank;
- PATRIA Bank;
- PROCREDIT Bank;
- RAIFFEISEN Bank;
- UNICREDIT Bank;
- VISTA Bank.
Contul bancar în care va fi virată pensia nu poate fi deschis decât la solicitarea pensionarului sau, după caz, la cererea mandatarului desemnat de acesta prin procură specială, emisă conform legii, și doar pe numele acestuia.
După ce-și deschide cont la bancă,
pensionarul trebuie să transmită casei teritoriale de pensii de care aparține o cerere, ce trebuie să fie însoțită de o
copie a extrasului de cont. Actele amintite se pot transmite
“prin poștă, în original, în regim de scrisoare recomandată cu confirmare de primire”, potrivit CNPP.
În contextul în care, din septembrie, se vor plăti
pensiile recalculate după noua lege, CNPP atrage atenția pensionarilor
să nu răspundă mesajelor pe care le pot primi pe telefon, prin e-mail etc., care sunt
gândite să pară a veni din partea autorităților și prin care li se solicită deschiderea de conturi bancare și/ sau datele bancare ale unui cont existent, astfel încât să poată primi pensia în continuare.
Astfel, CNPP face următoarele precizări:
- comunicarea cu pensionarii se face doar prin mijloace oficiale, datele de contact fiind cele afișate pe site-urile instituțiilor;
- casele teritoriale de pensii achită drepturile de pensii în conturi bancare doar în situația în care beneficiarii solicită acest lucru, sens în care depun cererea tip eliberată de bancă.
Totodată, CNPP transmite că atât această instituție, cât și casele teritoriale de pensii
“sunt preocupate în mod permanent de securitatea datelor personale ale beneficiarilor și de siguranța plăților efectuate către pensionari”.
Așadar, pensionarii sunt
sfătuiți să nu transmită date confidențiale prin telefon, la solicitarea unor persoane necunoscute, și să folosească doar canalele oficiale de comunicare cu casele de pensii.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform
termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa
office@avocatnet.ro.
Comentarii articol (0)