Ordinul Ministerului Apararii Nationale nr. 84/2009 pentru aprobarea Instructiunilor privind repartizarea, inchirierea si folosirea locuintelor de serviciu si a locuintelor de interventie din administrarea Ministerului Apararii Nationale a fost publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 586, din 24 august 2009
Pentru aplicarea prevederilor art. 9 lit. b) din Legea nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare, cu modificarile si completarile ulterioare, ale Legii locuintei nr. 114/1996, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, ale art. 62 din Legea nr. 138/1999 privind salarizarea si alte drepturi ale personalului militar din institutiile publice de aparare nationala, ordine publica si siguranta nationala, precum si acordarea unor drepturi salariale personalului civil din aceste institutii, cu modificarile si completarile ulterioare, ale art. 29 alin. (2) din Normele metodologice pentru punerea in aplicare a prevederilor Legii locuintei nr. 114/1996, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1.275/2000, cu modificarile ulterioare, ale art. 41 alin. (2) si ale art. 47 alin. (1) din Legea nr. 346/2006 privind organizarea si functionarea Ministerului Apararii Nationale, cu modificarile ulterioare, si ale art. 8 alin. (2) lit. b) din Legea nr. 384/2006 privind statutul soldatilor si gradatilor voluntari,
in temeiul dispozitiilor art. 33 alin. (1) din Legea nr. 346/2006, cu modificarile ulterioare,
ministrul apararii nationale emite prezentul ordin.
Art. 1. — Se aproba Instructiunile privind repartizarea, inchirierea si folosirea locuintelor de serviciu si a locuintelor de interventie din administrarea Ministerului Apararii Nationale, prevazute in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
Art. 2. — La data intrarii in vigoare a prezentului ordin se abroga „Cz.-50 Instructiuni privind evidenta, repartizarea, inchirierea si folosirea locuintelor de serviciu si locuintelor de interventie din administrarea Ministerului Apararii Nationale”, aprobate prin Ordinul ministrului apararii nationale nr. M.86/2000*, cu modificarile si completarile ulterioare.
Art. 3. — Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Ministrul apararii nationale,
Mihai Stanisoara
Bucuresti, 13 august 2009.
Nr. M. 84.
* Ordinul nr. M. 86/2000 nu a fost publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, deoarece avea ca obiect reglementari din sectorul de aparare a tarii si securitate nationala.
Anexa Instructiuni
privind repartizarea, inchirierea si folosirea locuintelor de serviciu si a locuintelor de interventie din administrarea Ministerului Apararii Nationale
CAPITOLUL I
Dispozitii generale
Art. 1. — Prezentele instructiuni reglementeaza modul in care se repartizeaza, se inchiriaza si se folosesc locuintele de serviciu si locuintele de interventie aflate in administrarea Ministerului Apararii Nationale, precum si raporturile dintre locator si locatar, cu drepturile si obligatiile ce revin fiecareia dintre parti.
Art 2. — Semnificatia termenilor utilizati in prezentele instructiuni este prevazuta in anexa nr. 1.
CAPITOLUL II
Fondul locativ al Ministerului Apararii Nationale
Art. 3. — (1) Locuintele de serviciu si locuintele de interventie aflate in administrarea Ministerului Apararii Nationale formeaza fondul locativ destinat cazarii personalului Ministerului Apararii Nationale si familiilor acestuia.
(2) Fondul locativ se administreaza in interesul Ministerului Apararii Nationale, prin inchiriere, personalului acestuia.
Art. 4. — (1) Cadrele militare in activitate si personalul civil au dreptul la locuinta de serviciu sau de interventie aflata in administrarea Ministerului Apararii Nationale, in conditiile legii.
(2) Soldatii si gradatii voluntari au dreptul, potrivit legii, la locuinta de interventie aflata in administrarea Ministerului Apararii Nationale.
