ACCES GRATUIT
MFP: 189 de taxe si tarife nefiscale au fost reduse, eliminate sau comasate
Ministerul Finantelor a publicat lista taxelor si tarifelor nefiscale care au fost reduse, eliminate sau comasate, in urma sedintei Guvernului de miercuri.
Articolul continuă mai jos
Executivul a adoptat in sedinta de saptamana aceasta toate actele normative necesare, in vederea reducerii prin eliminare sau comasare a 189 de taxe si tarife din domeniul nefiscal.
"Urmare a analizei punctuale realizate de Ministerul Finantelor Publice, in colaborare cu ministerele de resort si autoritatile implicate in activitatea de evaluare a taxelor si tarifelor cu caracter nefiscal din Romania, au fost identificate si implementate propuneri de reducere a unui numar de 189 taxe/tarife, din totalul de 491 existente in prezent, ceea ce reprezinta un procent de 38,49%", se arata intr-un comunicat al Ministerului Finantelor.
Din totalul celor 189 de taxe si tarife, un numar de 42 au fost eliminate, restul fiind reduse prin comasare.
Aceste masuri au fost luate prin adoptarea urmatoarelor acte normative:
- 2 ordonante de urgenta prin care se reduc 22 taxe/tarife;
- 2 proiecte de hotarare de guvern prin care se reduc 21 taxe/tarife;
- 24 de Ordine de ministru prin care s-au redus 142 de taxe/tarife;
- o Decizie a presedintelui institutiei publice implicate (Casa Nationala de Pensii si alte Drepturi de Asigurari Sociale) prin care s-au redus 3 taxe/tarife;
- o Nota raport prin care s-a anulat un tarif (Inspectoratul General de Aviatie).
Prevederile referitoare la anularea sau comasarea respectivelor taxe si tarife
vor intra in vigoare la data publicarii in Monitorul Oficial a actelor normative sau la
data prevazuta in respectivele Hotarari de Guvern, Ordonante de urgenta si Ordine ale ministrilor.
Spre exemplu, potrivit situatiei centralizatoare prezentate de Ministerul Finantelor Publice, 17 comisioane, tarife si taxe din domeniul inspectiei muncii se vor comasa si vor fi redenumite. Printre acestea se numara: comisionul pentru verificarea si legalizarea precum si pentru completarea si pastrarea carnetelor de munca ale angajatorilor; expertiza persoanelor fizice si juridice in vederea eliberarii autorizatiei de functionare din punct de vedere al protectiei muncii, a revizuirii autorizatiei conform legislatiei in vigoare; certificarea situatiilor prezentate de angajator privind numarul de personal angajat cu contract individual de munca si vechimea in specialitate, conditii necesare pentru obtinerea licentelor de functionare pentru activitati prevazute in anumite legi speciale.
_____
Situatia taxelor si tarifelor reduse, eliminate sau comasate v-o prezentam integral, ca fisier atasat.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform
termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa
office@avocatnet.ro.
Comentarii articol (8)