Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor recomanda celor care urmeaza sa achizitioneze pachete de servicii turistice, de la agentiile de turism din Romania, sa solicite acestora informatii complete despre pachetele de servicii ce urmeaza a fi contractate, in conformitate cu obligatiile de informare impuse operatorilor din turism de actele normative in vigoare.
Agentia de turism are obligatia sa furnizeze turistilor, in scris, in vederea incheierii contractului, informatii referitoare la:
• localitatea de destinatie;
• ruta de parcurs;
• mijlocul/mijloacele de transport utilizat/utilizate, caracteristicile si categoria acestuia /acestora;
• tipul unitatilor de cazare, adresele si categoriile de clasificare ale acestora;
• serviciile de masa oferite si categoria de clasificare a unitatilor de alimentatie;
• durata programului, cu indicarea datei sosirii si a plecarii;
• informatii generale privind regimul pasapoartelor si al vizelor, precum si al asigurarilor de sanatate necesare pentru calatorie si sejur;
• cuantumul avansului, daca este cazul, precum si termenul pentru achitarea restului de plata;
• numarul minim de persoane necesar pentru realizarea programului si termenul limita pentru informarea turistului, in caz de anulare a calatoriei turistice;
• posibilitati de incheiere a unor asigurari facultative pentru asistenta in caz de boala, accidente si altele asemenea.
• durata pentru care opereaza oferta turistica.”
Organizatorul si/sau detailistul trebuie sa comunice turistului, in scris sau prin orice alta forma corespunzatoare, inaintea incheierii contractului, informatiile de ordin general privind regimul pasapoartelor si al vizelor si formalitatile de sanatate necesare pentru calatorie si sedere.”
Organizatorul si/sau detailistul trebuie sa furnizeze in scris turistului, intr-un termen stabilit prin contract, inainte de data plecarii, urmatoarele informatii:
- orarele, locurile escalelor si legaturile, precum si, dupa caz, locul ce urmeaza sa fie ocupat de turist in fiecare dintre mijloacele de transport incluse in contract;
- denumirea, sediul/adresa, numarul de telefon si de fax ale reprezentantei locale a organizatorului si/sau a detailistului ori, in lipsa acesteia, cele ale autoritatilor locale care pot ajuta turistul in caz de nevoie; in cazul in care aceste reprezentante sau autoritati locale nu exista, turistul trebuie sa dispuna de un numar de apel de urgenta sau de orice alta informatie care sa ii permita contactarea organizatorului si/sau a detailistului;
- pentru calatoriile si sederile minorilor, informatii care sa permita stabilirea unui contact direct cu copilul sau cu responsabilul de la locul sederii copilului;
- posibilitatea semnarii unui contract de asigurare facultativa, care sa acopere taxele de transfer al turistului, sau a unui contract de asistenta, care sa acopere taxele de repatriere in caz de accidentare sau de boala.»
Daca turistii nu au beneficiat de serviciile contractate, la intoarcerea din concediu, trebuie sa se adreseze in primul rand agentiei de turism cu care au incheiat contractul, pentru a fi despagubiti si numai in cazul in care nu sunt multumiti de oferta agentiei de turism pot depune reclamatii la Oficiile judetene pentru Protectia Consumatorilor, respectiv Oficiul pentru Protectia Consumatorilor al Municipiului Bucuresti .
Comentarii articol (0)