Dar de aici nu trebuie sa deducem ca incetarea raportului de serviciu nu se produce, ci, dimpotriva; numai ca, simultan, se naste unul nou, incat persoana transferata nu ramane in afara zonei active, „formale” a muncii.
Atragem atentia ca oglinda unei exceptii „condusa” spre regula o reprezinta varianta initiala a Statutului functionarilor publici aprobat prin Legea nr. 188/19991, - unde transferul era considerat o modalitate de incetare a raporturilor de serviciu – este vorba de dispozitiile art. 89 lit. b) – si care a fost „corectata” ulterior prin Legea nr. 161/2003, in sensul declararii exprese a acestuia ca fiind o modalitate de modificare a raportului de serviciu.
Astfel, pana la 01.03.2003, data intrarii in vigoare a Legii nr. 53/2003 – Codul muncii, Statutul nu reglementa distinct institutia transferului, ci facea trimitere prin dispozitiile alin. (2) ale art. 49 la „prevederile legale referitoare la transfer”, ce se puteau regasi la art. 69 din vechiul Cod al muncii - Legea nr. 10/1972 - si la art. 11 din Legea nr. 1/1970 - a organizarii si disciplinei muncii in unitatile socialiste, stipulandu-se in prevederile alin. (1) si (2) ale acestui articol din cod, care se corobora cu dispozitiile art. 13 alin. (1) din lege, ca intrarea in corp se facea obligatoriu prin concurs numai in limita posturilor ramase vacante in urma angajarii celor eliberati din motive neimputabile, precum si tinandu-se cont de prevederile referitoare la transfer. [...]
Puteti citi integral articolul in ContractdeMunca.ro
Comentarii articol (0)