(3) Personalul Ministerului Apararii Nationale beneficiaza de dreptul prevazut la alin. (1), respectiv alin. (2), in urmatoarele conditii:
a) daca el, sotia/sotul sau ceilalti membri de familie aflati in intretinere nu detin ori nu au detinut o locuinta proprietate personala in garnizoana in care isi desfasoara activitatea;
b) daca el, sotia/sotul nu are repartizata prin contractul de inchiriere o locuinta din fondul locativ de stat in garnizoana in care isi desfasoara activitatea;
c) daca el, sotia/sotul nu si-a instrainat locuinta, fosta de serviciu.
Art. 5. — Personalul Ministerului Apararii Nationale nu poate primi prin repartitie si nu poate detine in acelasi timp si in aceeasi garnizoana doua sau mai multe locuinte de serviciu, locuinta de serviciu si locuinta de interventie sau, dupa caz, locuinta de serviciu si locuinta proprietate personala.
Art. 6. — Personalul Ministerului Apararii Nationale care detine in proprietate un spatiu locativ, dar care a fost mutat intr-o alta garnizoana, poate sa beneficieze de locuinta de serviciu sau de interventie aflata in administrarea Ministerului Apararii Nationale, in noua garnizoana. Aceste locuinte nu fac obiectul vanzarii.
Art. 7. — La solicitarea asociatiilor de proprietari/locatari, administratorul poate verifica, in prezenta locatarilor, in zile lucratoare, la o data comunicata din timp si in scris acestora, modul in care sunt respectate obligatiile asumate prin contract, cu privire la folosirea si intretinerea locuintelor, inclusiv numarul real de persoane care locuiesc si gospodaresc impreuna cu acestia.
Art. 8. — (1) Orice schimbare survenita, care influenteaza situatia locativa a personalului Ministerului Apararii Nationale, se comunica comandantului garnizoanei de catre comandantul/seful unitatii militare din care face parte, pentru luarea masurilor legale care se impun.
(2) In cazul incetarii raportului de serviciu/contractului individual de munca ori al mutarii/transferarii personalului Ministerului Apararii Nationale, locatar al unei locuinte de serviciu/interventie, se anexeaza la fisa de lichidare o adeverinta eliberata de comandantul garnizoanei, din care sa rezulte situatia locuintei si masurile legale ce au fost luate sau urmeaza a fi dispuse.
(3) Dupa fiecare repartizare nominala de locuinte, comandantul garnizoanei dispune intocmirea si trimiterea la centrul de domenii si infrastructuri in raza caruia se afla locuinta a unui tabel centralizator, care cuprinde gradul, functia, numele, prenumele si unitatea militara in care sunt incadrate persoanele beneficiare de repartitie, numarul de camere si valoarea chiriei. Centrele de domenii si infrastructuri trimit anual Directiei domenii si infrastructuri tabele centralizatoare, la nivelul garnizoanelor.
Art. 9. — (1) Cand o locuinta de serviciu sau de interventie devine disponibila, va fi repartizata la nivelul garnizoanei, in termen de cel mult 30 de zile, de catre comisiile prevazute la art. 21 si 22.
(2) Repartizarea locuintei de serviciu sau de interventie se va face personalului Ministerului Apararii Nationale cu punctajul cel mai mare pe garnizoana, obtinut conform criteriilor si sistemului de punctaj prevazute in anexa nr. 2.
Art. 10. — (1) Schimbul de locuinte de serviciu intre personalul Ministerului Apararii Nationale din aceeasi garnizoana se face cu aprobarea comandantului garnizoanei si cu avizul comandantilor unitatilor militare din care acesta face parte.
(2) Schimbul de locuinte de serviciu intre personalul Ministerului Apararii Nationale din garnizoane diferite se face cu aprobarea sefului Directiei domenii si infrastructuri si cu avizul comandantilor de garnizoane respective.
