ACCES GRATUIT
OUG nr. 174/2008, publicata in Monitorul Oficial
UPDATE: Vanzatorii, obligati sa repare in 15 zile produsele aflate in garantie
Vanzatorii care nu vor asigura repararea sau inlocuirea produselor defecte, aflate in garantie, in termen de 15 zile de la solicitarea consumatorilor, vor fi sanctionati cu amenzi cuprinse intre 5.000 de lei si 25.000 de lei , conform Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 174/2008.
Articolul continuă mai jos
OUG nr. 174/2008 pentru modificarea si completarea unor acte normative privind protectia consumatorilor a fost
publicata joi in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 795. Actul normativ
va intra in vigoare in 30 de zile de la publicarea in Monitorul Oficial.
OUG nr. 174/2008 modifica, printre altele,
Legea nr. 449/2003 privind vanzarea produselor si garantiile asociate acestora, si introduce un
termen maxim, de 15 zile, in care vanzatorii vor fi obligati sa repare sau sa inlocuiasca produsele defecte aflate in garantie.
In prezent, legea nr. 449/2003 stabileste ca "orice reparare sau inlocuire a produselor va fi facuta in cadrul unei
perioade rezonabile de timp, stabilita de comun acord intre vanzator si consumator."
Astfel, conform OUG nr. 174/2008 "orice reparare sau inlocuire a produselor va fi facuta in cadrul unei perioade rezonabile de timp, stabilita de comun acord, in scris, intre vanzator si consumator, si fara niciun inconvenient semnificativ pentru consumator, luandu-se in considerare natura produselor si scopul pentru care acesta a solicitat produsele. Perioada stabilita de timp
nu poate depasi 15 zile calendaristice de la data la care cumparatorul a adus la constinta vanzatorului lipsa de conformitate a produsului.”
Nerespectarea acestei obligatii va fi sanctionata cu
amenda cuprinsa intre 5.000 de lei si 25.000 de lei.
OUG nr. 174/2008 mai prevede ca garantia trebuie sa precizeze elementele de identificare ale produsului, termenul de garantie,
durata medie de utilizare, modalitatile de asigurare a garantiei - intretinere,reparare, inlocuire si
termenul de realizare a acestora, inclusiv denumirea si adresa vanzatorului si ale unitatii specializate de service.
Consumatorii pot pretinde remedierea sau inlocuirea, si dupa expirarea garantiei
Legea nr. 449/2003 prevede ca raspunderea vanzatorului, in cazul lipsei conformitatii produselor, este angajata daca aceasta apare intr-un termen de 2 ani, calculat de la livrarea produsului.
OUG nr. 174/2008 stabileste ca dupa expirarea acestui termen, consumatorii pot pretinde remedierea sau inlocuirea produselor care nu pot fi folosite in scopul pentru care au fost realizate ca urmare a unor vicii ascunse aparute in cadrul duratei medii de utilizare, in conditiile legii.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform
termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa
office@avocatnet.ro.
Comentarii articol (28)