Potrivit anuntului publicat de ANAF, serviciile informatice disponibile prin portalul ANAF si e-guvernare.ro vor fi oprite de sambata, 4 februarie, ora 8.00 si pana luni, 6 februarie, ora 9.00.
In aceeasi perioada vor fi oprite si serviciile informatice disponibile pe site-ul Ministerului Finantelor Publice.
ANAF a precizat in anunt ca aceste masuri sunt necesare pentru lucrari de mentenanta la infrastructura retelelor centrale de date.
In ceea ce priveste portalul ANAF, institutia a subliniat, intr-un comunicat de presa remis redactiei noastre, ca accesul utilizatorilor externi catre platformele informatice accesibile pe portalul ANAF va fi oprit.
Sabina Zeres, director de comunicare al ANAF, a declarat pentru AvocatNet.ro ca portalul ANAF va fi nefunctionabil, iar contribuabilii nu vor putea depune declaratii si nu vor putea folosi nici celelalte facilitati informatice.
O astfel de facilitate este “Spatiul privat al contribuabilului” de pe portalul ANAF, disponibila celor care detin un certificat digital inregistrat la Fisc pentru depunerea online a declaratiilor fiscale. Prin intermediul acestei aplicatii, contribuabilii au acces la propriul dosar fiscal si pot sa afle informatii despre vectorul fiscal (obligatiile fiscale pentru care sunt inregistrati si datele de raportare). Insa, cum toate serviciile informatice de pe portalul ANAF vor fi indisponibile, nici acesta nu va putea fi folosit sambata si duminica.
Sabina Zeres a mai explicat ca, pe site-ul ANAF, contribuabilii vor putea consulta doar anumite sectiuni, cum ar fi cea de comunicate de presa sau cea referitoare la informatiile de interes public.