Art. 11. — Comandantii de garnizoane au obligatia de a dispune masurile necesare pentru pastrarea integritatii locuintelor de serviciu/interventie, instalatiilor si terenurilor aferente, aflate in competenta acestora, precum si pentru cercetarea si rezolvarea litigiilor de orice fel referitoare la
acestea.
Art. 12. — Obligatiile locatarilor din locuintele de serviciu sau de interventie sunt cele prevazute in Legea locuintei nr. 114/1996, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si in normele de aplicare a acestei legi.
Art. 13. — (1) In scopul pastrarii in bune conditii a locuintelor si al intretinerii acestora, locatarii vor respecta cu strictete regulile stabilite prin contract, incaperile locuintelor de serviciu si de interventie putand fi folosite numai in conformitate cu destinatia ce o au prin constructie.
(2) Se interzice locatarilor sa execute modificari/imbunatatiri la spatii sau modificari care pun in pericol integritatea structurala a cladirii.
Art. 14. — (1) Pentru locuintele de serviciu sau de interventie amenajate in cazarmi sau in imediata lor apropiere, racordate la retelele de utilitati ale unitatii militare si care nu au prevazute aparate de masura separat, cotele se stabilesc conform unei baze de calcul intocmite de catre administratorul de cazarma, iar costurile se calculeaza pe baza tarifelor practicate de furnizori.
(2) Cheltuielile ce decurg din aceste servicii se vor retine de catre structura financiara a unitatii militare care are in evidenta cazarma, pe baza de tabel, intocmit de catre administratorul de cazarma.
Art. 15. — Pentru buna administrare a locuintelor de serviciu si de interventie aflate in patrimoniul Ministerului Apararii Nationale, administratorul de cazarma colaboreaza cu asociatiile de locatari/proprietari.
Art. 16. — Atributiile asociatiei de locatari/proprietari cu componenta mixta sunt cele prevazute in statutul asociatiilor, conform legii.
Art 17. — (1) Administratorul de cazarma are obligatia de a lua toate masurile pentru mentinerea locuintelor de serviciu si de interventie in stare buna de functionare, urmarind ca locatarii sa isi indeplineasca obligatiile ce le revin.
(2) Administratorul de cazarma urmareste, personal sau prin subordonati, ca eventualele daune aduse locuintelor de serviciu si de interventie sa fie suportate de catre locatarii care le-au produs.
CAPITOLUL III
Repartizarea fondului locativ
Art. 18. — (1) Locuintele de serviciu si de interventie din fondul locativ al Ministerului Apararii Nationale se repartizeaza personalului Ministerului Apararii Nationale care isi desfasoara activitatea in garnizoana, in conditiile legii si ale prezentelor instructiuni.
(2) De dreptul prevazut la alin. (1) beneficiaza si personalul militar absolvent al institutiilor militare sau civile de invatamant, la repartizare, cat si cel chemat in activitate pe perioada respectiva, daca este incadrat pe functii in garnizoana.
(3) Personalul Ministerului Apararii Nationale beneficiaza, cu prioritate, de locuinte de serviciu sau de interventie, cand:
a) urmeaza a fi evacuat in baza unei sentinte judecatoresti definitive si irevocabile din locuinta pe care o detine ori in virtutea unor prevederi legale care nu tin de vointa acestuia. Personalul Ministerului Apararii Nationale preda locuinta de serviciu sau de interventie, daca in urma exercitarii caii extraordinare de atac hotararea judecatoreasca irevocabila este favorabila acestuia;
b) locuinta pe care o detine nu mai prezinta siguranta in exploatare datorita unor cauze naturale, precum inundatii, cutremure, incendii, pe baza unor acte doveditoare, emise de institutii/persoane autorizate. Locuinta de serviciu sau de interventie se elibereaza si se preda dupa consolidarea locuintei detinute si indeplinirea de catre aceasta a conditiilor de siguranta in exploatare.
