Serviciile publice comunitare de evidenta a persoanelor vor avea program extins in zilele de 8 si 9 decembrie, anunta Ministerul Adminstratiei si Internelor pe site-ul propriu. Astfel, programul de lucru va fi de la 08.00 la 16.00 sambata, 8 decembrie, si de la 08.00 pana la 21.00 in data alegerilor, 9 decembrie.
Mai mult decat atat, s-au luat si alte masuri care sa faciliteze obtinerea rapida a cartilor de identitate de catre persoanele care vor sa participe la alegerile pentru Camera Deputatilor si Senat, dar nu detin documente valabile, dupa cum urmeaza:
- intensificarea deplasarilor cu statia mobila ori cu aparatele foto digitale din dotare, in localitatile aflate la distante mari fata de sediile serviciilor publice comunitare de evidenta a persoanelor pentru preluarea imaginilor si a cererilor insotite de documentele necesare punerii in legalitate a cetatenilor cu acte de identitate;
- eliberarea actelor de identitate, in mod special celor care nu detin astfel de documente ori detin acte de identitate cu termen de valabilitate expirat;
- solutionarea cazurilor particulare ale solicitantilor care nu indeplinesc conditiile necesare eliberarii cartii de identitate prin eliberarea unor carti de identitate provizorii;
- intensificarea activitatilor de actualizare a bazelor de date cu toate informatiile privind modificarile intervenite in statutul civil al persoanelor (schimbari de nume, decese etc.), domiciliul sau resedinta acestora, pierderea/redobandirea drepturilor electorale si corectarii tuturor erorilor din bazele de date.
In plus, MAI informeaza ca, in situatia in care solicitantul nu poseda toate documentele necesare eliberarii unei carti de identitate, acestuia i se elibereaza o carte de identitate provizorie. Conform OUG nr. 95/2007 privind evidenta, domiciliul, resedinta si actele de identitate ale cetatenilor romani cartea provizorie de identitate se elibereaza in urmatoarele situatii:
- cand persoana fizica nu poseda toate documentele necesare pentru eliberarea cartii de identitate;
- in cazul cetatenilor romani cu domiciliul in strainatate, care locuiesc temporar in Romania.
Pentru acest tip de document, termenul de valabilitate se stabileste de serviciul public comunitar de evidenta a persoanelor, dar nu poate fi mai mic de 30 de zile sau mai mare de un an.
Pentru a obtine cartea de identitate provizorie, cetatenii vor prezenta urmatoarele documente:
- cererea pentru eliberarea actului de identitate;
- documentele pe care solicitantul le poate prezenta, din categoria celor cu care, potrivit legii, se poate face dovada numelui de familie si a prenumelui, a datei de nastere, a starii civile, a cetateniei romane, a adresei de domiciliu / adresei de resedinta, original si copie;
- 3 fotografii marimea 3x4 cm cu banda alba de 7 mm. la baza;
- chitanta reprezentand contravaloarea cartii de identitate provizorii - 1 leu;
- timbru fiscal/ chitanta reprezentand contravaloarea taxei de timbru - 4 lei.
Comentarii articol (1)