Hotarare nr. 557/2007 privind completarea masurilor destinate sa promoveze imbunatatirea securitatii si sanatatii la locul de munca pentru salariatii incadrati in baza unui contract individual de munca pe durata determinata si pentru salariatii temporari incadrati la agenti de munca temporara.
Hotararea din 06/06/2007 a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 407 din 18/06/2007.
Art. 1. - (1) Prezenta hotarare are ca scop asigurarea protectiei in domeniul securitatii si sanatatii la locul de munca pentru urmatoarele categorii de salariati:
a) salariatii incadrati in baza unui contract individual de munca pe durata determinata, conform legii;
b) salariatii temporari incadrati la agenti de munca temporara, conform legii.
(2) Angajatorul, astfel cum este definit conform Legii securitatii si sanatatii in munca nr. 319/2006, are obligatia sa asigure salariatilor prevazuti la alin. (1) aceleasi conditii de munca in domeniul securitatii si sanatatii la locul de munca, in special cu privire la accesul la echipamentele individuale de protectie, de care beneficiaza si ceilalti salariati.
(3) Obligatiile prevazute la alin. (2) le are si utilizatorul, astfel cum este definit conform Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificarile si completarile ulterioare, cu exceptia situatiei in care, prin contractul de punere la dispozitie, dotarea cu echipamente individuale de protectie este in sarcina agentului de munca temporara.
(4) Prevederile Legii securitatii si sanatatii in munca nr. 319/2006 si ale actelor normative elaborate in aplicarea acesteia se aplica si salariatilor prevazuti la art. 1 alin. (1).
Art. 2. - Anterior inceperii unei activitati, angajatorul, respectiv utilizatorul are obligatia de a informa salariatii prevazuti la art. 1 asupra:
a) calificarilor profesionale, aptitudinilor personale sau serviciilor medicale profilactice pe care activitatea respectiva le presupune, potrivit Legii securitatii si sanatatii in munca nr. 319/2006;
b) riscurilor majore specifice locului de munca, potrivit Legii securitatii si sanatatii in munca nr. 319/2006.
Art. 3. - Angajatorul, respectiv utilizatorul este obligat sa asigure fondurile si conditiile efectuarii tuturor serviciilor medicale profilactice necesare pentru supravegherea sanatatii salariatilor, conform prevederilor Hotararii Guvernului nr. 355/2007 privind supravegherea sanatatii lucratorilor si ale prevederilor art. 7 alin. (6) din Legea sanatatii si securitatii in munca nr. 319/2006.
Art. 4. - (1) Angajatorul trebuie sa asigure conditiile ca fiecare salariat sa primeasca o instruire suficienta si adecvata in domeniul securitatii si sanatatii in munca, in special sub forma de informatii si instructiuni de lucru specifice locului de munca si postului sau, in urmatoarele situatii:
a) la angajare;
b) la schimbarea locului de munca;
c) la introducerea unui nou echipament de munca sau a unor modificari ale echipamentului existent;
d) la introducerea oricarei noi tehnologii sau proceduri de lucru;
e) la executarea unor lucrari speciale.
(2) Instruirea prevazuta la alin. (1) trebuie sa fie:
a) adaptata evolutiei riscurilor sau aparitiei unor noi riscuri;
b) periodica si ori de cate ori este necesara.
(3) Angajatorul se va asigura ca salariatii din intreprinderi si/sau unitati din exterior, precum si alti participanti la procesul de munca, definiti conform Legii securitatii si sanatatii in munca nr. 319/2006, care desfasoara activitati in intreprinderea si/sau unitatea proprie, au primit instructiuni adecvate referitoare la riscurile legate de securitate si sanatate in munca pe durata desfasurarii activitatilor.
Art. 5. - (1) Angajatorul, respectiv utilizatorul are obligatia de a informa persoanele cu raspunderi specifice in domeniul securitatii si sanatatii in munca si/sau serviciile externe, definite conform Legii securitatii si sanatatii in munca nr. 319/2006, cu privire la angajarea/utilizarea in cadrul intreprinderii/unitatii a unor salariati dintre cei prevazuti la art. 1 alin. (1).
(2) Informarea prevazuta la alin. (1) trebuie sa faca posibila desfasurarea, in mod corespunzator, a activitatii de protectie si prevenire in domeniul securitatii si sanatatii in munca din intreprindere/unitate.
Art. 6. - Agentul de munca temporara pune la dispozitia utilizatorului un salariat temporar, in baza unui contract de punere la dispozitie, incheiat in forma scrisa, potrivit Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificarile si completarile ulterioare.
Art. 7. - (1) Utilizatorul are obligatia de a informa agentul de munca temporara asupra caracteristicilor specifice postului, in special privind calificarea necesara si conditiile concrete de munca.
(2) Agentul de munca temporara incheie cu salariatul un contract de munca temporara, in forma scrisa, care trebuie sa cuprinda elementele prevazute de legislatia in vigoare.
Art. 8. - Pe parcursul misiunii, utilizatorul raspunde pentru asigurarea securitatii, sanatatii si igienei in munca a salariatului temporar.
Prezenta hotarare transpune Directiva 91/383/CEE de completare a masurilor destinate sa promoveze imbunatatirea securitatii si sanatatii la locul de munca in cazul lucratorilor care au un raport de munca pe durata determinata sau un raport de munca temporara, publicata in Jurnalul Oficial al Comunitatilor Europene (JOCE) nr. L 206/1991.
Comentarii articol (0)