Art. 19. — (1) Pentru obtinerea locuintei de serviciu sau de interventie, personalul Ministerului Apararii Nationale inainteaza comandantilor/sefilor unitatilor militare in care este incadrat un raport individual, prin care solicita repartizarea unui spatiu de locuit corespunzator nevoilor familiale, potrivit exigentelor minimale prevazute in anexa nr. 1 la Legea nr. 114/1996,
republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si anexelor nr. 1 si 2 la Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 40/1999 privind protectia chiriasilor si stabilirea chiriei pentru spatiile cu destinatia de locuinte, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 241/2001, cu modificarile ulterioare.
(2) Raportul individual contine toate datele necesare calcularii punctajului si este insotit de copii ale urmatoarelor documente, prin care se justifica solicitarea formulata si incadrarea acesteia in prevederile legale, astfel:
a) cartea/buletinul de identitate pentru el si membrii de familie aflati in intretinere;
b) certificatul de nastere pentru membrii familiei care nu au implinit varsta de 14 ani;
c) certificatul de casatorie;
d) declaratia notariala, data pe propria raspundere de catre locatar si de catre ceilalti membri de familie majori care urmeaza a fi inscrisi in contract, din care sa rezulte ca nu detin si nu au detinut in garnizoana locuinta proprietate personala;
e) documentul care atesta ultimul domiciliu: contract de vanzare-cumparare, contract de inchiriere, daca domiciliul este in localitatea unde i s-a repartizat locuinta de serviciu;
f) documentul care atesta ca are persoane legal in intretinere.
Art. 20. — (1) Comandantii/sefii unitatilor militare dispun intocmirea tabelelor nominale cu solicitantii, in ordinea prioritatilor rezultata din aplicarea criteriilor si a sistemului de punctaj privind repartizarea locuintelor de serviciu sau de interventie aflate in administrarea Ministerului Apararii Nationale, prevazute in anexa nr. 2.
(2) Comandantii/sefii unitatilor militare inainteaza comandantilor garnizoanelor de care apartin/comandantului garnizoanei Bucuresti, la solicitarea acestora, situatia numerica cu necesarul de locuinte.
Art. 21. — (1) Repartizarea locuintelor de serviciu se face pe garnizoana, de catre o comisie formata din: a) comandantul garnizoanei, in calitate de presedinte;
b) comandantii/sefii unitatilor militare din garnizoana, in calitate de membri;
c) comandantul comenduirii garnizoanei, in calitate de secretar.
(2) In garnizoana Bucuresti si in unitatile militare dispuse pe raza judetului Ilfov, care sunt arondate la aceasta garnizoana, repartizarea numerica a locuintelor de serviciu se va face de o comisie formata din:
a) seful Directiei domenii si infrastructuri, in calitate de presedinte;
b) seful Directiei personal si mobilizare din Statul Major General;
c) sefii resurselor de la categoriile de forte ale armatei/comandamentelor de arma/operationale;
d) loctiitorii comandantilor comandamentelor si sefii directiilor centrale, in calitate de membri;
e) loctiitorul comandantului garnizoanei Bucuresti, in calitate de secretar.
Art. 22. — (1) Repartizarea locuintelor de interventie se face numai pentru personalul Ministerului Apararii Nationale care isi desfasoara activitatea in cazarma in care se afla acestea, dupa cum urmeaza:
a) in cazul in care in cazarma exista o singura unitate militara, de catre o comisie formata din comandantul unitatii militare, seful personalului, contabilul-sef, seful logisticii si administratorul de cazarma;
b) in cazul in care in cazarma exista mai multe unitati militare, de catre o comisie formata din comandantii unitatilor militare, sefii personalului, contabilii-sefi, sefii logisticii si administratorul de cazarma care are in evidenta locuintele de interventie.
(2) In masura in care exista locuinte de interventie neocupate de personalul prevazut la alin. (1), acestea pot fi repartizate personalului Ministerului Apararii Nationale din alte unitati militare din garnizoana, in ordinea stabilita pe garnizoana, conform criteriilor si sistemului de punctaj privind repartizarea locuintelor de serviciu sau de interventie aflate in administrarea Ministerului Apararii Nationale, prevazute in anexa nr. 2.
