Potrivit Strategiei fiscal-bugetare pentru perioada 2014-2016, publicata pe site-ul Ministerului Finantelor, Executivul intentioneaza sa aplice un impozit diferentiat pe venitul salarial, in cote de 8%, 12% si 16%, ce vor putea fi stabilite pe grile de venit. In aceste conditii, s-ar renunta la cota unica de impozitare din prezent de 16%.
De asemenea, documentul mai prevede ca vor fi acordate anumite deductibilitati fiscale in cazul in care impozitarea progresiva va fi aplicata.
Totusi, in act nu se precizeaza un termen de implementare a acestei masuri.
Primul-ministrul Victor Ponta a precizat astazi ca se incearca reducerea cotei de impozit pentru categoriile defavorizate.
"Nu creste cota unica de la 16%, ramane unica pentru toate societatile comerciale si pentru anumite categorii, persoane fizice defavorizate, incercam sa o ducem la 12% si la 8%, asa cum am trecut in acelasi program reducerea contributiilor de asigurari sociale si reducerea TVA", a declarat premierul Victor Ponta la inceputul sedintei de Guvern de astazi.
Potrivit aceluiasi document, urmeaza sa fie redusa contributia de asigurari sociale la angajator cu cinci puncte procentuale, din iulie 2014.
"In conditiile reducerii contributiilor de asigurari sociale la angajator cu 5 puncte procentuale de la 1 iulie, povara fiscala se va reduce cu 1,6 puncte procentuale fata de 2013, urmand sa ajunga la 42,6% din costul fortei de munca", se mentioneaza in documentul citat.
Guvernul mai are in vedere sa reduca cota standard de TVA. Mai exact, in strategia fiscal-bugetara se precizeaza ca Executivul va analiza posibilitatea de reducere a cotei standard de TVA pentru perioada 2014-2016, pe masura imbunatatirii colectarii veniturilor bugetare.
Care vor fi obiectivele ANAF in 2014?
Strategia fiscal-bugetara pentru perioada 2014-2016 cuprinde pe langa masurile pe care Guvernul intentioneaza sa le implementeze si o serie de obiective ale Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF) pentru anul 2014.
Astfel, pentru a combate evaziunea fiscala, ANAF isi propune:
- perfectionarea si actualizarea bazelor de date cu cazuri fiscale speciale identificate;
- optimizarea procedurilor de rambursare a TVA pe baza unei analize de risc, pentru a reduce semnificativ timpul alocat controalelor fiscale in acest domeniu si pentru a reduce timpul necesar solutionarii cazurilor de restituiri pana in luna iunie 2014;
- continuarea initiativei privind Persoanele Fizice cu Averi Mari (PFAM), respectiv efectuarea de verificari conform Codului de procedura fiscala si relansarea campaniei de notificare prin transmiterea de scrisori catre contribuabili ce prezentau riscul de nedepunere a declaratiei de venit din strainatate;
- combaterea fraudei la TVA, in special frauda intracomunitara, prin organizarea de inspectii fiscale partiale (la operatorii economici platitori de accize implicati in importuri, achizitii, livrare, productie de produse accizabile, care datoreaza accize), ca urmare a faptelor sesizate din operatiuni operative si prin gestionarea de profile de risc specifice si efectuarea unui schimb eficient de informatii de risc;
- implementarea si dezvoltarea controlului comertului electronic;
- intarirea controlului vamal:
In ceea ce priveste imbunatatirea conformarii voluntare, actiunile prioritare ale Fiscului sunt:
- continuarea aplicarii sistemului stabil de inlesniri la plata obligatiilor pentru contribuabilii aflati in dificultate generata de lipsa temporara a disponibilitatilor banesti;
- simplificarea accesului contribuabilului la propriul dosar fiscal;
- intarirea sistemului de arhivare electronica a informatiilor, documentelor si a procedurilor astfel incat sa se permita circulatia documentelor, in cadrul ANAF, fara retiparirea acestora;
- continuarea simplificarii declaratiilor fiscale, precum si dezvoltarea declararii electronice;
- crearea conditiilor tehnice si procedurale pentru plata obligatiilor fiscale prin toate instrumentele bancare;
- continuarea implementarii standardelor de calitate pentru serviciile furnizate si optimizarea proceselor de activitate;
- dezvoltarea serviciilor destinate contribuabililor, oferite spre exemplu prin portalul ANAF (considerat a fi un “ghiseu unic”) pana la data de 30 iunie 2014, si prin asigurarea unei interpretari lipsite de ambiguitate a legislatiei fiscale prin publicarea unei proceduri comune cu MFP si infiintarea unui singur canal care sa se ocupe de toate solicitarile de interpretare a legislatiei fiscale pana la data de 31 decembrie 2014;
- dezvoltarea canalelor de interactiune informatica cu contribuabilii.
Strategia fiscal-bugetara pentru perioada 2014-2016 a fost aprobata de catre Guvern in data de 14 noiembrie 2013, cuprinde si opinia Consiliului Fiscal, si nu a suferit modificari in ultimul timp, se precizeaza intr-un comunicat al MFP, remis astazi redactiei.
Mai multe detalii despre prioritatile Guvernului pentru 2014-2016 puteti citi in Strategia fiscal-bugetara pentru perioada 2014-2016, atasata acestui articol (documentul este preluat de pe site-ul wwwmfinante.ro).
Comentarii articol (16)