Comisia Europeana a prezentat, prin interemediul unei comunicari, o serie de masuri care vizeaza simplificarea legislatiei europene in domeniul dreptului societatilor, contabilitatii si auditului. Masurile propuse vor reduce/elimina o serie de formalitati administrative considerate depasite sau excesive.
Principalele masuri vizate se refera la:
-fie abrogarea directivelor in materie de dreptul societatilor care se refera, in principal, la situatii nationale (fuziunea/sciziunea societatilor intr-un anume stat, capitalul societatilor de capital si al societatilor cu raspundere limitata cu asociat unic), fie abrogarea anumitor obligatii de informare prevazute in unele directive referitoare la dreptul societatilor.
-simplificarea cerintelor referitoare la obligatia de informare care se aplica societatilor si filialelor acestora;
-reducerea cerintelor referitoare la informarea fianciara si la controlul conturilor pentru intreprinderile mici si mijlocii.
Pe baza discutiilor cu statele membre, cu Parlamentul European si cu partile interesate (care vor putea trimite propuneri pana la jumatatea lui octombrie 2007), Comisia va efectua un studiu de impact, care va tine seama de rezultatele evaluarii costurilor administrative. In functie de rezultatul acestui studiu de impact, la inceputul anului 2008, Comisia intentioneaza sa prezinte propuneri legislative in domeniile cuprinse in comunicare.
Parlamentul European a adoptat deja, printr-o procedura accelerata, propunerea Comisiei privind reducerea formalitatilor administrative in cazul fuziuni/sciziunii. Aceasta propunere face parte din cele “10 actiuni rapide” pentru reducerea obligatiilor intreprinderilor. Astfel, societatile pe actiuni nu mai trebuie sa intocmeasca expertize in caz de fuziune sau sciziune, decat la cererea actionarilor.
Cadrul legislativ referitor la intreprindere este un factor cheie al competitivitatii, cresterii economice si ocuparii fortei de munca. Unul din obiectivele politicii comerciale a Uniunii Europene este sa vegheze ca acest cadru legislativ sa fie simplu si de o calitate foarte buna. De aceea imbunatatirea legislatiei ocupa un loc preponderent in cadrul “parteneriatului pentru cresterea economica si ocuparea fortei de munca” al Comisiei Europene.
Pentru a se asigura ca reglementarile sunt utilizare atunci cand este necesar si ca obligatiile pe care le impun sunt proportionale cu obiectivul urmarit, Comisia a elaborat o serie de proceduri si instrumente:
-retragerea sau modificarea propunerilor legislative intrate deja in circuitul legislativ;
-simplificarea legislatiei existente;
-cresterea calitatii propunerilor legislative: utilizarea analizei de impact si a consultarii publice la elaborarea propunerilor legislative;
-supravegherea si reducerea obligatiilor administrative, prin chestionarul online CUT 25%.
Nota AvocatNet:
Numai legislatia europeana din editia printata a Jurnalului Oficial al Uniunii Europene poate fi considerata autentica
Comentarii articol (0)