Art. 23. — (1) Comisiile prevazute la art. 21 si 22, denumite in continuare comisii, se instituie la nivelul fiecarei garnizoane sau cazarmi, dupa caz, se intrunesc la ordinul presedintilor acestora si sunt legal constituite cu participarea a cel putin doua treimi din numarul membrilor.
(2) Comisiile analizeaza cererile primite si hotarasc repartizarea locuintelor de serviciu sau de interventie in functie de fondul locativ disponibil si cu respectarea criteriilor si a sistemului de punctaj privind repartizarea locuintelor de serviciu sau de interventie aflate in administrarea Ministerului Apararii Nationale, prevazute in anexa nr. 2.
(3) Comisiile au urmatoarele atributii:
a) primesc si inregistreaza cererile de locuinte de serviciu sau de interventie ale personalului Ministerului Apararii Nationale;
b) analizeaza situatia locativa a solicitantilor si, dupa caz, efectueaza anchete sociale si verifica la fata locului situatia si conditiile de locuit ale acestora;
c) analizeaza numarul de cereri comparativ cu numarul de locuinte de serviciu sau de interventie ce urmeaza a fi repartizate si stabilesc ierarhia, in functie de punctaj;
d) hotarasc repartizarea nominala a locuintelor de serviciu sau de interventie, in functie de criteriile si sistemul de punctaj prevazute in anexa nr. 2.
(4) Hotararile comisiilor se comunica de catre secretarii acestora comandantilor/sefilor unitatilor militare din care face parte personalul Ministerului Apararii Nationale, beneficiar al locuintei de serviciu sau de interventie.
(5) Hotararile comisiilor se consemneaza intr-un procesverbal, intocmit intr-un singur exemplar, semnat de catre toti membrii participanti.
(6) Orice persoana interesata poate formula contestatie impotriva hotararilor pronuntate de comisii in termen de 3 zile lucratoare de la data comunicarii acestora. Contestatia se va solutiona in termen de 5 zile lucratoare de la data inregistrarii acesteia, de catre o comisie numita de comandantul de garnizoana si in care vor fi cooptati un consilier juridic pentru a asigura asistenta de specialitate si un reprezentant de la esalonul superior al comandantului de garnizoana.
(7) Contractul de inchiriere se incheie in termen de 7 zile lucratoare de la data comunicarii hotararii comisiei sau de la data comunicarii modului de solutionare a contestatiei, dupa caz, intre unitatea militara care are in evidenta cantitativ-valorica locuinta de serviciu sau de interventie, in calitate de locator, si personalul Ministerului Apararii Nationale beneficiar, in calitate de locatar.
Art. 24. — In cazul unor punctaje egale, departajarea se face potrivit criteriilor si sistemului de punctaj care se iau in considerare la repartizarea locuintelor de serviciu sau de interventie aflate in administrarea Ministerului Apararii Nationale, prevazute in anexa nr. 3.
CAPITOLUL IV
Inchirierea si folosirea fondului locativ
Art. 25. — Personalul Ministerului Apararii Nationale poate sa detina locuinte de serviciu sau de interventie aflate in administrarea Ministerului Apararii Nationale numai in baza contractului de inchiriere pentru suprafata locativa cu destinatia de locuinta de serviciu sau de interventie aflata in administrarea Ministerului Apararii Nationale, potrivit modelului prevazut in anexa nr. 4, si a prevederilor legale in domeniu.
