Consiliul miniºtrilor pentru economie ºi finante din Uniunea Europeana /ECOFIN/ sustine eliminarea progresiva, intr-un interval de timp cuprins intre 5 ºi 10 ani ani, a taxei de inmatriculare auto, a declarat, marti, la Bruxelles, ministrul economiei ºi finantelor, Varujan Vosganian.
Potrivit oficialului roman, UE are in vedere ºi instituirea unui sistem de restituire a taxei de inregistrare pentru autoturisme, precum ºi o corelare a taxei anuale de circulatie cu emisiile de CO2. Intr-o discutie cu presa romana, Varujan Vosganian s-a referit ºi la problema taxei de prima inmatriculare auto instituita de Romania, pe care Comisia Europeana o considera discriminatorie ºi neconforma cu prevederile Tratatului UE.
"Vom trimite o formula mai detaliata in ceea ce priveºte taxa speciala, iar aceasta propunere va fi insotita de o anexa cuprinzand tabelele cu taxele pentru diferitele categorii de cilindree, vechime ºi tehnologie, urmand sa avem discutii tehnice ºi apoi sa tragem o concluzie", a afirmat ministrul economiei ºi finantelor, adaugand ca "este bine ca la nivelul Comisiei Europene se apreciaza faptul ca Guvernul Romaniei face eforturi de a-ºi adapta aceasta masura la solicitarile Uniunii".
In ce priveºte criticile venite de la Bruxelles potrivit carora taxa ar fi discriminatorie, Varujan Vosganian a spus ca in cazul unora dintre ele, "raspunsul nostru a fost lipsit de echivoc, in sensul ca am luat masuri conforme solicitarilor Comisiei". El a mentionat in acest sens o corelare mai buna a taxei cu pretul maºinii ºi "posibilitatea existentei unei autoritati la care sa se poata face contestatii cand proprietarul nu este multumit de nivelul taxei".
"Exista o singura tema care nu este solutionata, dar nu in sensul unui refuz al Romaniei de a accepta punctul de vedere ale Comisiei Europene", ci care va face obiectul unui dialog intre punctele de vedere deosebite, a declarat Vosganian, reiterand faptul ca, din punctul de vedere al Guvernului Romaniei, nu este vorba despre o discriminare.
"Sa presupunem ca maºinile Logan s-ar fabrica intr-o alta tara a UE. Atunci, cand o asemenea maºina produsa in strainatate ar fi introdusa pe piata romaneasca, taxa speciala ar fi identica cu taxa speciala aplicat unui Logan fabricat in Romania", a explicat el.
Ministrul economiei ºi finantelor a adaugat ca maºinile second hand care au fost fabricate in Romania au avut deja o taxa de prima inmatriculate atunci cand au fost cumparate de la fabrica, astfel incat, daca sunt revandute de la mana a doua la mana a treia, nu mai sunt taxate a doua oara.
In schimb, autoturismele la mana a doua care sunt aduse in Romania din strainatate se taxeaza - pentru ca pe spatiul fiscal romanesc ele nu au fost taxate pana acum -, dar de fapt este vorba tot despre o taxa de prima inmatriculare.
"Aceasta este constructia pe care Romania o are in vedere ºi care elimina discriminarea. Ca atare, daca am presupune ca maºinile Dacia s-ar fabrica in afara Romaniei, o maºina Dacia achizitionata in strainatate s-ar taxa cand ar intra pe piata romaneasca, deoarece ea nu a mai fost taxata aici", a spus el.
Varujan Vosganian a aratat ca acest punct de vedere urmeaza a fi dezbatut la nivel tehnic in perioada urmatoare. Pana acum, Executivul a trimis la Bruxlles o scrisoare de intentie in care a prezentat principiile pe baza carora face aceasta constructie ºi a solicitat Parlamentului sa retrimita la Comisia de buget-finante un proiect de modificare a Codului fiscal in care sa se introduca astfel de propuneri.
"Dupa ce ne-am asigurat ca aceste masuri se pot introduce in legislatia romaneasca, in aceasta perioada pe care am cerut-o la Parlament, purtam consultari cu Comisia Europeana pentru a gasi o solutie, iar daca solutia la care se va ajunge va fi adoptata in sensul propunerilor noastre, ea va fi supusa dezbaterii Comisiei de buget-finante a Camerei Deputatilor", a precizat el, estimand ca acest lucru ar trebui sa se intample in cursul lunii mai "pentru ca avem o constrangere ce decurge din perioada de 60 de zile solicitata de Comisa Europeana".
Nota AvocatNet: Numai legislatia europeana din editia printata a Jurnalului Oficial al Uniunii Europene poate fi considerata autentica
Comentarii articol (0)