Anuntul privind demararea procedurilor a fost facut public de Ministerul Justitiei luni, 17 septembrie, iar selectia a inceput inca de-a doua zi, 18 septembrie. Totusi, Consiliul Superior al Magistraturii a formulat, la acea data, cateva critici privind procedura de selectie si, a decis, in acelasi timp, sa aiba o discutie pe aceasta tema cu Ministrul Justitiei, Mona Pivniceru, in cursul zilei de joi, 20 septembrie. Ulterior, Ministerul Justitiei a actualizat anuntul publicat luni, in sensul ca a modificat datele de inscriere, precum si datele de sustinere a interviurilor.
Potrivit sursei citate, cererile de inscriere, pentru una sau pentru ambele functii de conducere, vor fi depuse personal, pana la data de 3 octombrie 2012, inclusiv (initial, data limita era 24 septembrie, n.r.) la Cabinetul ministrului justitiei, str. Apolodor, nr. 17, sect. 5. Bucuresti. Cererile vor fi insotite de urmatoarele documente:
- dovada indeplinirii conditiilor de vechime prevazute de lege;
- declaratiile prevazute de art. 54 alin. (2) raportat la art. 48 alin. (11) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
- un curriculum vitae al procurorului, conform modelului comun european prevazut in anexa H.G. nr. 1021/2004;
- minim 10 lucrari intocmite de procuror in compartimentele in care si-a desfasurat activitatea;
- ultimul raport de evaluare a activitatii profesionale a procurorului participant la selectie;
- orice alte inscrisuri relevante.
Ulterior, pana la 5 octombrie 2012 (in loc de 25 septembrie, n.r.), se vor afisa listele procurorilor care indeplinesc conditiile legale de participare la selectie, precum si programarea interviurilor.
Interviurile se vor desfasura in perioada 23-25 octombrie 2012 (in loc de 2-3 octombrie, n.r.) si vor consta in:
a) sustinerea proiectului privind exercitarea atributiilor specifice functiei de conducere pentru care participa la selectie;
b) verificarea aptitudinilor manageriale si de comunicare, vizand, in esenta, capacitatea de organizare, rapiditatea in luarea deciziilor, rezistenta la stres, autoperfectionarea, capacitatea de analiza, sinteza, previziune, strategie si planificare pe termen scurt, mediu si lung, initiativa, capacitatea de adaptare rapida, capacitatea de relationare si comunicare;
c) prezentarea viziunii asupra modului in care intelege sa organizeze institutia in vederea indeplinirii atributiilor constitutionale de promovare a intereselor generale ale societatii si apararii ordinii de drept, precum si a drepturilor si libertatilor cetatenilor;
d) prezentarea viziunii cu privire la atributiile functiei pentru care participa la selectie in ceea ce priveste coordonarea activitatilor de prevenire si combatere a criminalitatii in general si a unor fenomene specifice: criminalitate organizata, coruptie, evaziune fiscala etc.;
e) verificarea cunostintelor specifice functiei pentru care participa la selectie.
f) verificarea aspectelor legate de motivatia, conduita, integritatea si deontologia profesionala, precum si alte imprejurari rezultate din analiza inscrisurilor depuse de procurorul participant la selectie.
Rezultatele selectiei se vor afisa la sediul Ministerului Justitiei si se vor publica pe pagina Internet a acestuia, la data de 1 noiembrie 2012, in loc de 4 octombrie.
* Conform sursei citate, celelalte informatii afisate in 17 septembrie raman valabile.
MJ informeaza, de asemenea, ca la elaborarea documentatiei pentru selectie au fost avute in vedere si recomandarile Comisiei Europene, transmise la data de 11 septembrie 2012.
Mai multe detalii privind selectia, precum si standardele de evaluare, pot fi consultate AICI.
Comentarii articol (2)