Art. 26. — (1) Cadrele militare in activitate, precum si soldatii si gradatii voluntari sunt scutiti, dupa caz, de plata chiriei pentru locuinta de serviciu sau de interventie din fondul locativ al Ministerului Apararii Nationale, conform prevederilor art. 9 lit. c) din Legea nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare, cu modificarile si completarile ulterioare, ale art. 62 din Legea nr. 138/1999 privind salarizarea si alte drepturi ale personalului militar din institutiile publice de aparare nationala, ordine publica si siguranta nationala, precum si acordarea unor drepturi salariale personalului civil din aceste institutii, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale art. 8 alin. (2) lit. b) din Legea nr. 384/2006 privind statutul soldatilor si gradatilor voluntari.
(2) Personalul civil plateste chirie conform prevederilor legale in vigoare.
(3) Locatarii care detin locuinte de serviciu sau de interventie aflate in administrarea Ministerului Apararii Nationale sunt obligati sa plateasca in intregime, pentru toate persoanele cu care locuiesc si gospodaresc impreuna, cu regularitate, cotele ce le revin din cheltuielile de intretinere si reparare a partilor si instalatiilor de folosinta comuna ale cladirii, iar la incetarea contractelor de inchiriere sunt obligati sa predea locuinta in starea in care au primit-o, conform procesului-verbal intocmit la data predarii ei.
Art. 27. — Durata contractului de inchiriere este de cel mult 2 ani si poate fi prelungita cu acordul partilor, daca sunt indeplinite conditiile de la data semnarii acestuia si prevederile actelor normative in vigoare.
Art. 28. — Pentru incheierea contractului de inchiriere, locatarul prezinta, in original si in copie, documentele prevazute la art. 19 alin. (2), dupa caz.
Art. 29. — Dreptul de folosinta a locuintelor de serviciu sau de interventie primite incepe la data stabilita prin contractul de inchiriere, respectiv cea a semnarii procesului-verbal de predare-primire.
Art. 30. — (1) Locuintele de serviciu si locuintele de interventie devin disponibile, iar dreptul de folosinta a acestora inceteaza la termenul prevazut in contract sau inaintea acestui termen, in conditiile si la termenele prevazute mai jos:
a) la solicitarea locatarului, prin notificare prealabila intr-un termen minim de 60 de zile;
b) cand locatarul locuintei de serviciu sau de interventie a fost mutat in interesul serviciului intr-o alta garnizoana/este numit pe o functie ori are atributiuni ce nu mai necesita prezenta sa permanenta sau in caz de urgenta in unitate, in termen de 30 de zile dupa data primirii ordinului de repartitie a spatiului de locuit corespunzator in noua garnizoana;
c) cand locatarul a primit alta locuinta, in aceeasi garnizoana, in termen de 30 de zile dupa data primirii ordinului de repartitie sau in termen de 30 de zile de la aprobarea primirii compensatiei lunare de chirie;
d) cand locatarul a dobandit/construit o locuinta proprietate personala in garnizoana in care detine locuinta de serviciu sau de interventie sau in garnizoana in care a fost mutat, fara a se depasi termenul de 30 de zile de la data incheierii actului de dobandire/procesului-verbal de receptie la terminarea lucrarilor;
e) cand locatarul locuintei de interventie este numit pe o functie ori are atributiuni ce nu mai necesita prezenta sa permanenta sau in caz de urgenta in unitate, in aceeasi garnizoana, in termen de 30 de zile dupa data primirii ordinului de repartitie a unui alt spatiu de locuit corespunzator in garnizoana sau in termen de 30 de zile de la aprobarea primirii compensatiei lunare de chirie;
f) cand locatarului i-a incetat contractul de munca/raportul de serviciu cu Ministerul Apararii Nationale, in termen de 30 de zile de la data incetarii;
g) cand contractul de inchiriere a fost reziliat la cererea administratorului sau a asociatiei de locatari/proprietari, in cazul in care locatarul nu si-a achitat obligatiile ce ii revin din cheltuielile comune pe o perioada de 3 luni asa cum au fost stabilite prin contractul de inchiriere sau nu a achitat chiria cel putin 3 luni consecutive ori pentru alte motive imputabile acestuia.
