Ministerul Familiei, Tineretului și Egalității de Șanse a publicat recent un proiect de HG pentru aprobarea programului „Un copil, un zâmbet”, prin care copiii cu probleme dentare ar putea beneficia de un ajutor financiar din partea statului.
Începând cu anul 2025, până la 10.000 de copii cu vârste între șase și 18 ani, identificați cu probleme dentare, ar putea beneficia de un sprijin financiar de 1.500 de lei sub formă de voucher digital, oferit de stat prin programul național „Un copil, un zâmbet”. Acest ajutor va acoperi costurile pentru consultații, investigații, proceduri și tratamente stomatologice, inclusiv aplicarea aparatelor ortodontice, pe teritoriul României.
Acordarea sprijinului financiar se realizează în ordinea cronologică a depunerii dosarelor complete şi declarate eligibile, conform normelor metodologice de aplicare a Programului, în limita fondurilor aprobate anual în bugetul Ministerului Familiei.
Criterii de eligibilitate
Familiile cu copii care au probleme dentare și care doresc să beneficieze de acest ajutorul trebuie să îndeplinească următoarele condiții:
- Cel puțin unul dintre părinții beneficiarilor, trebuie să fie cetățean român și să aibă domiciliul în România, iar veniturile nu trebuie să depășească 8.000 lei net/familie/lună.
- Serviciile trebuie să fie realizate într-o unitate medicală stomatologică autorizată din România. Tipurile de consultații, investigații, proceduri și tratamente pentru care se acordă acest ajutor financiar vor fi detaliate în normele metodologice ale Programului.
Termenul „familie” se referă la părinți sau la un părinte, împreună cu copiii lor de până la 18 ani, aflați în întreținerea acestora sau încredințați în vederea adopției.
Important! Acest sprijin financiar va fi acordat și copiilor încredințați în vederea adopției, precum și celor pentru care a fost instituită tutela.
Calcularea veniturilor nete/lună/familie se determină având în vedere următoarele venituri:
- venituri din pensii acordate în sistemul public de pensii;
- venituri din pensii acordate în sistemele neintegrate sistemului public de pensii;
- venituri din drepturi acordate în baza legilor cu caracter special, plătite de casele teritoriale de pensii şi casele de pensii sectoriale;
- venituri din indemnizaţia socială pentru pensionarii cu pensia minimă;
- venituri din activităţi independente;
- venituri din drepturi de proprietate intelectuală;
- venituri din salarii şi asimilate salariilor;
- venituri din cedarea folosinţei bunurilor;
- venituri din investiţii;
- venituri din activităţi agricole, silvicultură şi piscicultură;
- venituri din premii şi jocuri de noroc;
- venituri din alte surse (definite de Codul Fiscal în art. 114 și art. 117)
Ce trebuie să facă cei interesați pentru a obține voucherul?
Voucherul în valoare de 1.500 lei şi se acordă pe baza cererii şi a declaraţiei pe propria răspundere a părintelui/tutorelui beneficiarului Programului, însoţite de documente doveditoare.
Declaraţia pe propria răspundere trebuie să certifice faptul că în cursul anului 2025 nu s-a mai acordat sprijin financiar prin intermediul unui alt program, cu acelaşi scop, finanţat din fonduri publice.
Documentele se vor depune în format electronic, prin intermediul unei platforme digitale administrate de Ministerul Familiei, Tineretului şi Egalităţii de Şanse, dedicate acestui program, conform normelor metodologice de aplicare a Programului.
De asemenea, documentele doveditoare vor fi prevăzute în normele metodologice de aplicare a Programului.
Atenție! Ca să se aplice, proiectul de HG trebuie aprobat de Guvern și publicat în Monitorul Oficial.
Comentarii articol (0)