Ghidul solicitantului prevede faptul că ajutorul financiar nerambursabil este destinat IMM-urilor, dar și agenților economici din domeniul HoReCa ce desfășoară activități economice continue sau sezoniere în baza următoarelor coduri CAEN:
- 5510 - Hoteluri și alte facilități de cazare similare;
- 5520 - Facilități de cazare pentru vacanțe și perioadă de scurtă durată;
- 5530 - Parcuri pentru rulote, campinguri și tabere;
- 5590 - Alte servicii de cazare;
- 5610 - Restaurante și alte activități de servicii de alimentație;
- 5621 - Activități de alimentație (catering) pentru evenimente;
- 5629 - Alte activități de alimentație;
- 5630 - Baruri și alte activități de servire a băuturilor.
Ajutorul financiar nerambursabil acordat va putea acoperi până la 75% din valoarea investiției eligibile, dar nu mai mult de 150.000 de euro / proiect, și va fi acordat pentru următoarele cheltuieli eligibile:
- panouri fotovoltaice cu o putere instalată între 27 și 150 kWp;
- sistem de stocare cu o capacitate de minimum 30% din puterea instalată a sistemului de panouri fotovoltaice;
- cel puțin o stație de reîncărcare vehicule electrice și electrice plug-in de minimum 22 kW cu minimum două puncte de încărcare;
- sistem alternativ de încălzire/răcire.
- proiectarea sistemului fotovoltaic și obținerea avizelor necesare, într-un procent de până la 5% din valoarea eligibilă a investiției;
- cheltuielile de consultanță și management de proiect, până la 5% din valoarea proiectului;
- lucrările de montaj și punere în funcțiune a sistemului achiziționat. Aceste cheltuieli vor fi calculate într-un procent de cel mult 10% din valoarea investiției stabilite la data depunerii cererii de finanțare.
Care sunt etapele următoare după depunerea cererii de finanțare
Depunerea cererilor de finanțare se va efectua până cel târziu în data de 16 decembrie 2024, așa cum am arătat mai sus, iar etapele următoare vizează evaluarea proiectelor de investiții, semnarea contractelor de finanțare și implementarea proiectelor declarate câștigătoare.
Etapa de evaluare a proiectelor de investiții se va desfășura pe o durată minimă de 60 de zile, respectiv până cel mai devreme la data de 15 februarie 2025, perioadă în care pot fi cerute clarificări sau completări ale documentației depuse.
După soluționarea eventualelor contestații, ME va demara semnarea contractelor de finanțare cu IMM-urile și agenții economici din domeniul HoReCa declarați câștigători.
Perioada de implementare a proiectului de investiții va avea o durată de cel mult 12 luni de la data semnării contractului de finanțare, perioadă în care beneficiarii trebuie să încheie toate activitățile prevăzute în cererea de finanțare.
Beneficiarii care sunt racordați la rețeaua electrică au obligația de a transmite avizul tehnic de racordare, respectiv certificatul de racordare actualizat prin intermediul aplicației informatice, către ME. În cazul în care aceste documente nu sunt obținute și transmise autorității finanțatoare, contractul de finanțare va fi reziliat.
După încheierea etapei de implementare, ME va monitoriza investiția pentru o durată de cinci ani. În această perioadă, beneficiarul investiției va avea următoarele obligații:
- să păstreze toate documentele aferente proiectului;
- să mențină în funcțiune bunurile achiziționate și să le utilizeze în scopul declarat;
- să întocmească și să transmită anual un raport referitor la funcționalitatea sistemului achiziționat.
Comentarii articol (0)