(2) De la data rezilierii contractului si pana la data mutarii efective sau evacuarii locatarul este obligat sa plateasca chiria legala.
(3) La data incetarii dreptului de folosinta, locatarul preda locuinta de serviciu sau de interventie administratorului de cazarma pe baza de proces-verbal.
Art. 31. — (1) Contractele de inchiriere a locuintelor pentru pensionari sau urmasii locatarilor decedati, in situatia in care fac dovada ca, la data intrarii in vigoare a Legii nr. 562/2004 privind autorizarea institutiilor publice din sistemul de aparare, ordine publica si securitate nationala de a vinde personalului propriu unele locuinte de serviciu pe care acestea le au in administrare, cu modificarile ulterioare, ocupau locuinta de serviciu, au achitat chiria la zi si ca nu au detinut in proprietate o locuinta, ei sau membrii lor de familie dupa anul 1990, se pot prelungi prin acordul partilor in conditiile prezentelor instructiuni.
(2) Nu beneficiaza de prevederile alin. (1) personalul Ministerului Apararii Nationale al carui contract de munca/raport de serviciu a incetat prin demisie sau din cauze imputabile acestuia.
(3) In celelalte cazuri, prelungirea contractului de inchiriere se face in conformitate cu prevederile legale.
(4) In cazul in care numarul de persoane inscrise in contractul de inchiriere nu mai corespunde cu cel din momentul repartizarii locuintei de serviciu sau de interventie si daca exista posibilitati, se poate repartiza o alta locuinta corespunzatoare.
(5) Locuinta de serviciu sau de interventie disponibilizata potrivit prevederilor alin. (4) se repartizeaza personalului Ministerului Apararii Nationale cu nevoi de locuinta.
Art. 32. — In cazul parasirii definitive din diferite motive a domiciliului de catre locatar si/sau neprezentarii acestuia pentru a prelungi durata contractului, inchirierea continua in beneficiul sotului/sotiei sau descendentilor/ascendentilor, daca au locuit impreuna cu acesta si daca au fost inscrisi in contractul de inchiriere.
Art. 33. — In cazul in care personalul Ministerului Apararii Nationale este mutat/detasat in interes de serviciu in alta tara, pe o perioada determinata, inchirierea locuintei de serviciu sau de interventie continua in beneficiul acestuia.
CAPITOLUL V
Dispozitii finale si tranzitorii
Art. 34. — (1) Comandantii/sefii unitatilor militare care au in evidenta locuinte de interventie, iar acestea nu mai sunt necesare pentru cazarea personalului Ministerului Apararii Nationale prevazut in prezentele instructiuni, pot solicita schimbarea destinatiei acestora in locuinte de serviciu.
(2) Aprobarea schimbarii destinatiei locuintelor se face potrivit prevederilor art. 48 si 53 din Regulamentul proprietatii imobiliare in Ministerul Apararii Nationale, aprobat prin Ordinul ministrului apararii nr. M. 91/2008, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 668 din 26 septembrie 2008, dupa obtinerea, in prealabil, a avizului sefului statului major al categoriei de forte ale armatei sau comandantului comandamentului de arma/operational.
Art. 35. — (1) Pentru persoanele care la data intrarii in vigoare a prezentelor instructiuni ocupa fara contract inchiriere locuinta de serviciu sau de interventie se vor incheia contracte, dupa verificarea indeplinirii conditiilor prevazute de prezentele instructiuni.
(2) Persoanele care nu indeplinesc conditiile prevazute la alin. (1) vor fi evacuate, in conditiile legii, cu notificare prealabila.
Art. 36. — In cazul in care locuintele de serviciu si de interventie aflate in administrarea Ministerului Apararii Nationale nu mai sunt necesare acestui minister, pot fi transferate altor ministere sau autoritati publice, prin hotarare a Guvernului.
Art. 37. — Anexele nr. 1—4 fac parte integranta din prezentele instructiuni.
Comentarii articol (2)