Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a supus dezbaterii publice, miercuri, doua Proiecte de Ordin referitoare la declararea livrarilor/prestarilor si achizitiilor efectuate pe teritoriul national si declararea livrarilor intracomunitare de mijloace noi de transport, informeaza un comunicat al ANAF.
ANAF facut public pe pagina sa de internet, Proiectul de Ordin privind declararea livrarilor/prestarilor si achizitiilor efectuate pe teritoriul national de persoanele inregistrate in scopuri de TVA si pentru aprobarea modelului si continutului declaratiei informative privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul national de persoanele inregistrate in scopuri de TVA.
Conform Proiectului, persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA vor putea depune declaratia informativa privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul national in format electronic, pe suport electronic, insotita doar de prima pagina a declaratiei in formatul pe hartie, semnata si stampilata conform legii.
Formatul electronic al declaratiei se obtine prin utilizarea programului de asistenta elaborat de ANAF. Declaratia se va depune semestrial, pana in data de 25 inclusiv a lunii urmatoare incheierii semestrului de raportare, la organul fiscal in aria caruia contribuabilul isi are domiciliul fiscal.
Informatiile din declaratiile informative vor fi pastrate in baza de date pe o perioada de 5 ani fiscali din anul depunerii declaratiei. La incheierea acestei perioade, informatiile vor fi arhivate si, la cerere, vor fi puse la dispozitia Directiei de metodologie si proceduri pentru inspectia fiscala.
Cel de-al doilea Proiectul de Ordin al Presedintelui ANAF vizeaza declararea livrarilor intracomunitare de mijloace noi de transport si pentru aprobarea modelului si continutului declaratiei informative privind livrarile intracomunitare de mijloace noi de transport.
Persoanele impozabile si neimpozabile care realizeaza livrarile intracomunitare scutite de mijloace noi de transport, sunt obligate sa le declare trimestrial, pana la data de 25 inclusiv, a lunii urmatoare incheieriii trimestrului de raportare.
In conformitate cu prevederile art.125, alin.3 din Codul Fiscal, mijloacele noi de transport sunt cele definite potrivit lit. a) si care indeplinesc conditiile de la lit. b), respectiv:
a) mijloacele de transport reprezinta nave care depasesc 7,5 m lungime, aeronave a caror greutate la decolare depseeºte 1.550 kg sau un vehicule terestre cu motor a carui capacitate depaºeste 48 cm
3 sau a carui putere depaseste 7,2 kW, destinate transportului de pasageri sau bunuri, cu exceptia:
1. navelor maritime folosite pentru navigatie in apele internationale si care transporta calatori cu plata sau pentru desfasurarea de activitati comerciale, industriale sau de pescuit ori pentru operatiuni de salvare sau asistenta in larg ori pentru pescuitul de coasta;
2. aeronavelor folosite pe liniile aeriene care opereaza cu plata, in principal, pe rute internationale;
b) conditiile care trebuie indeplinite sunt:
1. in cazul unui vehicul terestru, acesta sa nu fi fost livrat cu mai mult de 6 luni de la data intrarii in functiune sau sa nu fi efectuat deplasari care depaºesc 6.000 km;
2. in cazul unei nave maritime, sa nu fi fost livrata cu mai mult de 3 luni de la data intrarii in functiune sau sa nu fi efectuat deplasari a caror durata totala depaºeºte 100 de ore;
3. in cazul unei aeronave, sa nu fi fost livrata cu mai mult de 3 luni de la data intrarii in functiune sau sa nu fi efectuat zboruri a caror durata totala depaºeºe 40 de ore.
Declaratia se depune la organul fiscal unde contribuabilul isi are domiciliul fiscal, in format electronic, insotita de formatul pe hartie semnat si stampilat. Formatul electronic al declaratiei se obtine prin utilizarea programului de asistenta elaborat de ANAF.
Comentarii articol (0)